Unboxing: Superior XF 999 TR - definice „trailbiku“

Unboxing: Superior XF 999 TR - definice „trailbiku“

Hledáte kolo na celodenní vyjížďky v horách, které zvládne všemožné nástrahy terénu, a zároveň si hravě poradí i s jízdou v trail centrech na umělých překážkách? Máme pro vás tip.

Přes kořeny a kameny “přeletíte” díky zdvihům 140/130 mm, teleskopické sedlovce a položenějšímu hlavovému úhlu - 66°. O svižnou a pohodlnou jízdu během transferu se postará 12rychlostní systém Shimano v kombinaci s 29” koly. Trailové kolo od českého výrobce Superior má karbonový rám s vnitřním vedením bowdenů a k dispozici je ve čtyřech velikostech - S, M, L a XL. Spolu si teď jedno “XL-ko” poskládáme.

Specifikace:

  • Rám: Carbon MTB Race Pro SU-01, Advanced Race Geometry, Travel 130 mm, Tapered Head Tube, BB92, 3D alloy one piece link, Carbon swingarm, SR dropout, Boost Thru Axle 12x148 mm, Inner cable routing, Dropped seat post ready
  • Hlavové složení: ACROS AZX-220 R4, ZS44/28,6 | ZS56/40, BlockLock 150° / Head set cover
  • Vidlice: RockShox Revelation RC, Tapered, DebonAir, 15x110 mm axle, 140 mm travel
  • Tlumič: Bushing body for RockShox / RockShox Monarch RT, size 190x51 mm
  • Velikost: 15,5" (S), 17,5" (M), 19,0" (L), 21,0" (XL)
  • Řazení: SHIMANO DEORE XT SL-M8100 RapidFire Plus, 12-speed
  • Přehazovačka: SHIMANO XT RD-M8100 Shadow Plus
  • Kliky: SHIMANO XT FC-M8120 Hollowtech II, 34T
  • Kazeta: SHIMANO CS-M8100-12, 10-51T
  • Středové složení: BB-MT500PA PressFit, shell 41x92 mm
  • Řetěz: CHAIN SHIMANO CN-M6100
  • Riadítka: ONE1 Alloy, MTB AL-3712BT, 9° backsweep, 12 mm rise, 760 mm, 35 mm
  • Představec: ONE1 TDS-D622 Alloy, 35 mm
  • Gripy: ONE1 VLG-1907D2 / ONE1 VLG-1962-11D2, Lock-On
  • Brzdy: SHIMANO BL-M8100/BR-M8120, hydraulic disc brake
  • Sedlo: Fizik Aidon X1
  • Sedlovka: ONE1 Alloy, MT171, dropper post, 30,9 mm
  • Pláště: Schwalbe Nobby Nic Evo Super Ground TL Easy, 29x2,35", ADDIX Speedgrip
  • Zapletená kola: DT Swiss M 1900 Spline DB30; 12x148 mm, CENTER LOCK, Tubeless / DT Swiss M 1900 Spline DB30; 15x110 mm, CENTER LOCK, Tubeless

Geometrie:

Geometrie rámu Superior XF 999 TR

Unboxing:

Z nápadně označené krabice vyndáme poctivě zabalený karbonový rám.
balení Superior XF 999 TRbalení Superior XF 999 TR
Rovnou do stojanu a opatrně rozbalit, abychom nepoškrábali lak. rozbalenie Superior XF 999 TR Před samotným skládáním ještě vyndáme menší krabici, která obsahuje manuál, dva tokeny do vidlice, bezdušové ventilky, demontovatelnou páčku na povolování osiček kol a další drobné příslušenství. príslušnstvo Superior XF 999 TR Začneme netradičně - od zadní stavby, jelikož přehazovačka a zadní kolo jsou demontované, kvůli lepší ochraně rámu během transportu.
Montáž zadní přehazovačkyMontáž zadní přehazovačky
Pokračujeme již „tradičně“, od kokpitu. Pochází z produkce ONE 1. Řídítka jsou široká 760 mm, představec má délku 50 mm. Průměr obojího je 35 mm. Monáž kopitu Následuje přední kolo, uchycené pomocí pevné osy o rozměru 15x110, ve vidlici RockShox Revelation RC se zdvihem 140 mm. vidlice RockShox Revelation RC se zdvihem 140 mm Nastavíme řazení a poskládané kolo zvážíme. Váha se zastavila na čísle 12,91 kg. Hmotnost zkompletovaného kola Superior XF 999 TR je poskládaný. Rám je vyhotoven v černém matném provedení s metalicko/olivově zelenými detaily. K tomuto konceptu ladí také polepy vidlice a menší detaily zadní stavby.
kolo Superior XF 999 TR
Trailové kolo XF 999 stojí na 29” zapletených kolech DT Swiss M1900 Spline. Obuta jsou do plášťů Schwalbe Nobby Nic Evo Super Ground TL Easy o rozměru 29x2,35" ze směsi ADDIX Speedgrip, což naznačuje i modrý pásek po jejich obvodu.
DT Swiss M1900 SplineSchwalbe Nobby Nic Evo Super Ground TL Easy o rozměru 29x2,35
Na kolech najdeme brzdové kotouče ICE-TECH Shimano XT RT-M800. Uchyceny jsou pomocí systému Center Lock. Oba mají shodný průměr 180 mm a identické jsou také brzdy Shimano XT M-8120, tedy se 4 pístky.
brzdy Shimano XT M-8120brzdový kotouč ICE-TECH Shimano XT RT-M800
Pohon je stejně jako brzdy ze sady Shimano XT. Z této sady pochází 12rychlostní řazení s technologií RapidFire Plus, přehazovačka Shadow Plus, jakož i kazeta s rozsahem 10-51 zubů či kliky se středem Hollowtech II, osazené 34zubovým převodníkem. Řetěz je z nižší sady Deore M6100.
pohon Shimanopohon Shimano
Odpružení zadní karbonové stavby je v režii tlumiče RockShox Monarch RT. Ten je spojen s předním rámovým trojúhelníkem pomocí 3D tvarovaného hliníkového vahadla. Samozřejmostí je již rozměr zadní osy ve standardu boost, tedy 12x148 mm. tlumič RockShox Monarch RT Teleskopická sedlovka na takové kolo jednoznačně patří a „TR-ko“ není výjimka. Osazen je sedlovkou se zdvihem 150 mm od ONE 1 Alloy M171 o průměru 30,9 mm. Sedlo je od značky Fizik, konkrétně model Aidon X1.
sedlo Fizik model Aidon X1sedlovka ONE 1 Alloy M171
Kokpit je pěkně „čistý“, na jedné objímce.
Kokpit Superior XF 999 TRKokpit Superior XF 999 TR
Rám je kromě vnitřního vedení bowdenů vybaven také ochranou proti přetočení řídítek Block Lock. Jedná se o integrovaný systém, který chrání horní rámovou trubku před poškozením. Integrovaný chránič má i spodní rámová trubka a řetězová vzpěra. XF 999 TR pojme až dva košíky na bidon.
kolo Superior XF 999 TRkolo Superior XF 999 TR
Video z unboxingu najdeš zde:
Ať už „holduješ“ celodenním výpravám na hory, abys našel ty nejlepší stezky, nebo rád poznáváš trailová centra a lokality, Superior XF 999 TR může být tvým spolehlivým parťákem, který nezklame výkonem ani výbavou. Cena kola je 121 999 Kč. V naší prodejně v Hrádku najdeš momentálně poslední kus ve velikosti XL. Pokud ti taková velikost nevyhovuje, můžeš si tu svoji přidat do wishlistu.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
redakcia 

Podobné články

Unboxing: Giant Reign 29” 2 - Maestro krotitel PR článek

Unboxing: Giant Reign 29” 2 - Maestro krotitel

Už více než deset let zaujímá model Reign svoji pevnou pozici v nabídce Giantu pro oblast enduro biků. Reign prošel řadou vývojových změn, ať už z pohledu kol, která pod sebou roztáčel či roztáčí, použitého materiálu, nebo samozřejmě i z pohledu geometrie.
Bezpečně a ohleduplně i v horší viditelnosti PR článek

Bezpečně a ohleduplně i v horší viditelnosti

V zimě si moc denního světla neužijeme, zato večer přichází až příliš brzy. Aby nás ostatní při jízdě na kole viděli, a my si užili bezpečnou vyjížďku, potřebujeme mít správnou výbavu.
Unboxing: Giant Trance X Advanced E+ 2 - silný, výkonný a zábavný

Unboxing: Giant Trance X Advanced E+ 2 - silný, výkonný a zábavný

Z tohoto elektrokola nebudete chtít nikdy sesednout, naopak vás na něm bude bavit jezdit pořád dál, výš a rychleji.
keyboard_arrow_up