Test: Rock Machine Blizzard TRL 90-29. Univerzál na každý den?

Model Blizzard se objevuje na trhu už pěknou řádku let. V dnešním testu se zaměříme na to, jak si vede oproti modernějším strojům.

První oťukávání

Už při vybalení z krabice mi bylo jasné, že tenhle rám už jsem někdy viděl. Je to stejný rám, jaký Rock Machine používá u svého Blizzardu TRL již pár let. I když se někomu může zdát zastaralý, stále se jedná o velmi kvalitní rám, který vydrží drsné zacházení a ani enduro vyjížďky se bát nemusíte.


Černý lak na zadní stavbě doplňuje stříbrný zbytek hliníkového rámu, takže si kola určitě všimnete, až kolem vás někde projede. Jedná se o velmi populární model kopřivnické značky a tak se stává, že na něj v trail centrech velmi často narážím, což značí velkou oblíbenost mezi bajkery.

Rock Machine Blizzard TRL 90-29

Jak se jede do kopce?

Pokud někam vyrazíte, tak vás ve většině případů potká kopec. Snad každý z nás ho chce vyjet co nejméně bolestivě, a proto jízda do kopce je snad důležitější než ta z kopce, aby vám zbyl dostatek síly na sjezd.

Díky tomu, že na Blizzardovi najdete obuty pláště WTB Vigilante TCS Light/High Grip, 29×2,5" vpředu a vzadu WTB Trail Boss TCS Tough/Fast Rolling, 29×2,4", máte na asfaltu pocit, že ty gumy snad k asfaltu lepí. Pokud ale nafoukáte gumy na tvrdo, dá se i na tomto obutí vyjet na nějakou delší vyjížďku, ale i tak je lepší se asfaltu co nejvíce vyhnout. Naopak v terénu drží gumy perfektně a dodávají pocit bezpečí, a když k tomu přidáte výborné odpružení, tak máte skvělou kombinaci na to, pořádně to rozjet dolů.

jezdec na kole Rock Machine Blizzard TRL 90-29Rock Machine Blizzard TRL 90-29

Po první vyjížďce jsem byl skeptický právě v oblasti tlumení...
Velmi prudké výjezdy v sedle vám může ztížit fakt, že sedíte poměrně dost nad zadním kolem a v prudkých úsecích se budete převracet dozadu. To ale lze řešit tím, že přesunete své těžiště dopředu. K tomu, abyste vyjeli cokoliv, zde najdete pohonnou sadu Shimano XT 12s, tudíž se nemusíte bát žádného kopce, i ten nejprudší vyjedete díky rozsahu kazety 10-51 zubů.

SHIMANO DEORE XT SL-M8100-IR Rapidfire Plus, 12-speedSHIMANO XT RD-M8100 Shadow Plus

Komfort je základ

O tom, jak se jezdec cítí na kole, rozhodují body, které ho s kolem spojují. Gripy One 1 znám delší dobu a kdykoliv se mi dostanou do ruky, nemůžu si stěžovat. Vzhledem k tomu, že jezdím bez rukavic, tak jejich měkčí struktura mi vyhovuje a díky jejich povrchové úpravě ani v létě nedochází k nebezpečnému klouzání rukou po gripech.

Sedlo je velmi individuální věc pro každého z nás, já ale musím říct, že WTB Volt Plus plní svou úlohu na jedničku. I několikahodinová vyjížďka není problém, a i druhý den si budete moci v pořádku sednout.

Race Face Turbine R 35, 20 mm rise, 780 mm, 35 mm

Jak funguje DVO tlumení?

...i nepatrné zvýšení zdvihů právě u Blizzardu přineslo až překvapivý rozdíl v komfortu...

V posledních letech se dostává americká značka DVO čím dál více na scénu. Na testovaném Blizzardovi jsme měli kombinaci pružinového tlumiče DVO Topaz ze zdvihem 140 mm a vidlice DVO Diamond SC D1, což je vzduchová vidlice o zdvihu 150 mm. Po první vyjížďce jsem byl skeptický právě v oblasti tlumení, kolo poskakovalo a ruce po sjezdu bolely.

Naštěstí to byla pouze má hloupost a po pár vyjížďkách a nastavování jak vidlice, tak tlumiče musím říct, že se jízdní projev neuvěřitelně změnil a vyjížďky jsem si začal pořádně užívat. Z počátku jsem měl obavy, jak se bude vidlice chovat na asfaltu, protože nenabízí úplné uzamčení. Ty se ale časem a správným nastavením vyvrátily, a pak už byly výjezdy do kopce na traily i sjezdy čirou radostí.

DVO Diamond SC D1kolo Rock Machine Blizzard TRL 90-29

Pro někoho je 140/150 mm zdvihu málo, pro někoho zase moc. Osobně na svém kole mám 130 mm a i nepatrné zvýšení zdvihů právě u Blizzardu přineslo až překvapivý rozdíl v komfortu v rozbitých sekcích a skocích, kde jsem šel na doraz a nebo naopak vidlice byla příliš tvrdá, s DVO jsem využil celý rozsah zdvihu a celkově jsem byl po vyjížďce mnohem méně unavený než s jiným kolem.

Sjezdy

I když rám nepatří s geometrií mezi nejžhavější novinky na trhu, stále nabídne velmi dobrý komfort při sjezdech. Šířka řídítek 780 mm s představcem 35 mm nabízí velmi dobrou ovladatelnost i v nižších rychlostech. Aby byly sjezdy co nejpohodlnější, samozřejmě má Blizzard teleskopickou sedlovku se zdvihem 150 mm (vel.M) a 170 mm (vel.L, XL). Díky tomu získáte skvělou kontrolu nad kolem a můžete si s kolem hrát přesně jak potřebujete.

DVO Topaz T3Air, external rebound, 3 position compression (Open/Pedal/Lock), size 210x55 mmRock Machine Blizzard TRL 90-29

Co neubrzdíš, neukecáš

Tam, kde se většina výrobců snaží ušetřit, jsou brzdy, zde ale Rock Machine nenechává nic náhodě a na kole najdete Xtéčkové 4pístky jak vpředu, tak vzadu, a to konkrétně model M8100/BR-M8120. Ty doplňují kotouče s průměrem 203 mm, takže tahle kombinace vás zastaví opravdu kdykoliv a kdekoliv a nemusíte se bát vyrazit i do světa. Příjemné zjištění bylo, že nabídnou dostatečný brzdný účinek na to, aby stačilo brzdit pouze jedním prstem a vy tak můžete pevně držet řidítka téměř celou rukou.


Co se mi líbilo a nelíbilo?

Jedinou větší vadou na kráse bylo, že se mi nepodařilo umístit klasický košík na láhev díky expanzní nádržce na tlumiči. To se dá ale vyřešit bočním vkládáním a menší lahví. Při vstupu bowdenů do rámu mi zde chyběly gumové záslepky a tak je možné, že časem lehce odřou bowden..

DVO Topaz T3Air, external rebound, 3 position compression (Open/Pedal/Lock), size 210x55 mmRock Machine Blizzard TRL 90-29

Na druhou stranu osazení kola je v dnešní době na vysoké úrovni a nechybělo mi zde cokoliv, nad čím bych musel přemýšlet, že časem bude na výměnu. Pokud byste kolo používali na traily jen výjimečně a více jezdili lesní cesty a méně náročný terén, možná bych nasadil rychlejší gumy s užším profilem a méně agresivním vzorkem.
Zdroj fotografií: Jiří Bělák (JiBel)
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Test: Rock Machine Riff - hravý ocelák

Test: Rock Machine Riff - hravý ocelák

Rock Machine Riff je první oficiální dirtovou mašinou známé české značky. Než se dostal Riff na trh, vystřídal několik různých variant prototypů a nakonec je z toho (trochu překvapivě) ocelový dirťák se zajímavou geometrií.
Test: SILVINI Larrea - nezvyklý střih překvapil

Test: SILVINI Larrea - nezvyklý střih překvapil

Ne vždycky na sobě chceme mít upnuté bibky, ale taky ne vždy (asi hlavně v létě) se nám chce oblékat vnitřní vložku a přes ni volné kraťasy. Jsou Silvini Larrea dobrým kompromisem?
Od základu: Celoodpružené vs. hardtail MTB – rozdíly a benefity

Od základu: Celoodpružené vs. hardtail MTB – rozdíly a benefity

Dva různé světy, dva rozdílné principy, dva odlišné pocity z jízdy, ale jedna stejná zábava. Jaké jsou rozdíly mezi pevným a celoodpruženým rámem kola?
keyboard_arrow_up