Unboxing: Haibike Nduro 6 - mullet do těžkého terénu
Hledáš ebike na ty nejtěžší traily, enduro závody a zdolávání náročného terénu? Možná právě Nduro bude pro tebe to pravé. Jsi zvědavý na výbavu? Čti dál.
Nduro 6 je ideální model, pokud hledáš agilní ebike, který ti umožní zvládnout technická stoupání stejně hladce jako náročné sjezdy. Díky geometrii Fifty-Fifty ti nabízí plnou kontrolu při jízdě do kopce i z kopce a maximální zábavu z jízdy v jakémkoli terénu. Smíšené velikosti kol poskytují optimální trakci. Výkonný motor Yamaha PW-X3 s točivým momentem 85 Nm a 720 Wh baterií ti dodají dostatek výkonu a energie pro celodenní trailové jízdy. Díky „anti-squat“ progresivní kinematice zavěšení zadní stavby zvládneš i strmá stoupání s velkou účinností.Specifikace
- Motor: Yamaha, PW-X3, 250 W, 85 Nm
- Baterie: InTube (integrovaná), 720 Wh
- Displej: Yamaha, Side Switch, 1,7" LCD, 7 funkcí
- Rám: Haibike, Nduro PW-X3, hliníkový
- Vidlice: RockShox, Domain R, vzduchová, 180 mm zdvih, hliníkový krk 1 1/8" - 1 1/2" tapered, 15 x 110 mm pevná oska, boost
- Tlumič: RockShox, Super Deluxe Select, vzduchový, Trunnion úchyt
- Řazení: SRAM, SX Eagle
- Přehazovačka: SRAM, SX Eagle
- Kazeta: SRAM, Eagle PG1230, rozsah 11-50 zubů
- Řetěz: SRAM, SX Eagle
- Kliky: Haibike Components, The Crank ++, převodník: SRAM, 38 zubů, vodítko řetězu
- Brzdy: TRP, Slate T4, 4pístové, kotouče: 203 mm/203 mm
- Ráfky: WTB, ST i30 TCS, dvoustěnný/ WTB, ST i35 TCS, dvoustěnný
- Náboje: přední: Haibike Components, The Hub ++, INTL standard/zadní: Haibike Components, The Hub ++ Thru axle 12x148, INTL standard
- Špice: Sapim, Race
- Pláště: přední: Schwalbe, Magic Mary Evo TLE, 29 x 2,4", bezdušový/zadní: Schwalbe, Big Betty, TLE, 27,5 x 2,6", bezdušový
- Sedlovka: Haibike Components, teleskopická, ovládání z řídítek, průměr: 34,9 mm, hliníková
- Sedlo: Selle Royal, Vivo
- Představec: Haibike Components, TheStem 2, A-head, průměr 31,8 mm, délka 40 mm
- Řídítka: Haibike Components, TheBar +++, šířka: 780 mm
- Gripy: Haibike, MTB grips
- Hlavové složení: Acros, BlockLock ochrana proti přetočení řídítek, hliníkové
- Pedály: Freeridepedal, hliníkové, s reflexními prvky
Geometrie
Unboxing
Říkáš si, co může být zajímavého nebo jiného na zabalení kola? Když ti přijde „pod ruku“ Haibike, budeš koukat. To, že jsou použity recyklovatelné materiály, by už měla být samozřejmost. Ale způsob, jakým je ebike zabalen, je ukázkou toho, jak se dají dělat věci s láskou. Pokud jsi perfekcionista, tvé srdce pookřeje.Po této idylické chvíli je čas pustit se do práce. Rám je hliníkový, takže vesele s ním do stojanu. Pro zahřátí se pustíme do odbalování. Všechny exponované části jsou pořádně zabaleny, aby nic nepoškodilo novotu komponentů a čistotu elegantního černého provedení rámu s šedými nápisy a žlutou barvou na koncích zadní vidlice. Ale víc si řekneme, až to poskládáme.
Nyní se pustíme do kokpitu. Řídítka a představec jsou, jak bývá zvykem, v režii výrobce. Šířka 780 mm je ideální i pro manévrování a udržení stability v těžším terénu.
Přesuneme se k sedlové trubce. Tady nás čeká zapojení teleskopické sedlovky Haibike Components. Její zdvih je 150 mm a průměr 34,9 mm. Montáž vyžaduje zapojení ovládacího lanka do mechanismu na spodní straně sedlovky a následné došponování na páčce ovládání.
Zadní kolo máme od vybalení namontované, takže nám zbývá jen nahodit to přední a vycentrovat brzdový třmen. K jízdnímu kolu se dodávají také platformové pedály z dílny výrobce – to bude náš poslední montážní úkon.
Haibike Nduro 6, který skládáme, je ve velikosti L. Má namontované pedály a nadešel čas, abychom ho zvážili. Váha se ustálila na hodnotě 26,8 kg.
Barvu jsme zmínili výše, jedná se o černé matné provedení, doplněné žlutým zakončením zadní vidlice. Šedé nápisy na rámu ladí s polepem vidlice a celkově to Nduru podle našeho názoru sluší.
Srdcem každého elektrokola je motor. U Haibiku jde o pohonnou jednotku od výrobce Yamaha s označením PW-X3. Její výkon je 250 W a točivý moment 85 Nm. Energii bere z baterie o kapacitě 720 Wh. Ovládání a další funkce cyklopočítače budete mít po ruce, jelikož tlačítkový ovladač Yamaha Side Switch s displejem je osazen na řídítkách vlevo. Od motoru putuje energie přes kliky SRAM s 38 zubovým převodníkem.
Od klik je to „co by řetězem dohodil“ ke kazetě a přehazovačce. Přesněji jde o komponenty SRAM ze sady SX Eagle, kazeta má označení PG1230 a její rozsah je 11 – 50 zubů.
Zkrotit tento výkon a hmotnost chce pořádnou dávku síly. Myslíme si, že čtyřpístkové brzdy TRP Slate T4 budou více než dostatečně účinné pro toto e-enduro kolo. Samozřejmě spolupracují s adekvátními kotouči Tektro TR203 o průměru 203 mm.
Odpružení od RockShox pracuje se zdvihy 180 mm vpředu i vzadu. Vidlice je vzduchová Domain R, vzadu to „žehlí“ tlumič Super Deluxe Air Trunion. Je evidentní už ze samotných zdvihů, že s kolem se můžeš pustit dolů i těmi nejtěžšími traily, nebo zdolávat alpský terén. Nakonec na jistotě zejména směrem dolů přidá i položený hlavový úhel, který má hodnotu 63,5°.
Celý kolos stojí na kolech vypletených na bezdušových ráfcích WTB ST i30 vpředu a i35 vzadu. Náboje dodal samotný Haibike, samozřejmě v „boostových“ rozměrech. Jak již bylo zmíněno, jde o mullet, tedy vpředu je 29palcové kolo a vzadu 27,5palcové zadní kolo. To přední je obuto do pláště Schwalbe Magic Mary Evo TLE o šířce 2,4”, zadní v objemném Big Betty o šířce 2,6”, rovněž od Schwalbe.
Galerie fotografií
S Ndurem se nemusíš bát jít povymetat některý z bikeparků, alpské trailcentrum, nebo se vydat na hřebenovku. S kapacitou baterie 720 Wh a silným motorem s točivým momentem 85 Nm tě čeká spousta skvělých okamžiků. Zdvihy 180 mm si hravě poradí i s drsnými rockgardeny a skoky. Haibike Nduro 6 najdeš za doporučenou cenu 148 999 Kč na našem MTBIKER eshopu. Pokud by ti právě takové velké zdvihy zrovna neseděly, můžeš si prohlédnout celou naši nabídku elektrokol od výrobce Haibike.