
Unboxing: Giant Propel Pro 1 – rozrážej vzduch jako profík
Rám tohoto kola najdete i v elitním pelotonu, a to hlavně díky jeho aerodynamice. Ovšem Propel nabízí mnohem více - pojďme se na něj podívat v unboxingu.
Tvarování trubek rámu, vidlice i komponentů podléhá hlavnímu požadavku - co nejnižšímu aerodynamickému odporu. Odpovídají tomu i karbonová kola s vysokými ráfky či plně integrovaná kabeláž. Moderní elektronické řazení je doplněno hydraulickými brzdami. Vyrábí se ve velikostech od XS po XL a my si představíme velikost L.Specifikace
- Rám: karbonový, Advanced-Grade úroveň, určený pro kotoučové brzdy
- Vidlice: karbonová, Advanced SL-Grade úroveň, celokarbonový OverDrive Aero sloupek, určená pro kotoučovou brzdu
- Řazení: SRAM Rival eTap AXS, elektronické, bezdrátové
- Přehazovačka: SRAM Rival eTap AXS
- Přesmykač: SRAM Rival eTap AXS
- Kazeta: SRAM Rival, 12rychlostní, rozsah: 10-30 zubů
- Řetěz: SRAM Rival D1
- Kliky: SRAM Rival D1 DUB, převodníky 35/48 zubů, integrovaný powermetr Giant Power Halo, délka klik: XS, S (170 mm), M, M/L (172,5 mm), L, XL (175 mm)
- Brzdy: SRAM Rival eTap AXS, hydraulické, kotouče: SRAM PaceLine, 160 mm/140 mm
- Brzdové páky: SRAM Rival eTap AXS, hydraulické
- Ráfky: Giant SLR 1 50, karbonové, určené pro kotoučové brzdy, výška ráfků: 50 mm
- Přední náboj: Giant Low Friction, CenterLock úchyt kotouče
- Zadní náboj: Giant Low Friction, rohatkový systém, Počet bodů záběru (POE): 30, CenterLock úchyt kotouče, osa: 12 mm thru-axle
- Špice: SAPIM CX-Ray, ploché
- Pláště: Giant Gavia Course 1, bezdušové, rozměr: 700x25C (28 mm), skládací
- Sedlovka: Giant Vector, karbonová, nastavitelný offset: -5/+15 mm
- Sedlo: Giant Fleet SL
- Představec: Giant Contact SL Aero, OverDrive Aero, délka: XS - 80 mm, S - 90 mm, M - 100 mm, M/L, L - 110 mm, XL - 120 mm
- Řídítka: Giant Contact SL Aero, šířka: XS, S - 40 cm, M, M/L - 42 cm, L, XL - 44 cm
- Omotávka: Stratus Lite 2.0
- Středové složení: SRAM DUB, press fit
Geometrie
Unboxing
Giant přichází v nenápadné a lehké krabici. Nedočkavě se pouštíme do objevování jejího obsahu. Ten tvoří dostatečné množství ochranných materiálů, za což jsme vděční, protože podle stavu krabice to vypadá, že v lodním kontejneru bylo pravděpodobně „veselo“. Důkladná kontrola však ukáže, že je vše v pořádku, ochranné obalové a tlumící materiály vykonaly svou práci poctivě.Citlivě upneme rám do montážního stojanu a můžeme se pustit do skládání, což bude tentokrát vcelku jednoduchá záležitost. Začneme od kokpitu, kde je potřeba postavit „komín“. Samozřejmě, zákazníkům na požadavek umíme krk zkrátit podle jejich tělesných proporcí a preferencí.
Brzdové hadice jsou vedeny elegantně pod představec, kde přes podložky vstupují do rámu – samozřejmě elipsovitého, aerodynamického tvaru. Tento koncept zahrnuje také řídítka Giant SLR Aero a představec SL Aero. Jedná se o nový koncept od tohoto výrobce, od kterého si slibuje jednodušší výměnu komponentů a lepší přizpůsobení jezdci.
Systém se nazývá OverDrive Aero a kromě lepšího tvarování také eliminuje problémy s ohyby a třením kabeláže, které vznikají u moderních integrovaných kokpitů.

Další dva kroky jsou již v podstatě poslední – montáž předního kola pomocí pevné osy a následná montáž sedlovky se sedlem.
K přední ose je k dispozici odnímatelná páčka, aby nekazila aerodynamický a estetický dojem, respektive ušetřila pár gramů na celkové hmotnosti. Designovou čistotu umocňuje také integrovaný zámek sedlovky, který chrání decentní pryžová krytka. Sedlovka je samozřejmě zploštělá pro co nejmenší odpor vzduchu. Má tvar seříznuté elipsy, aby zároveň i tlumila vibrace a otřesy od cesty. Zároveň při nastavování výšky sedla nebudete muset nikdy řešit, jestli máte špičku sedla přesně na střed.
Tím pádem máme skládání hotovo. Před námi stojí Giant Propel Advanced Pro 1 AXS. Je vyroben v barvě Phoenix Fire/Helios Orange. Pokud vás zmátla informace, že je rám dvoubarevný, hned ji vysvětlíme. Barva se totiž mění na základě úhlu, ze kterého se na kolo díváte a také podle toho, jaké světlo na něj dopadá. Na slunci doslova září do oranžova, pokud se obloha zatáhne, je spíše červený. Jediný černý nápis Giant naleznete na dolní rámové trubce a vkusně mu sekundují černé komponenty.

Opět použiji slovo aerodynamika, protože celý koncept rámu Propel byl testován a měřen ve větrném tunelu. Vyhodnocení dostalo název CFD (Computational Fluid Dynamics) a zahrnovalo měření nejen v přímém směru vpřed, ale i z různých úhlů a v různých náklonech.
Tyto vlastnosti jsou podpořeny konstrukcí z vysoce kvalitních uhlíkových vláken, která ve spojení s vyladěnou geometrií dodávají rámu potřebnou tuhost a zároveň lehkost.
Jelikož už samotný název s dodatky Pro a AXS napovídá, že jde o výbavu na vysoké úrovni, jdeme si hned na ni detailně „posvítit“.
Elektronické řazení je vysoce návyková záležitost a díky jednoduché personalizaci skrze aplikaci SRAM AXS App dokáže jezdci poskytnout skutečně precizní přizpůsobení ovládání i samotného řazení. Pro výbavu Pro 1 byly zvoleny komponenty ze sady SRAM Rival eTap AXS.
Vpředu najdeme kliky s wattmetrem Giant Halo. Osazeny jsou převodníky s 13zubovým rozdílem, tedy 48/35.
Kliky s kazetou příslušející sady Rival s rozsahem 10-30 zubů a elektronickou přehazovačkou spojuje „flattopový“ řetěz, rovněž ze sady SRAM Rival.

Pokud čekáte na to, jaká kola jsou osazena na tomto kole, tak nastává ta pravá chvíle. Díky výšce ráfků 50 mm jsou nepřehlédnutelná. Dodává je samotný výrobce a jsou označena jako Giant SLR 1 50, samozřejmě v karbonovém provedení. Podle výrobce je hmotnost setu 1525g.
Vnitřní šířka ráfku je 22,4 mm a vnější 30 mm. Po koupi v podstatě stačí nalít do plášťů bezdušový tmel (který dostanete ke kolu v balení) a nafoukat. Vnitřní bezdušová páska je již nainstalována z výroby a pláště jsou zaskočeny v patkách.
To samozřejmě platí v případě, že se rozhodnete jezdit na dodaných pláštích Giant Gavia Course 1 o rozměru 700x25C, které mají ve skutečnosti šířku 28 mm. Pokud se rozhodnete pro jiné, limit pro jejich šířku je 33 mm.

Všechno na tomto kole se pojí s nízkým odporem vzduchu a s vysokou rychlostí. Tu hravě zkrotíte pomocí hydraulických brzd SRAM Rival s brzdovými kotouči SRAM PaceLine, které mají průměr 160 mm vpředu a 140 mm vzadu.
Zapomněli jsme na něco? No přece zvážit! Tak pojďme na to. Giant Propel Advanced Pro 1 ve velikosti L a bez pedálů má hmotnost 8,37 kg.

Fotogalerie

Ať už máte soutěžní ambice nebo rádi jezdíte rychle a potrpíte si na aerodynamiku, Giant Propel Advanced Pro 1 AXS může být pro vás skvělou volbou. Tuhý a lehký aerodynamický rám s plně integrovanou kabeláží, špičková karbonová kola s vysokými ráfky a elektronické řazení jsou hlavními přednostmi tohoto kola.
Za MOC 141 999 Kč jej najdete v našem MTBIKER eshopu. Pro naše věrné zákazníky je tato cena výrazně nižší. Proto pokud jím ještě nejste, neváhejte s registrací a využijte náš věrnostní systém.
Využij služby MTBIKER – Bikefitting a doručení kola
V MTBIKER prodejně v Brně máme profesionální vybavení pro nastavování a optimalizaci posedu s názvem Bikefitting. Jedná se o službu, která na základě individuálních fyziologických daností každého jezdce určí správné nastavení posedu. V případě, že se rozhodneš využít této služby, detailní informace o způsobu objednání, druzích měření, cenách a slevách až do výše 100 % najdeš v sekci Bikefitting na tomto odkazu.Pokud si objednáš kolo na našem eshopu nebo osobně v prodejnách, je několik možností, jak ti může být doručeno. Jednou z nich je osobní odběr v prodejně v Brně s poskládáním a garančním servisem zdarma. Při ceně kola nad 25 500 Kč můžeš využít možnosti našeho bezplatného doručení k tobě domů. Více informací i o dalších formách doručení najdeš na tomto odkazu.