Zdroj: Microshift

V posledních několika měsících se cyklistický trh potýká s nedostatkem komponent, přičemž stále nevidíme zlepšení. Pomůžou nám výrobci komponent jako je microSHIFT?

Možná se to mnohým z vás také stalo, chtěli jste si koupit na podzim kazetu, ale nejenže nebylo na výběr, ale dokonce nebylo ani co koupit. I já jsem se potkal s tímto v posledních letech nepoznaným fenoménem, a to když jsem chtěl manželce vyměnit na kole jedenáctirychlostní kazetu s rozsahem 11-46 zubů. Ať jsem hledal Shimano, Sram, Sunrace…, nikde nic, pokud jsem za kazetu nechtěl dát o několik tisíc víc. Když se nabídla možnost vyzkoušet microSHIFT, nebylo nač čekat a samotného mě zajímala kvalita jejich komponent.

O microSHIFT

I když název této firmy není tak známý jako konkurenčních značek, microSHIFT vyvíjí a dodává kompletní řadicí systémy již od roku 1999. Firma sídlí a vyrábí na Tchaj-wanu, stejně tak jako většina konkurence, a jejím cílem je vyrábět kvalitní a cenově dostupné komponenty. V portfoliu značky najdeme řadicí systémy od 7 po 11 rychlostí, MTB i road. Lze si koupit i řazení kompatibilní se Shimano produkty.

Kazeta přijde v pěkné recyklovatelné krabičce se základním popisem.

Kazeta XLE H-Series 11s 11-46 zubů

Žádná high-end technologie se nekoná. Standardní kazeta pro starší 11rychlostní systémy s rozsahem 11-46 zubů. Pokud vlastníte starší kolo, kde stále jedenáctirychlostní řazení máte, tak to pro vás je možná spása, pokud jste do této doby nemohli sehnat žádnou novou kazetu a poslední variantou bylo objednat z Číny.

Zpracování

Jedná se o levnější variantu ze dvou nabízených v tomto rozsahu. Kazeta postrádá unašeč a je snýtována z ozubených kol z tvrzené oceli, pouze největší 46zubové kolo je hliníkové. Určení této kazety je jak pro normální kola, tak i pro e-bike. Na základě toho se dá snad očekávat dlouhá životnost a doufám, že nebude docházet k roznýtování jednotlivých segmentů. Kazeta po vybalení působí jako těžítko a také je. Díky širokému určení zde na váhu nehrají a váha ukazuje 698 gramů, například kazeta Shimano SLX je o 200 gramů lehčí. U microSHIFTU máme ale lepší odstupňování a to konkrétně: 11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46.

Ozubená kola jsou snýtována do jednotného celku, jen dva nejmenší pastorky nandáme zvlášť.Zde můžeme detailně vidět způsob, jak je kazeta vyrobena, žádný unašeč, pouze nýtové spoje.

Po nasazení

Kazeta má standardní Shimano ořech, takže výměna za vaši starou kazetu bude otázkou pár minut. Samotné seřízení bylo také rychlé, zdá se, že kazeta je vyrobena přesně, ostřejší test proběhne až za příznivějšího počasí, následovat bude také dlouhodobý test životnosti této kazety. Díky tomu, že má kazeta černý povrch, samotného mě zajímá výdrž této povrchové úpravy, i když nejsem moc optimistický.

Kazeta určitě nepatří mezi ty nejlehčí na trhu, 700 gramů není lehká váha.Černá barva ji sluší, otázkou je, jak dlouho vydrží.

Závěr

Komponenty microSHIFT jsou aspoň částečným světlem na konci tunelu s nedostatkem komponent, a to nejen díky tomu, že nahrazují chybějící díly, ale také díky cenové politice, která je přívětivá, a tak i ti, kteří nechtějí utrácet tisíce za nové komponenty od renomovaných výrobců, si zde najdou své. Široké spektrum komponent od microSHIFT můžete nalézt na stránkách MTBIKER.

[Úvodní foto: Microshift]

info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Zimní cyklistické oblečení je pro ježdění v nižších teplotách nezbytnost. Pokud nechcete mrznout, jsou zimní kalhoty a bunda kousky výbavy, do kterých se určitě vyplatí investovat. Jak se osvědčila Alé Riparo R-EV1?
keyboard_arrow_up