![Unboxing: Giant Reign 29” 2 - Maestro krotitel](https://images.mtbiker.sk/clanky/src/giant_6221e84922698.jpg)
Unboxing: Giant Reign 29” 2 - Maestro krotitel
Už více než deset let zaujímá model Reign svoji pevnou pozici v nabídce Giantu pro oblast enduro biků. Reign prošel řadou vývojových změn, ať už z pohledu kol, která pod sebou roztáčel či roztáčí, použitého materiálu, nebo samozřejmě i z pohledu geometrie.
Ať už pod sebou v minulosti roztáčel kola o průměru 26”, 27,5”, nebo v poslední době kola o průměru 29”, o odpružení staral Fox, nebo RockShox, a ať měl hlavový úhel jakýkoli, Reign vždy patřil mezi enduro biky, se kterými se muselo počítat.Specifikace
![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2022/cz_unb_giant_reign29/giant-02.jpg)
Unboxing
Vždy nás tak nějak pro zábavu zajímá, jaká země bude napsána na krabici. Jednou je to Čína, potom zase Indonésie a jindy zase jiná země. Tipli byste si, jaká země je na krabici Giant? No jasně, je to Tchaj-wan, kde byl Giant v roce 1972 založen. Ano, v roce 1972, což je letos již úctyhodných 50 let. Jen si představte to množství kol, které musel Giant vyprodukovat. A kolik endorfinů tato kola pomohla vyplavit. Skvělá představa.![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2022/cz_unb_giant_reign29/giant-03.jpg)
Geometrie
Jak je z tabulky geometrie patrné, Reign se nabízí ve čtyřech velikostech, a to S, M, L a XL, pro jezdce s postavami o výšce v rozpětí 163 - 198 cm. Samozřejmě ale nikdo neříká, že na kolo nemohou sednout bikeři kteří mají 162 cm, nebo naopak 200 cm.![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2022/cz_unb_giant_reign29/giant-08.jpg)
Osazení kola
Zaběhnutému stereotypu se nevyhnu ani v případě tohoto unboxingu, takže nejprve se podíváme na pěkně lakovaný, blyštivý rám s minimalistickými sváry. Ten je vyroben ze slitiny 6011, která dle slov Giantu poskytuje ve své třídě nejlepší poměr hmotnosti a pevnosti. Nepodařilo se nám najít přesnou specifikaci této slitiny, no v minulosti se tato slitina používala mj. i pro výrobu závodních bikrosových ráfků, na které jsou kladeny vysoké nároky, takže lze předpokládat, že je to spolehlivý materiál. Každopádně je pravdou, že rámy z této slitiny jsou opravdu lehké.Elegantní a minimalistická, avšak účelová ochrana spodní rámové trubkyKaždopádně zavěšení zadního trojúhelníku, nebo chcete-li zadní stavby, zůstává věrné systému Maestro s karbonovým vahadlem a ve spolupráci s tlumičem RockShox Deluxe Select+ nabízí 146 mm zdvihu. U tohoto biku, který je předurčen do drsných podmínek, nechybí samozřejmě ani pevné boostové osy, vzadu o rozměru 12 x 148 mm, vpředu pak o rozměru 15 x 110 mm. Je potřeba připomínat takovou samozřejmost, jakou je vnitřní vedení? Asi netřeba. Co však za pozornost určitě stojí, je elegantní a minimalistická, avšak účelová ochrana spodní rámové trubky, stejně tak řetězové vzpěry. Když už jsem vzpomenul tlumič, je nutno doplnit, že jde o vzduchový tlumič se vzduchovou patronou Debon Air, u kterého nechybí možnost uzamčení nebo regulace odskoku. A taky je nutno doplnit, nebo spíš zmínit vidlici, ta je na tomto kole stejně jako tlumič od RockShox, konkrétně je to vidlice Yari RC se zdvihem 170 mm a offsetem 42 mm opět s patronou DebonAir. Vzduchová patrona DebonAir, u které došlo k posunu pístku a následné změně poměru pozitivní a negativní komory ve prospěch té pozitivní, nebyla vždy součástí vidlice Yari, avšak pokud máte některou ze starších generací této vidlice, lze tuto vzduchovou patronu dokoupit a starší vidlici „vytunit”. A proč to dělat? Vzduchová patrona DebonAir zajišťuje setrvání vidlice ve vyšším zdvihu, rozhodně ne na úkor citlivosti, navíc zajišťuje i lineární chod. Od tlumiče a vidlice se podívejme na pohon a řazení. Sami jste si mohli ve specifikacích všimnout, že základem je řada SLX od Shimana, takže jen pro připomínku, SLX jsou taky kliky, přehazovačka i řazení. Kliky jsou dlouhé v závislosti na velikosti kola, pro vel. S jsou to kliky o délce 165 mm, pro zbylé velikosti kliky o délce 170 mm. Ať už na kratších, nebo na delších, vždy na nich najdete převodník s 32 zuby, nechybí ani vodítko řetězu, a tento roztáčí řetěz KMC X-12, resp. kazetu Deore s rozsahem 10-51 zubů. Je téměř jasné, že na tomto biku je to dvanáctirychlostní kazeta, a logicky tak i dvanáctirychlostní řazení.
![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2022/cz_unb_giant_reign29/giant-15.jpg)
![](https://foto.mtbiker.sk/Other/2022/unbox_giant/unboxing_giant_01.jpg)
Poslední kusy 2021 a modely 2022 zase o něco dražší
Za cenu 76 999 Kč je tento bike velmi zajímavým zbožím, které určitě nejednomu bikerovi skončí při výběru nového biku v hledáčku. Při troše štěstí ještě na nějaký kousek narazíte, pokud ale ne a přece jen máte na toto kolo spadeno, můžete (pokud bude) sáhnout po modelu pro rok 2022, u kterého si ale už připlatíte, a to dokonce 87 999 Kč, což je cca o 14 % více.Všem je jasné, že o kola je doslova pranice a už jsem zmínil, že tento bike si velmi rychle našel svého majitele, proto ho už v nabídce našeho e-shopu nenajdete. Najdete tam však spoustu dalších, nejen celoodpružených kol. Více informací na tomto odkazu.
Komentáře Zobrazit komentáře (0)
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře