
Novinka: Liv Embolden - vstupní trailový model
K Giantu už několik let patří také dámská značka Liv, u které se pro tento rok také můžeme těšit na nové modely. Jedním z nich je vstupní trailový model Liv Embolden.
Liv Embolden míří na začínající jezdkyně jako univerzální trail bike se zdvihy 130/120 milimetrů a s možností volby u velikostí S a M mezi 29palcovými a 27,5palcovými koly. Model určený přímo pro ženy má také ve spolupráci s jezdkyněmi Liv vyladěné tlumení pro lepší trakci a ovládání.
Maestro nečekejte
Embolden už na první pohled dává najevo, že vychází z modelu Giant Stance. Co tato dvě kola spojuje, je použití FlexPoint, které je jednodušší a snazší na údržbu, ale ztrácíme zde specifický projev odpružení Maestro, který dělá kola Giant a Liv něčím výjimečným. Nicméně pro začínající jezdce to nehraje až takovou roli - pohybujeme se v kategorii cenově dostupných kol. Rám je zhotoven ze speciálně pod tlakem formované slitiny hliníku, přičemž rám je o 30 % tužší než z klasické slitiny hliníku 6061.Geometrie
Ať už použití Single Pivot, tak i nahlédnutí do tabulky geometrie vám naznačí, že toto kolo míří spíše mezi univerzály pro pohodové ježdění. Úhel hlavové trubky 67° dnes patří už mezi cross country standardy, na druhou stranu zaručí, že kolo bude živé a pojede i na rovinatějších trailech. Vzpřímený sedlový úhel o 76° naopak podpoří dobré stoupací vlastnosti. Co je pro mě otázkou, je velikost kol, pokud se podívám do tabulky na největší velikost L, tak vidím hodnotu Reach 447 mm. To by naše redaktorka Bára vypadala jak vosa na bonbóně. Celkové proporce kola jsou mířeny na dámskou klientelu, a tak se významně liší od univerzálních modelů Giant.
Modely
Liv Embolden nám nabídne provedení ve dvou stupních výbavy. Zároveň si můžeme vybrat mezi rozměry kol - 27,5 palce a pak také dnes populárních 29 palců.Liv Embolden 2
Většina komponentů je z produkce Giantu, a to včetně vidlice. Giant Crest 34 SL RCL je slušný vstupní model trailových vidlic a projevem zaujme víc než cenově podobné vidlice od konkurence. Tlumič je v podání Suntour Raidon s možností nastavení odskoku, ale bez zamykání. I základní model je osazen teleskopickou sedlovkou, a to v režii Giantu, takže žádné kompromisy, můžete rovnou na traily. Co byste naopak po pár vyjížďkách vyměnili, budou asi brzdy, které jsou zde úplně základní Shimana v kombinaci MT420/MT201. O pohon se stará Shimano Deore 1x10, rozsah kazety 11x46. Zde bych radši viděl jedenáctirychlostní sadu, ale i desetirychlostní má něco do sebe, hlavně jednoduchostí údržby a cenou náhradních komponentů.Co potěší, je použití zapletených kol Giant AM s vnitřní šířkou 30 mm. Obutí se pak různí na základě průměru kol. U 27,5palcového modelu je to kombinace plášťů Maxxis Rekon a Ardent Race, oboje v rozměru 27,5 x 2,6 a provedení EXO. U 29 palců Liv zvolil pro obě kola Maxxis Forekaster 29 x 2,35 taktéž v EXO. U Giant i Liv je už standard použití bezdušového provedení a ani zde nechybí. Na co je si třeba dát pozor, je maximální použitelná šířka plášťů, která je ještě omezena použitím 32zubového převodníku. U 27,5” modelu je to 2,6 palce a u 29” pak 2,4 palce.

Liv Embolden 1
Embolden 1 je vybaven podobně a liší se pouze v určitých komponentech. Najdeme zde také vidlici Giant Crest a většinu komponentů od Giantu. Tlumič je klasika RockShox Monarch, který nabídne nastavení odskoku, bohužel opět bez zamykání. O pohon se stará dvanáctirychlostní Sram SX Eagle. Brzdy budou asi první, co byste na tomto kole vyměnili, stejně jako u předchozího modelu. Najdeme zde jeden ze základních modelů Shimano - MT420. Stejně tak zde najdeme zapletená kola s vnitřní šířkou 30 milimetrů a obutí shodné jako u dvojky.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře