Unboxing: Cannondale Scalpel HT Carbon 4 - pro každého jiné úhly i délky

Unboxing: Cannondale Scalpel HT Carbon 4 - pro každého jiné úhly i délky

Mezi modely, které se u Cannondalu těší oblibě, patří Scalpel HT Carbon, který se nabízí hned ve čtyřech variantách. Tady se společně podíváme na tu základní a taky nejlevnější variantu.

Kdo nezná Cannondale, jako by ani cyklista nebyl. Vždyť právě Cannondale patří mezi nejznámější producenty jízdních kol, a to nejen díky své historii, ale především díky kvalitě svých kol. A není to jen o “jednonohé” vidlici Lefty nebo karbonu, který používá i americká armáda, je to např. i o Proportional Response. O tom už ale více v článku.

Specifikace


Unboxing

Jednoduchá krabice, která se nijak nehonosí přebytkem log ani obchodními hesly, v sobě ukrývá nezvykle zabalené kolo. Proč nezvykle zabalené? V mnoha případech se totiž setkávám s tím, že po otevření krabice se vedle kola na mě vysype i množství molitanových trubek, do kterých je kolo zabaleno. A ejhle, tady to tak není.


Všechna kritická místa jsou obalena, resp. olepena páskou. Olepena je nejen horní rámová trubka nebo zadní trojúhelník, olepena je i vidlice, kliky, představec, sedlo atd.


Připravit kolo k provozu nezabere až tolik času. Samozřejmě je potřeba zvládnout některé úkony, jako je např. nasazení řidítek či jednoho gripu, montáž pedálů nebo natažení lanka zamykání vidlice, a samozřejmě i nasadit přední kolo nebo odlepit už zmiňované ochranné polepy.


Rám

Už v úvodu jsem zmínil, že Cannondale léta používá karbon, který používá i sama americká armáda. Sama armáda dokonce dohlíží i na dodávky tohoto karbonu do fabrik. Jak je to v praxi, však nevím, a nedokážu tak posoudit, zdali je to pravda, nebo je to jen marketing. Ať už je to jakkoliv, pravdou zůstává, že Cannondale dokáže na své rámy poskytnout doživotní záruku. Má to však svá úskalí, a proto doporučuji prověřit si podmínky takové záruky přímo u výrobce nebo prodejce.


Pokud jde o rám Scalpel HT Carbon, je nabízen celkem ve čtyřech velikostech, a to SM, MD, LG a XL. Díky technologii Proportional Response má každá velikost rámu vlastní délku řetězových vzpěr a individuální úhel sedlové trubky. Ať už jste jakéhokoli vzrůstu, vaše výchozí poloha by měla vždy být v centru mezi předním a zadní kolem. Dá se tak očekávat spolehlivý záběr při stoupání a jistota ve sjezdech. Zploštělé zadní řetězové vzpěry v kombinaci s nízko položenými horními vzpěrami mají za úkol pohlcení nerovností, navýšení pohodlí a snížení celkové únavy. To vše s váhou necelých 900 gramů.


Nechybí ani vnitřní vedení, navíc s dvěma možnostmi, buď s bowdenem po celé délce uvnitř rámu, nebo s bowdenem jen vně rámu a jen s lanky uvnitř rámu.

Na výběr máte ze dvou barevných variant, celé černé nebo kombinace červené a černé. Na snímcích je právě varianta kombinace červené a černé, označená jako Acid red.

Osazení kola

Pokud byste na Cannondalu čekali vidlici Lefty, konkrétně u tohoto modelu ji budete v krabici vyhlížet marně. Na tomto základním modelu je totiž vidlice RockShox SID SL se 100 mm zdvihu, s uzamykáním, vzduchovou patronou DebonAir a samozřejmě i pevnou osou o rozměrech 15 x 110 mm.


Nic proti Sramu, ale přece jen mě potěšilo, že je tento “základní” karbonový model osazený Shimanem. Zcela bez mučení se přiznám, že přece jen více sympatizuji se Shimanem. Tím neříkám, že Sram nemám rád nebo že je Sram nesmysl atd., to jsem nikdy neřekl a ani to nikdy neřeknu. No ale zpět ke kolu, resp. k osazení. Tak například kliky jsou Deore, stejně tak je Deore i řazení, kazeta, nebo dokonce i řetěz. Přehazovačka je XT. Jen pro pořádek doplním, že řazení je “o rovnici” 1 x 12, kdy vepředu je k dispozici převodník s třiceti zuby, kazeta nabízí rozsah 10 - 51 zubů. Ostatně přesnou specifikaci jste mohli vidět již v úvodu tohoto článku.


Od Shimana není jen řazení nebo pohon. Jsou to i brzdy, Deore, na kotoučích o průměru 160 mm nebo náboje na pevných boostových osách, na kterých jsou přes paprsky z produkce DT Swiss Champion 2.0 napleteny ráfky WTB STX s vnitřní šířkou 23 mm. V kombinaci s plášti Schwalbe Racing Ray EVO, 29 x 2,25" Twinskin vpředu a Schwalbe Racing Ralph EVO, 29 x 2,25" SnakeSkin vzadu se nabízí možnost konverze na bezdušové provedení.


Zbylé komponenty jsou mixem nejen produktů přímo od Cannondale. Logem Cannondale se pyšní jak řídítka se šířkou 760 mm, tak i např. představec. Další logo, tentokrát Fabric, nese sedlo Scoop Shallow Sport nebo gripy Funguy. Sedlo je uchyceno na hliníkové sedlovce C3 o průměru 27,2 mm a délce 400 mm.

Když přece jen chcete mít Lefty

Když jsem se dozvěděl, že přijde na prodejnu Cannondale Scalpel, těšil jsem se, že po dlouhé době na vlastní oči uvidím kolo s legendární vidlicí Lefty, i když už samozřejmě několikáté generace. Ano, vím, že poslední Lefty je dokonce už osmá generace, vždyť právě proto název Ocho, což je španělsky osm. Jenže opak byl pravdou a přišlo kolo se SIDem. Tím ale rozhodně neříkám, že jsem byl zklamán, vždyť SID díky vzduchové patroně DebonAir chodí opravdu moc sympaticky a nevadí mu ani nějaké to hrubší zacházení, navíc moji radost podtrhl i mix komponentů právě od Shimana. Proto toto kolo jako celek chválím a za mě má rozhodně palec nahoru. Dovedu si představit, že toto kolo rovnou postavíte na závodní čáru a nebude potřeba cokoliv měnit. Maximálně “překopat” kola na bezdušáky a hotovo. Po nedávných zkušenostech, kdy jsem u některých kol postrádal smysl teleskopek, byť teleskopky vítám, mi právě na tomto kole teleskopka nechybí. Ale jak se říká “proti gustu, žádný...”


Jestli čekáte na oblíbené údaje, jako je váha a cena, tak právě teď ta chvíle nastala. Cenovka tohoto kola je 67 999 Kč a váha 11,5 kg. Věřím, že mi dáte za pravdu, že ani cenovka ani váha není z těch nejnižších, ale cena prostě odpovídá, a když se tak dívám po konkurenčních modelech, rozhodně není cena přemrštěná, jak tomu u Cannondale v minulosti u některých modelů bylo. Samozřejmě ale platí, že jsou v nabídce i dražší modely, a to HT Carbon 3 nebo 2 a taky nejvyšší řada HT Hi-MOD 1. Model s označením 3 je opět se SIDem a na Shimanu XT a SLX, za cenu 86 999 Kč, model 2 za cenu 116 999 Kč už má Lefty a opět XT a SLX a vrcholný model Hi-MOD 1 komplet na XT s přehazkou XTR a s Leftynou stojí 179 999 Kč. Pro ty, co o některém Cannondalu přemýšlí, mám ještě jednu informaci - nezapomeňte si stáhnout aplikaci .


Pokud vás tento konkrétní model zaujal, najdete ho v nabídce MTBIKER shopu. Pokud vás zajímá celá nabídka modelové řady Scalpel HT, informace najdete na webu na tomto odkazu.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobřežní část Kalifornie, plná štěrkových cest, výhledů na oceán i na známý most Golden Gate. Tento karbonový gravel je poctou tomuto místu.
Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Hledáš něco, co nemají všichni, něco, s čím se neztratíš v davu? Pokud máš rád ruční práci a ceníš si netuctového přístupu k technologiím, podívej se na tento gravel.
Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Toto kolo bylo vyvinuto a postaveno s jediným hlavním účelem - aby bylo tím nejrychlejším kolem na nezpevněných cestách. Podařilo se v BMC tento cíl naplnit?
keyboard_arrow_up