Unboxing: Kellys ARC 30 - vstupenka do světa silniční cyklistiky

Unboxing: Kellys ARC 30 - vstupenka do světa silniční cyklistiky

V nabídce slovenské značky můžete vedle horských nebo gravel kol najít dokonce i čistě silniční kolo. Jedno takové tady dnes máme.

Je to příjemná změna, po všech těch horských kolech, která jsme za poslední dobu rozbalili. Ještě příjemnější změnou navíc i z důvodu, že nejde o top model, ale dostupnou hliníkovou silničku, která vám nezruinuje peněženku.

Specifikace


Unboxing

Motivačních proslovů není nikdy dost. Nápis Ride Your Life na krabici slovenského výrobce rozhodně neurazí. Ale je samozřejmě na každém z nás, co a jak uchopíme. To platí jak v případě tohoto sloganu, tak i o kolu samotném.


Silnička má obrovskou výhodu, a to přímou jednoduchost. Už můj táta s oblibou říkal, že v jednoduchosti je krása. Nejinak je tomu i v případě toho, jak je model ARC zabalený. V krabici je uložen velmi jednoduše, zabalený jen tak, jak je nezbytně nutné, avšak samozřejmě s dostatečnou péčí, aby snad nedošlo při přepravě k poškození.


No a když už jsem v předchozím odstavci vyzvedl jednoduchost silničního kola jako celku, tak i samotná příprava na provoz je velmi snadná. Vlastně stačí jen nasadit řídítka do představce, nasadit přední kolo, zasunout sedlovku se sedlem do rámu a samozřejmě namontovat pedály. Jestli namontujete nášlapy, nebo toto kolo bude vaší první silničkou a na první kilometry dáte pedály volné, je na vás. Určitě se na vás nikdo zlobit nebude, i já sám jsem byl v začátcích opatrný.


A oproti předchozím unboxingům zcela nezvykle a na úvod, když ještě máme kolo na montážním stojanu, zjistíme hmotnost tohoto kola. Ta je při velikosti L lehounce přes 10 kg, přesněji 10.04 kg. Samozřejmě váženo, jak se sluší a patří, tedy bez pedálů.


Rám

Kellys se s rozdělením velikostí nijak extra “nemaže”. Model ARC je v nabídce pouze ve třech velikostech, a to S, M a L. Nemají prostě označení čísly ani pět velikostí, mají to prostě jen takto. Je tedy dopředu jasné, že se nemusí dostat na všechny.

Pokud chceme ale velikosti vyjádřit v číslech, tak je potřeba se podívat do tabulky s geometrií a na web výrobce, odkud je patrné, že velikost S s délkou sedlové trubky 500 mm je pro jezdce o výšce 160 - 175 cm, velikost M s délkou sedlové trubky 532 mm je pro jezdce o výšce 172 - 186 cm a velikost L s délkou sedlové trubky 559 mm je pro jezdce o výšce 183 - 195 cm.


Byť model ARC 30 spadá do kategorie těch levnějších kol, je tato silnička poskládána na moderním hliníkovém rámu a nechybí vnitřní vedení, karbonová vidlice nebo velmi decentní a elegantní lakování. Ostatně u Kellys je mi sympatické, že i ta levnější kola dokážou vypadat velmi líbivě a vedle svých dražších bratříčků se nemusí stydět.


Drobnou nevýhodou tohoto kola však může být absence pevných os, což je ale vzhledem k nižší ceně a absenci kotoučových brzd omluvitelné.


Osazení kola

Vedle rámu a vidlice je dalším velmi důležitým prvkem pohon a řazení. To je na modelu ARC 30 od Shimana, konkrétně sada Sora R3000. Kliky jsou dlouhé v závislosti na velikosti kola, a tedy pro velikost S jsou to kliky o délce 170, pro velikost M a L pak kliky o délce 175 mm. Bez ohledu na jejich délku jsou pak osazeny dvěma převodníky, kompakty, s rozsahem 50 a 34 zubů. Přes řetěz od KMC se pak síla z jezdcových nohou přenáší na devítirychlostní kazetu taktéž ze sady Sora, o rozsahu 11 - 32 zubů. Samozřejmě je znát oproti vyšším řadám absence dvou, resp. v současné době již dokonce tří pastorků, ale na druhou stranu je rozsah sympatický i pro výkonnostně slabší, kteří vzadu uvítají pastorek s 32 zuby.


A jak už je tomu u silničních kol zvykem, i u modelu ARC 30 se o ovládání řazení, stejně jako o dávkování brzdné síly starají duály, a tedy brzdové páky, kterými se zároveň i řadí, opět ze sady Sora. Samozřejmě vedení bowdenů a lanek je hezky schováno, a kokpit tak budí jednoduchý a elegantní dojem.


Když už jsem zabrousil na téma dávkování brzdné síly, pak o zastavení tohoto silničního kola se stará dvojice čelisťových, nebo chcete-li ráfkových, brzd Tektro.


Samozřejmě velmi důležitým komponentem jsou samotná kola. Zde se nabízí jakýsi mix značek. V případě nábojů sáhl Kellys po nábojích Shimano Claris, na které napletl ráfky Spark o šířce 15 mm z vlastní produkce a jak přední, tak zadní obul do “pětadvacítkových” plášťů Schwalbe Lugano K-Guard.


Kde ale Kellys nedopustil mix značek, je kokpit, sedlo a sedlovka. Vše je totiž z vlastní produkce, a to dokonce včetně omotávky. Ostatně není se čemu divit, vždyť Kellys dodává spoustu komponentů i na jiná svá kola, včetně celoodpružených horských kol nebo e-biků.


Závěr

Silniční kolo Kellys ARC 30 se s cenovkou 28 990 Kč nabízí jako jakási cenově dostupná alternativa pro někoho, kdo se chce seznámit se silniční cyklistikou, nechce však utratit spoustu peněz nebo nevěří kolu z druhé ruky, a přesto touží po spolehlivém a oku lahodícím kole. Samozřejmě připouštíme, že se nemusí líbit všem nebo nemusí odpovídat rozpočtu, i pro ty z vás existuje řešení. A to buď levnější model ARC 10 na nižší sadě Claris za cenu 24 990 Kč, nebo naopak vyšší model ARC 50, který je za cenu 34 990 Kč osazen vyšší řadou Shimano 105 a kotoučovými brzdami.


Více informací najdete na e-shopu MTBIKER, nebo na stránkách výrobce.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobřežní část Kalifornie, plná štěrkových cest, výhledů na oceán i na známý most Golden Gate. Tento karbonový gravel je poctou tomuto místu.
Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Hledáš něco, co nemají všichni, něco, s čím se neztratíš v davu? Pokud máš rád ruční práci a ceníš si netuctového přístupu k technologiím, podívej se na tento gravel.
Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Toto kolo bylo vyvinuto a postaveno s jediným hlavním účelem - aby bylo tím nejrychlejším kolem na nezpevněných cestách. Podařilo se v BMC tento cíl naplnit?
keyboard_arrow_up