Unboxing: Kellys ARC 30 - vstupenka do světa silniční cyklistiky

Unboxing: Kellys ARC 30 - vstupenka do světa silniční cyklistiky

PR článek

V nabídce slovenské značky můžete vedle horských nebo gravel kol najít dokonce i čistě silniční kolo. Jedno takové tady dnes máme.

Je to příjemná změna, po všech těch horských kolech, která jsme za poslední dobu rozbalili. Ještě příjemnější změnou navíc i z důvodu, že nejde o top model, ale dostupnou hliníkovou silničku, která vám nezruinuje peněženku.

Specifikace




Unboxing


Motivačních proslovů není nikdy dost. Nápis Ride Your Life na krabici slovenského výrobce rozhodně neurazí. Ale je samozřejmě na každém z nás, co a jak uchopíme. To platí jak v případě tohoto sloganu, tak i o kolu samotném.



Silnička má obrovskou výhodu, a to přímou jednoduchost. Už můj táta s oblibou říkal, že v jednoduchosti je krása. Nejinak je tomu i v případě toho, jak je model ARC zabalený. V krabici je uložen velmi jednoduše, zabalený jen tak, jak je nezbytně nutné, avšak samozřejmě s dostatečnou péčí, aby snad nedošlo při přepravě k poškození.



No a když už jsem v předchozím odstavci vyzvedl jednoduchost silničního kola jako celku, tak i samotná příprava na provoz je velmi snadná. Vlastně stačí jen nasadit řídítka do představce, nasadit přední kolo, zasunout sedlovku se sedlem do rámu a samozřejmě namontovat pedály. Jestli namontujete nášlapy, nebo toto kolo bude vaší první silničkou a na první kilometry dáte pedály volné, je na vás. Určitě se na vás nikdo zlobit nebude, i já sám jsem byl v začátcích opatrný.



A oproti předchozím unboxingům zcela nezvykle a na úvod, když ještě máme kolo na montážním stojanu, zjistíme hmotnost tohoto kola. Ta je při velikosti L lehounce přes 10 kg, přesněji 10.04 kg. Samozřejmě váženo, jak se sluší a patří, tedy bez pedálů.



Rám


Kellys se s rozdělením velikostí nijak extra “nemaže”. Model ARC je v nabídce pouze ve třech velikostech, a to S, M a L. Nemají prostě označení čísly ani pět velikostí, mají to prostě jen takto. Je tedy dopředu jasné, že se nemusí dostat na všechny.

Pokud chceme ale velikosti vyjádřit v číslech, tak je potřeba se podívat do tabulky s geometrií a na web výrobce, odkud je patrné, že velikost S s délkou sedlové trubky 500 mm je pro jezdce o výšce 160 - 175 cm, velikost M s délkou sedlové trubky 532 mm je pro jezdce o výšce 172 - 186 cm a velikost L s délkou sedlové trubky 559 mm je pro jezdce o výšce 183 - 195 cm.



Byť model ARC 30 spadá do kategorie těch levnějších kol, je tato silnička poskládána na moderním hliníkovém rámu a nechybí vnitřní vedení, karbonová vidlice nebo velmi decentní a elegantní lakování. Ostatně u Kellys je mi sympatické, že i ta levnější kola dokážou vypadat velmi líbivě a vedle svých dražších bratříčků se nemusí stydět.



Drobnou nevýhodou tohoto kola však může být absence pevných os, což je ale vzhledem k nižší ceně a absenci kotoučových brzd omluvitelné.



Osazení kola


Vedle rámu a vidlice je dalším velmi důležitým prvkem pohon a řazení. To je na modelu ARC 30 od Shimana, konkrétně sada Sora R3000. Kliky jsou dlouhé v závislosti na velikosti kola, a tedy pro velikost S jsou to kliky o délce 170, pro velikost M a L pak kliky o délce 175 mm. Bez ohledu na jejich délku jsou pak osazeny dvěma převodníky, kompakty, s rozsahem 50 a 34 zubů. Přes řetěz od KMC se pak síla z jezdcových nohou přenáší na devítirychlostní kazetu taktéž ze sady Sora, o rozsahu 11 - 32 zubů. Samozřejmě je znát oproti vyšším řadám absence dvou, resp. v současné době již dokonce tří pastorků, ale na druhou stranu je rozsah sympatický i pro výkonnostně slabší, kteří vzadu uvítají pastorek s 32 zuby.



A jak už je tomu u silničních kol zvykem, i u modelu ARC 30 se o ovládání řazení, stejně jako o dávkování brzdné síly starají duály, a tedy brzdové páky, kterými se zároveň i řadí, opět ze sady Sora. Samozřejmě vedení bowdenů a lanek je hezky schováno, a kokpit tak budí jednoduchý a elegantní dojem.



Když už jsem zabrousil na téma dávkování brzdné síly, pak o zastavení tohoto silničního kola se stará dvojice čelisťových, nebo chcete-li ráfkových, brzd Tektro.



Samozřejmě velmi důležitým komponentem jsou samotná kola. Zde se nabízí jakýsi mix značek. V případě nábojů sáhl Kellys po nábojích Shimano Claris, na které napletl ráfky Spark o šířce 15 mm z vlastní produkce a jak přední, tak zadní obul do “pětadvacítkových” plášťů Schwalbe Lugano K-Guard.



Kde ale Kellys nedopustil mix značek, je kokpit, sedlo a sedlovka. Vše je totiž z vlastní produkce, a to dokonce včetně omotávky. Ostatně není se čemu divit, vždyť Kellys dodává spoustu komponentů i na jiná svá kola, včetně celoodpružených horských kol nebo e-biků.



Závěr


Silniční kolo Kellys ARC 30 se s cenovkou 28 990 Kč nabízí jako jakási cenově dostupná alternativa pro někoho, kdo se chce seznámit se silniční cyklistikou, nechce však utratit spoustu peněz nebo nevěří kolu z druhé ruky, a přesto touží po spolehlivém a oku lahodícím kole. Samozřejmě připouštíme, že se nemusí líbit všem nebo nemusí odpovídat rozpočtu, i pro ty z vás existuje řešení. A to buď levnější model ARC 10 na nižší sadě Claris za cenu 24 990 Kč, nebo naopak vyšší model ARC 50, který je za cenu 34 990 Kč osazen vyšší řadou Shimano 105 a kotoučovými brzdami.



Více informací najdete na e-shopu MTBIKER, nebo na stránkách výrobce.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
Líbí se Ti tento článek? thumb_up0thumb_down report_problem
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

comment Komentáře

Momentálně se tu nenachází žádný komentář. Můžeš být první.

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Ghost Kato EG 27.5 - jedno kolo, nekonečné možnosti PR článek

Unboxing: Ghost Kato EG 27.5 - jedno kolo, nekonečné možnosti

Jestli se v poslední době pojem univerzálnost spojuje především s gravel koly, není tomu tak vždy. I horské kolo může být univerzálem a právě Ghost Kato EQ 27.5 může být jedním z nich. Proč? Odpověď najdete v článku.
Unboxing: Cannondale Scalpel HT Carbon 4 - pro každého jiné úhly i délky PR článek

Unboxing: Cannondale Scalpel HT Carbon 4 - pro každého jiné úhly i délky

Mezi modely, které se u Cannondalu těší oblibě, patří Scalpel HT Carbon, který se nabízí hned ve čtyřech variantách. Tady se společně podíváme na tu základní a taky nejlevnější variantu.
Vyměnil jsem silničku za gravel - první dojmy z Marin Headlands 1

Vyměnil jsem silničku za gravel - první dojmy z Marin Headlands 1

Gravel je v současné době populární, o tom žádná. Já, žiletkář, jsem tuhle kategorii dlouho obcházel velkým obloukem. Tvrdil jsem, že je to nesmysl, výkřik, zbytečnost a kdoví, co ještě. Nic nebylo dál od pravdy. Člověk se často změnám brání a vlastně ani nemá konkrétní důvod. To byl i můj případ. Teď je vše jinak.
keyboard_arrow_up