Dlouhodobá recenze nosiče kol HAKR Trip 3+1 TOP Plus

Pokud vám k ježdění nestačí okolí vašeho domu, je potřeba se i s kolem občas někam přemístit. A jestli se vám kolo nebo kola nevejdou do kufru auta nebo nepojedete vlakem, je potřeba se poohlédnout po vhodných nosičích.

Odzkoušená Brněnská značka HAKR fungující na trhu již 30 let má v nabídce například střešní nosiče, střešní boxy, nosiče na tažné zařízení či sněžné řetězy včetně dalšího příslušenství. Z nabídky jejich produktů je možné si vybrat jak na e-shopu, tak u některého z prodejců figurujících po celé České republice i na Slovensku.

Nosiče s označením TRIP jsou určeny na tažné zařízení a na výběr je z několika variant podle počtu kol a rozměrů. Pro 2 kola jsou zde modely TRIP 2 Middle a TRIP 2 TOP Plus, pro 3 kola je možné zvolit z modelů TRIP 3 Middle a TRIP 3 TOP Plus. Rozdíl mezi typem Middle a TOP Plus je systém sklopení nosiče i s koly kvůli přístupnosti do prostoru kufru automobilu, typ upnutí ráfků kol, odnímatelnost držáků rámů a hmotnost nosičů. Lehce se liší také vnější rozměry.

Modely Middle mají navíc uzamykatelnou pouze jednu matici držící rám kola (vždy tu poslední). Ke všem zmíněným modelům je navíc možné dokoupit také sadu pro rozšíření o jedno kolo. HAKR myslí i na elektro cyklisty a na modely TRIP 3 je možné nasadit 2 elektrokola, případně jsou v nabídce ještě modely TRIP 2 Elektro a TRIP 2 TOP Plus Elektro, které mají dva držáky přichystané přímo pro elektrokola. Tyto nosiče mají vyšší nosnost a není u nich možné rozšíření o třetí kolo.


Všechny držáky mají upnutí na „kouli“ pomocí páky, kterou se jednoduchým otočením o 90° sevře mechanismus okolo tažného zařízení. I přes hmotnost pohybující se okolo 16 kg není nic složitého nosič na auto nasadit, ač je toto činnost spíše pro silnější jedince. Po dotažení páky nosič drží jako přibitý a je možné zapojit elektrickou zásuvku – ve všech nabízených verzích je součástí 13 pinová zásuvka. Jakmile je nosič připravený, je čas nasadit kola a pro ty, kteří už nechtějí zdvihat další břemena a nasazení samotného nosiče jim stačilo, je v nabídce příslušenství dostupná také nájezdová rampa.

...životnost nosiče může rapidně klesat při jakémkoli špatném zacházení, nevhodném skladování...
Packy pro uchycení rámu jsou plastové s nánosem gumy, aby nedošlo k poškrábání laku a kola jsou chycena ke konstrukci textilním páskem s kovovou přezkou nebo ráčnovou přezkou s plastovým páskem se západkami v případě verze TOP Plus. U držáků na tažné zařízení je samozřejmě potřeba počítat s tím, že bude nutné předělat registrační značku z auta na samotný nosič nebo pořídit třetí speciální registrační značku na nosič kol (u té je cena okolo 600 kč). Všechny nosiče mají také sklopnou rámovou trubku, na které jsou nasazeny držáky rámů kol z důvodu lepšího skladování.

Dlouhodobá zkušenost s typem Trip 3+1 TOP Plus

Ze začátku je vhodné upozornit, že životnost nosiče může rapidně klesat při jakémkoli špatném zacházení, nevhodném skladování a dlouhodobému vystavení vnějším povětrnostním podmínkám. Je vhodné nosič mimo používání vždy skladovat v garáži či sklepě se zakrytou elektrickou zásuvkou. Každopádně i přestože byl v tomto případě nosič 7 let skladován v kůlně, kde byl vystaven zimním mrazům a vlhkému počasí, funguje stále stejně a nevykazuje znatelnější známky degradace.

Samotná funkce nosiče nebyla ani po letech ničím narušena, ale jsou znát vůle, a to především v objímce, kde jsou uchyceny držáky rámů kol. To má v konečném součtu za následek mírně zvýšené pohupování kol za jízdy. Dalším neduhem po dlouhé době používání je opotřebení plastového pásku k ráčnové přezce. Zde je ale nutno dodat že náhradní díly lze koupit přímo od výrobce a konkrétně přezka i s páskem a kolejnicí je otázka několika stovek korun, objímka nebo krytka kolejnic jsou dokonce pouze v řádu desítek korun.

Světla se dosud obešla bez výměny jediné žárovky a zásuvka stále kontaktuje jako nová. Sklápěcí mechanismus neměl jedinou poruchu a jak panty na kterých se při vyklápění otáčí, tak táhlo, které ho drží v pevné poloze vždy plnily svou funkci bez znatelného zadrhnutí.


Shrnutí

České nosiče kol HAKR TRIP jsou levnější alternativou ke spolehlivým nosičům ze Švédské dílny THULE (možno srovnat například modely HAKR TRIP 3 Top Plus s Thule VeloCompact 926). S nižší cenou se snižuje vzhledová i ergonomická stránka, přesto je však nosič TRIP 3 Top spolehlivým společníkem na cesty s kolem pro jednotlivce i čtyřčlennou rodinu.

Technické parametry - HAKR TRIP 3

TRIP 3 TOP Plus

  • počet kol: 3
  • počet elektrokol: 2
  • možnost rozšíření o 1 kolo: ano
  • odnímatelné držáky kol: ano
  • systém sklopení i s koly: nožní pedál
  • upnutí ráfků kol: ráčnová přezka DOUBLE WAY + plastový pásek
  • uzamčení kola k nosiči: ano
  • počet uzamykatelných matic: 3
  • uzamčení nosiče k autu: ano
  • max. rozvor kol (mm): 1200
  • max. šíře pneumatik: 2,6 palce
  • nosnost (kg): 60
  • hmotnost nosiče (kg): 16,1
  • rozměry nosiče (cm): 109x83x69
  • cena k roku 2023: 11.900 Kč

TRIP 3 MIDDLE

  • počet kol: 3
  • počet elektrokol: 2
  • možnost rozšíření o 1 kolo: ano
  • odnímatelné držáky kol: ne
  • systém sklopení i s koly: mechanické
  • upnutí ráfků kol: kovová přezka + textilní pásek
  • uzamčení kola k nosiči: ano
  • počet uzamykatelných matic: 1
  • uzamčení nosiče k autu: ano
  • max. rozvor kol (mm): 1200
  • max. šíře pneumatik: 2,6 palce
  • nosnost (kg): 60
  • hmotnost nosiče (kg): 15,6
  • rozměry nosiče (cm): 110x80x72
  • cena k roku 2023: 9.200 Kč


Technické parametry - HAKR TRIP 2

TRIP 2 TOP Plus

  • počet kol: 2
  • počet elektrokol: x
  • možnost rozšíření o 1 kolo: ano
  • odnímatelné držáky kol: ano
  • systém sklopení i s koly: nožní pedál
  • upnutí ráfků kol: ráčnová přezka DOUBLE WAY + plastový pásek
  • uzamčení kola k nosiči: ano
  • počet uzamykatelných matic: 2
  • uzamčení nosiče k autu: ano
  • max. rozvor kol (mm): 1200
  • max. šíře pneumatik: 2,6 palce
  • nosnost (kg): 45
  • hmotnost nosiče (kg): 14,2
  • rozměry nosiče (cm): 109x64x69
  • cena k roku 2023: 11.150 Kč

TRIP 2 MIDDLE

  • počet kol: 2
  • počet elektrokol: x
  • možnost rozšíření o 1 kolo: ano
  • odnímatelné držáky kol: ne
  • systém sklopení i s koly: mechanické
  • upnutí ráfků kol: kovová přezka + textilní pásek
  • uzamčení kola k nosiči: ano
  • počet uzamykatelných matic: 1
  • uzamčení nosiče k autu: ano
  • max. rozvor kol (mm): 1200
  • max. šíře pneumatik: 2,6 palce
  • nosnost (kg): 45
  • hmotnost nosiče (kg): 13,4
  • rozměry nosiče (cm): 110x62x72
  • cena k roku 2023: 8.070 Kč

TRIP 2 ELEKTRO

  • počet kol: 2
  • počet elektrokol: 2
  • možnost rozšíření o 1 kolo: ne
  • odnímatelné držáky kol: ne
  • systém sklopení i s koly: mechanické
  • upnutí ráfků kol: kovová přezka + textilní pásek
  • uzamčení kola k nosiči: ano
  • počet uzamykatelných matic: 1
  • uzamčení nosiče k autu: ano
  • max. rozvor kol (mm): 1300
  • max. šíře pneumatik: 2,6 palce
  • nosnost (kg): 50
  • hmotnost nosiče (kg): 16,1
  • rozměry nosiče (cm): 117x67x68
  • cena k roku 2023: 8.470 Kč

TRIP 2 Top Plus Elektro

  • počet kol: 2
  • počet elektrokol: 2
  • možnost rozšíření o 1 kolo: ne
  • odnímatelné držáky kol: ano
  • systém sklopení i s koly: nožní pedál
  • upnutí ráfků kol: ráčnová přezka DOUBLE WAY + plastový pásek
  • uzamčení kola k nosiči: ano
  • počet uzamykatelných matic: 2
  • uzamčení nosiče k autu: ano
  • max. rozvor kol (mm): 1300
  • max. šíře pneumatik: 2,6 palce
  • nosnost (kg): 50
  • hmotnost nosiče (kg): 16,1
  • rozměry nosiče (cm): 118x68x68
  • cena k roku 2023: 11.230 Kč


Pokud vás zajímá více typů a značek nosičů kol, ať už na tažné zařízení, na zadní dveře či na střechu auta, podívejte se na nabídku v MTBIKER e-shopu.
Zdroj fotografií: archiv autora
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Zimní cyklistické oblečení je pro ježdění v nižších teplotách nezbytnost. Pokud nechcete mrznout, jsou zimní kalhoty a bunda kousky výbavy, do kterých se určitě vyplatí investovat. Jak se osvědčila Alé Riparo R-EV1?
keyboard_arrow_up