Unboxing: Marin Kentfield 1 - „retrobike“ v moderním hávu

Tentokrát si trochu odpočineme od zdvihů a výkonů a místo toho se podíváme na „klasiku,“ se kterou můžete vyrazit ať už na kávu do města nebo na cyklostezku.

Jednoduchost a styl tohoto hliníkového rámu má rozhodně něco do sebe. Kolo poskytuje vzpřímený a pohodlný posed, který těží z kombinace geometrie horských a gravel jízdních kol. Pro minimální údržbu disponuje vnitřním vedením kabeláže a ocelovou pevnou vidlicí. Hlavní doménou tohoto kola je dostupnost, čemuž nasvědčují i použité komponenty a osazení. Jednoduchý a trvanlivý pohon Shimano 1x7 doplňují mechanické kotoučové brzdy. Vyrábí se ve 4 velikostech, my se v dnešním unboxingu podíváme na „M-ko“.

Specifikace

  • Rám: Series 1 City + Sport, 6061 hliníková slitina, rozměr kol: 700C, Step Through design, úchyty na blatník a nosič
  • Vidlice: ocelová, Moto Blade, úchyt na kotoučovou brzdu, úchyty na blatník a nosič
  • Ráfky: Marin, dvoustěnné, hliníkové, určené pro kotoučové brzdy
  • Náboje: kovaný hliník, 32 děr, kotoučové
  • Špice: 14g, nerezové
  • Pláště: Vee Tire, GPVee, rozměr: 700x40C, drátěná patka, ochrana běhounu proti defektům, vhodné i do smíšeného terénu
  • Přehazovačka: Shimano Tourney 7rychlostní
  • Řazení: Shimano Altus 7rychlostní, RapidFire páčka
  • Kliky: kované, hliníkové, převodník: 38 zubů, ocelový, s krytem
  • Středové složení: utěsněné, čtyřhran
  • Řetěz: KMC Z8
  • Kazeta: SunRace 7rychlostní, rozsah: 11-34 zubů
  • Brzdy: Tektro, mechanické, kotoučové, kompatibilní s plotýnkami Shimano, Kotouče: 160/160 mm
  • Řídítka: Marin, hliníková, šířka: 740 mm, zdvih: 30 mm, 12° zahnutí k jezdci
  • Představec: Marin, hliníkový, průměr: 31,8 mm
  • Gripy: Marin Adventure
  • Hlavové složení: FSA 888, bezzávitové
  • Sedlovka: Marin, hliníková, průměr: 27,2 mm
  • Sedlo: Marin Adventure Plush
  • Pedály: Commute, platformové

Geometrie

geometria rámu Marin Kentfield 1

Unboxing

Kentfield přichází v krabici s jasným odkazem „Made for fun“, kterým se kalifornský výrobce Marin řídí. Vše je důkladně zabaleno a chráněno proti poškození během transportu a manipulace.

Marin Kentfield 1Marin Kentfield 1 unboxing

Samotné „osvobození“ rámu z ochranného materiálu zabere nemalý čas.

Marin Kentfield 1Marin Kentfield 1 predstavenie

Po odbalení rámu se můžeme pustit do montáže a začneme kokpitem. Do 45 mm dlouhého představce Marin uchytíme stejnojmenná řídítka s „cross-country“ šířkou 740 mm. Většina komponentů, kromě pohonu a brzd, je v režii výrobce, což šetří náklady a případné problémy s dostupností.

Marin Kentfield 1 detailyMarin Kentfield 1

V dalším a zároveň posledním kroku montáže osadíme přední kolo. Povolíme brzdový třmen, uložíme osu kola do vidlice a pomocí rychloupínáku jej dotáhneme. Následně vystředíme třmen, aby brzdový kotouč při jízdě neškrtal.


Správně poskládané kolo zvážíme. Hmotnost pro velikost M je 12,63 kg.

hmotnosť Marin Kentfield 1
Kentfield 1 od Marinu máme v unboxingu v pěkné světle zelené metalíze. Na rámu najdeme pouze decentní nápisy jako název výrobce na spodní trubce a modelu na horní rámové trubce, které doplňuje stříbrný znak výrobce na hlavové trubce. Pevná vidlice je v lesklé černé barvě, což ladí se zbytkem komponentů s výjimkou gripů. Ty svou béžovou barvou osvěžují celkový dojem a barevně sekundují pláštům Veet Tire s retro bočnicí.

Pokud se ptáte, proč je vidlice pevná a ocelová, ne například hliníková, je to z důvodu vlastností oceli. Je pružnější a poddajnější než hliník, čímž lépe zpracovává nerovnosti a tlumí vibrace i přes vyšší hmotnost. Disponuje také možností uchycení příslušenství, jako jsou blatníky nebo nosič. To platí i pro samotný rám.

Marin Kentfield 1, zelená
Výše zmíněné pláště Vee Tire GPVee mají rozměry 700x40C. Určeny jsou do smíšeného terénu, zvládnou tedy i polní a zpevněné cesty. Obuté jsou na hliníkových kolech, jak jinak – v režii značky Marin.

Marin Kentfield 1
S koly úzce souvisí také brzdový systém. Kentfield 1 je vybaven mechanickými kotoučovými brzdami Tektro se 160 mm kotouči vpředu i vzadu.


Řazení dodal japonský koncern Shimano, konkrétně jde o sedmirychlostní komponenty ze sady Altus a Tourney. Doplňuje je kazeta Sunrace s rozsahem 11 - 34 zubů a kliky osazené 38zubovým ocelovým převodníkem s ochranným krytem proti zachycení či zašpinění kalhot.

Marin Kentfield 1

Sedlo, sedlovka i gripy patří k produktům, které dodává samotný výrobce. Jejich hlavním parametrem u tohoto typu kola je pohodlí.

Marin Kentfield 1Marin Kentfield 1

Marin Kentfield 1
Kentfield je předměstí San Francisca, které disponuje hustou sítí městských cyklostezek, ale je také tou zelenější částí tohoto amerického města. Přesně to vystihuje i toto kolo Marin se jménem Kentfield 1. Je určeno pro každodenní jízdu městem, ať už do práce, nebo na kávu s přáteli. Rozhodnete-li se však zkrátit si nebo prodloužit cestu parkem, lesem nebo polní cestou, směle do toho. Kentfield se vyrábí i ve verzi se sníženou horní rámovou trubkou, vhodný pro dámy nebo ty z vás, kterým se lépe nastupuje přes rám. Doporučená cena tohoto kola je 13 599 Kč. Najdete ho na MTBIKER eshopu.
Zdroj fotografií: archiv redakce
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
redakcia 

Podobné články

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobřežní část Kalifornie, plná štěrkových cest, výhledů na oceán i na známý most Golden Gate. Tento karbonový gravel je poctou tomuto místu.
Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Hledáš něco, co nemají všichni, něco, s čím se neztratíš v davu? Pokud máš rád ruční práci a ceníš si netuctového přístupu k technologiím, podívej se na tento gravel.
Unboxing: Marin DSX 2 - řešení pro nerozhodné?

Unboxing: Marin DSX 2 - řešení pro nerozhodné?

Víte, jak se řekne na tři písmena kolo, které bude vhodné na cyklostezky, výlety po zpevněných cestách, dojíždění do práce či fitness ježdění? Přece DSX.
keyboard_arrow_up