Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenasytný maratonec

Hledáš nekompromisní kolo do přicházející maratonské sezóny, se kterým si užiješ výlet hřebenem i moderní cross-country tratě? Máme pro tebe skvělý tip.

Fourstroke LT je kolo určené pro jezdce, kteří chtějí od XC kola více výkonu. Nabízí rychlou jízdu v terénu se 120 mm zdvihu virtuálního odpružení APS. Celokarbonový rám s vnitřním vedením kabeláže má nejprogresivnější geometrii BWC (Big Wheels Concept) se 66,5° hlavovým úhlem.

Vybaven je dvanáctirychlostním pohonem SRAM, odpružením od RockShox, koly DT Swiss a samozřejmě nechybí ani teleskopická sedlovka. Vyrábí se ve čtyřech velikostech – S, M, L a XL. My si nyní detailně prohlédneme a poskládáme velikost L.

Specifikace

  • Rám: Fourstroke LT Carbon, APS systém odpružení zadní stavby, 120 mm zdvih, vnitřní vedení kabeláže s vodícími kanály, Pressfit 92 středové složení, Post Mount úchyt zadní brzdy, 12x148 mm Boost pevná osa
  • Vidlice: RockShox SID Select+, zdvih 120 mm
  • Tlumič: RockShox SIDLUXE Select+
  • Řazení: SRAM GX Eagle
  • Přehazovačka: SRAM GX Eagle
  • Kazeta: SRAM XG 1275 EAGLE, rozsah 10-52 zubů
  • Řetěz: SRAM NX Eagle
  • Kliky: SRAM Stylo 7K Eagle, převodník 32 zubů
  • Brzdy: SRAM G2 RS, SRAM Centerline brzdové kotouče (180/180 mm)
  • Kola: DT Swiss M 1900, 30 mm vnitřní šířka ráfků
  • Pláště: Maxxis Rekon 29 x 2,4" TR, EXO
  • Sedlovka: Bikeyoke Divine, teleskopická, zdvih 160 mm (vel. L)
  • Sedlo: Fizik Antares R7
  • Představec: Truvativ Atmos 7K
  • Řídítka: BMC MRB03, šířka 760 mm

Geometrie

geometria rámu BMC Fourstroke LT ONE

Unboxing

Švýcaři se v používání balicích materiálů bohužel nezlepšili a v balení stále najdete i plastové materiály.


Uvnitř najdeme přibalené také příslušenství v podobě manuálů, platformových pedálů, sady odrazek, ale také páčku ovládání teleskopické sedlovky.


Nějakou dobu nám zabere odbalování rámu z ochranných prvků. Alespoň víme, že je dostatečně chráněn během přepravy.


Dostáváme se k montáži. Jako obvykle začínáme od kokpitu. Představec je od výrobce Truvativ. Jedná se o model Atmos 7K, který má délku 50 mm. Řídítka BMC MRB03 mají šířku 760 mm. K montáži patří také zapojení páčky ovládání teleskopické sedlovky Bikeyoke Divine na objímku brzdy. Řazení SRAM GX je prostřednictvím matchmaker úchytu integrováno na brzdových páčkách, a tak kokpit působí čistším dojmem.

BMC MRB03 760 mm, Truvativ Atmos 7KBMC MRB03 760 mm, Truvativ Atmos 7K

Přední kolo se uchycuje pomocí pevné osy o rozměru 12 x 110 mm do vidlice RockShox SID Select+ se zdvihem 120 mm. Její uzamykání je možné z korunky vidlice. Černý základ s bordó polepy vidlice je vkusně sladěný s celkovou barvou rámu.

DT Swiss M1900, RockShox SID Select+RockShox SID Select+

Když jsme už zmínili vidlici, sluší se v tandemu s ní zmínit i tlumič. RockShox SIDLUXE Select+ pracuje se zdvihem zadní stavby 120 mm. Systém odpružení od BMC, který nese název APS, by měl dodat kolu více trakce, vyladěnou kinematiku a výkon aktivního odpružení v každém terénu. Tento systém najdeme také na modelech, na kterých jezdí jezdci Světového poháru v XCO. Jedná se o virtuální systém zavěšení zadního kola, definovaný čtyřmi čepy. Systém je vyladěn tak, aby filtroval i malé nerovnosti, ale zároveň byl dosti progresivní při větších nárazech v drsném terénu.

BMC Fourstroke LT One, RockShox SIDLUXE Select+BMC Fourstroke LT One, RockShox SIDLUXE Select+

Model kola Fourstroke LT ONE pro rok 2024 stojí na bezdušových kolech obutých do plášťů Maxxis Rekon o rozměru 29 x 2,4”, samozřejmě také v bezdušové verzi s EXO ochranou bočnic. Stačí tedy dokoupit bezdušový tmel a ventilky. Páska do ráfku je již předem nainstalována od výrobce kol. Ty dodal další švýcarský podnik DT Swiss. Jedná se o model M1900 s vnitřní šířkou ráfku 30 mm.

DT Swiss M1900, Maxxis Rekon 29 x 2,4”DT Swiss M1900, Maxxis Rekon 29 x 2,4”

Rám disponuje uchycením dvou košíků na láhve a také vnitřním vedením bowdenů a hadic. Hadice vedou k brzdám SRAM G2 RS. Ty mají 4 písty a zakusují se do kotoučů SRAM Centerline 180 mm se stejným průměrem vpředu i vzadu.

SRAM G2 RS, SRAM Centerline 180 mmSRAM G2 RS, SRAM Centerline 180 mm

Zřejmě jsi už postřehl, že většina komponent na tomto „bí-em-sí“ patří do portfolia koncernu SRAM, pohon nevyjímaje. Dobře fungující, odolná a spolehlivá sada SRAM GX Eagle je doplněna klikami SRAM Stylo 7K s 32zubovým převodníkem. Kazeta SRAM XG-1275 má rozsah 10 – 52 zubů. S převodníkem ji spojuje řetěz NX.

SRAM/Truvativ Stylo 7K Eagle 32TSRAM XG-1275 10-52T

Jelikož Fourstroke LT ONE je určen do technického cross-country terénu a na traily, nesmí chybět teleskopická sedlovka. Bikeyoke Divine má průměr 31,6 mm a zdvih pro velikost rámu L je 160 mm. Teleskopka zvedá sedlo Fizik Antares R7.

Fizik Antares R7Bikeyoke Divine

Nakonec jsme si nechali vážení. Hmotnost se ustálila na hodnotě 12,81 kg.

hmotnosť BMC Fourstroke LT ONE bordeaux red/blackBMC Fourstroke LT ONE bordeaux red/black
BMC Fourstroke LT ONE bordeaux red/blackBMC Fourstroke LT ONE bordeaux red/black

Dej si na maraton či cyklovýlet křížem krážem přes pohoří, nebo zdolávej technické překážky v trail centru. BMC Fourstroke LT ONE bude spolehlivým partnerem, ať už preferuješ kteroukoli aktivitu na horském kole. Jeho doporučená cena je 156 999 Kč. Kolo najdeš v našem MTBIKER eshopu.
Zdroj fotografií: archiv redakce
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
redakcia 

Podobné články

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE - na traily i maratony

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE - na traily i maratony

Moderní XC kolo by mělo nabídnout víc, než jen rychlost. Technicky náročné tratě vyžadují moderní geometrii i vyšší zdvih. Splňuje tohle všechno Fourstroke LT ONE?
Unboxing: Orbea OIZ M11 AXS - maratonec v elektrice

Unboxing: Orbea OIZ M11 AXS - maratonec v elektrice

Stoupat s lehkostí do kopců, projet hřebenovku a potom si užít sjezd. Je jedno, jestli to budou závody, trénink nebo výjezd s partou. Je Orbea OIZ M11 ideálním kolem?
Unboxing: Cannondale Habit 4 - zábavný trailový „Amík“

Unboxing: Cannondale Habit 4 - zábavný trailový „Amík“

Trialové kolo, které podle výrobce lehce stoupá, dobře udržuje rychlost na rovinách, na cestě z kopce je zábavné a nekompromisní. Jak je vybavené? Podívejme se na to.
keyboard_arrow_up