Výbava bez které nevyjedu

Máme po zimě. S nadcházejícím čím dál hezčím počasím usedáme na kola a vyrážíme ven. Aby se z krásné vyjížďky nestalo utrpení a s nadávkami protrpěná příhoda, je potřeba se připravit a vyjet s patřičným vybavením.

Když se náhle něco stane, třeba defekt, tak už je pozdě něco si vyčítat nebo nadávat do … (doplňte výraz sami), protože jste si s sebou nic nevzali.

Jezdím převážně na silnici a jak vypadají po zimě, víme. Díry a plno kamínků nebo takový vlakový přejezd, to je kolikrát taky lahůdka. Prostě se může přihodit cokoliv.

Možná by stačilo vozit s sebou jen plášť, páky a pumpičku. Ale kolikrát nejedu sám a jezdím i s rodinou, tak chci být připraven na jakoukoliv situaci.

Kdo je připraven, není zaskočen. Já zaskočen byl a zůstal jsem trčet pár kilometrů od domova. Byť to tehdy bylo jen cestou z práce, i tak jsem musel šlapat skoro 5 km pěšky a věřte, že v tretrách je to nezapomenutelný zážitek. Naštěstí jsem jezdil v mtb tretrách s pěknou podrážkou, dnes s karbonovou by to bylo jiné dobrodružství.

Proto jsem s sebou začal vozit věci na servis. Napřed jsem vozil jen lepení a to bývalo v takové krabičce, která obsahovala lepidlo, záplaty, šmirgl.

Ze začátku jsem první defekty v pohodě opravil, ale od defektu k defektu vede dlouhá cesta a lepidlo, které bylo součástí sady nakonec vyschlo a já při dalším defektu sedal na kolo přítelkyně a jel do nejbližší sámošky pro sekundové lepidlo. Takže jsem se ponaučil a radši do brašničky pod sedlem dal náhradní duši. A pro případ, po zkušenosti s lepidlem, přibalil i samolepící laty. Tohle společně s montpákami byl základ výbavy.


Postupem času přicházely i jiné servisní úkony, které bylo potřeba řešit během vyjížďky.

Když spadnul řetěz a já ho nahodil zpět, tak jsem měl většinou zapatlané ruce a pak je utíral do trávy nebo jsem si je čistil o nohy. O dres ne, toho by bylo škoda. Proto jsem přibalil rukavice a hadřík.

Když se podívám na svoje kolo, jsou na něm šrouby na imbus klíč, křížový šroubek tak leda na brzdových špalíkách. Nedávno jsem měl pocit, že mám nízko sedlo a objímka je na imbus. Může se povolit sedlo, povolit představec a na tyto drobné zásahy mám malou montážní sadu klíčů.


Také s sebou vozím zavírací špendlík, ten se třeba hodil, když jsem urval jezdce na zipu u návleků na tretry. Aby to tak neblemcalo, pěkně jsem to spíchnul.

Stahovací pásky (já jim říkám fofr pásky) se dají použít na cokoliv nejen ohledně kola. Naposledy jsem je použil k připevnění startovního čísla.

Tohle všechno jsem naskládal do lahve - dózy na nářadí. Na trhu je jich nepřeberné množství. Já mám menší velikost 0,5 l, jsou i větší 0,75 l.


Co vše obsahuje:
  • náhradní duši,
  • montpáky,
  • náhradní lepení,
  • malé nářadí,
  • zavírací špendlík,
  • fofr pásky,
  • hadřík,
  • rukavice,
  • redukci na ventilek + čepičku

Protože v lahvi je ještě trochu místa, vložil jsem tam kus toaletního papíru pro případ nouze. A že se mi hodil nebudu popisovat.

Ještě s sebou vozím jednu důležitou věc, a to je mini pumpička. Mám asi 3 verze mini pumpiček, ale jako nejlepší mi přišla pumpička se zabudovaným manometrem. Měla by zvládnout 160 PSI a měří okolo 21 cm. Tu mám přidělanou na držáku na druhý bidon.


Tato servisní sada mi plně postačuje. Možná by stačilo vozit s sebou jen plášť, páky a pumpičku. Ale kolikrát nejedu sám a jezdím i s rodinou, tak chci být připraven na jakoukoliv situaci.

Zatím mě nenapadá, co navíc přibalit. Snad jen náhradní patku a rychlospojku na řetěz. Nebo vyměnit pumpičku za bombičku CO2? Vím, že bych to mohl mít vše v podsedlové taštičce, ale tam teď vozím "nacpanou” pláštěnku.

Jak a co vše s sebou vozíte vy? Podělte se s nám v komentářích.
Zdroj fotografií: archiv autora
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
Charonec 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá
Komentáře
Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá
Podobné články
4 důvody proč nosit brýle při cyklistice
Proč je důležité mít při cyklistice brýle? Podle čeho je vybírat a proč bychom na ně rozhodně neměli zapomínat?
Domácí údržba kola – pro jízdy bez vrzání a praskání PR článek
Stejně jako si cyklisté dopřejí po výjezdu příjemnou sprchu, i kolo potřebuje pravidelný „wellness“. A se správným nářadím bude i větší servisní úkon hračkou.
Od základu: Elementární kousky oblečení pro silničního cyklistu
Do jakého oblečení by měl silniční cyklista v začátcích investovat? Ani zdaleka to není jen o dresu a kalhotách.
keyboard_arrow_up