Jak jsem si koupil nové kolo: BMC Teammachine disc two

S přibývajícími kilometry a po dlouhém přemýšlení jsem dospěl k myšlence poohlédnout se po novém kole. A jak se říká: dnes nové, zítra ojeté. Tak se poohlížím po internetových bazarech, inzerátech a zahraničních webech.

Bylo dobré stanovit si podmínky. Protože jsem vysoký 193 cm, měl by můj rám mít velikost XL, materiál karbon. Nehledal jsem nižší osazení než Shimano 105, vyšší sadu uvítám. Teď mám na kole 105 sadu. Stáří kola 4-5 let. Ráfky? Tady to bude boj, ale časem asi pořídím karbonové. Jako další parametr hledaného kola chci kotoučové brzdy. No a aby toho nebylo málo, tak by kolo mělo pěkně vypadat – neomlácené, neodřené, neprasklé atd... A hlavně, ať není drahé. Není toho moc co bych chtěl po bazarovce? Snad jen ještě aby to bylo nedaleko bydliště.

Sesumírujeme si mou představu:
  • rám: karbon XL,
  • osazení: Shimano 105 a výš,
  • typ brzd: hydraulika (diskové),
  • ráfky: karbon,
  • stav: 100%,
  • stáří: max. 5 let,
  • cena: max. 50 000 Kč,
  • lokalita: co nejblíž domovu.

BMC kolo
Jak se tak na to dívám, nebyl jsem zrovna skromný. A taky to hledání podle toho vypadalo. Nejlepší byl jeden zahraniční web, tady v cenové relaci 50k bylo dost pěkných kol. Ale na fotce vypadá pěkně každé kolo. Taky mám projeté všechny možné české internetové bazary. Zjišťuji, že na karbonových kolech nic slušného za stanovenou cenu nenajdu. Takže budou hliníkáče. Karbonový rám se dá sehnat a osazení min. 105 taky. Stav kola se prostě musí vidět. S lokalitou už je to horší.

Jen vsuvka či poznatek, z toho zahraničního webu jsem to samozřejmě zkusil. Našel jsem i kód se slevou na dopravu. Po přečtení obchodních podmínek webu riskuji nákup kdesi z Belgie. Ale nakonec to prodejce zamítl a já, po počátečním smutku, jsem nakonec rád. Kdo ví, jak by to dopadlo a možná i nedopadlo.

Hledám dál a pokud už jsem něco našel, bylo kolo rychle pryč. Není dobré dlouho čekat, napsat prodejci hned. Když totiž ulehám s pocitem, že se ráno rozmyslím, tak to obvykle dopadlo po ranní aktualizaci stránky jako smazaný inzerát.

A jak jsem teda nakonec dopadl?

Přece jen dobře. Našel jsem zajímavý kousek. Teda ne kousek od domova, spíš 150-kilometrový kousek, ale jedu se na něj mrknout. Počasí mi vůbec nepřeje a celou cestu prší, a prší i při prohlídce kola. Průjezd Brnem mě dost unavil, ale jakmile jsem spatřil kolo, byl jsem nadšený. Krásné černé kolo, které mi oči přitáhlo. A tak stojím a koukám na BMC TeamMachine SLR02.

BMC TeamMachine SLR02BMC kolo

Bohužel, tím jak stále prší, není možnost projížďky. I když pedály a tretry mám s sebou. Obhlížím kolo z každé strany, nasedám na něj, potěžkávám ho, točím klikami. Zkouším řídítka, nedrhnou, nevržou. Krásně plynulý chod. Kontroluji ráfky, jestli nehází. Brzdové destičky taky nedřou o disk, který je pěkně rovný. Vizuálně hledám něco na rámu, ale nenacházím vůbec žádný škrábaneček nebo lak odprýsklý od kamínků, fakt ani stopa.

Znovu na něj nasedám a vidím se v odrazu, jak na něm vypadám. Když člověk měří 193 cm, tak opticky vypadá veliký na malém kole. Tady ten pocit nemám. Stav kola je skvělý. Uvědomuji si risk bez projížďky, ale beru ho. Nebo co tak ještě zkontrolovat? I omotávka je pěkně namotaná.

BMC TeamMachine SLR02

Po sepsání kupní smlouvy nakládám kolo do auta a jedu spokojený domů. Jen bych si dal výtku, kvůli nestrčení něčeho, třeba kusu kartonu, mezi brzdové destičky. Přední kolo při přepravě v autě muselo dolů.

Co jsem tedy koupil?

Takže karbonové kolo BMC TeamMachine SLR 2. Osazené sadou Shimano Ultegra, kliky 52/36t 175 mm, kazeta 11/30t. Karbonová sedlovka. Brzdy hydraulika Ultegra. Ráfky Mavic Aksium Disk. Sedlo Fizik Antares. Stáří kola myslím 2019/2020. Je to ještě verze, která nemá vedené bovdeny řídítky, popřípadě hlavou.

BMC koloBMC TeamMachine SLR02

Jen co jsem kolo vytáhnul z auta, zjistil jsem, že přední kolo trochu drhne. To byla ta výtka vůči mně, když jsem nevložil nic mezi brzdové destičky. Ale hned jsem doma zkouknul, jak to opravit. Takže vyřešeno. Jediné, co jsem vyměnil, bylo sedlo. Přece jen jsem zvyklý na svoje Wittkop Twin medicus. Třeba časem přijdu na chuť sedlu Fizik. Teď ladím výšku posedu. Taky se mi zdály nízko brzdové páky, přizvednul jsem je, co mi omotávka dovolila. Dovybavil jsem kolo košíky na bidony. Nasadil silniční SPD pedály. A hurá ven.

BMC TeamMachine SLR02BMC kolo

S přibývajícími kilometry musím vyměnit pneu. Přední, byť vypadá nově, má v sobě po celém obvodu drážku a zadní vypadá staře. Objednal jsem Vittoria Rubino graphene 700x25. Objednáno, dodáno, nasazeno.

BMC TeamMachine SLR02BMC kolo

Do budoucna musím vyřešit sem tam klepající přední bovden do hlavové trubky. Dost mi to vadí. A jsem už zvyklý na plochá karbonová řídítka. Pokud mi tato nová kulatá budou moc vadit, vyměním je. Časem, ale to fakt časem, budu chtít karbonové ráfky. Ale zatím budu jezdit, jak to je.

BMC TeamMachine SLR02BMC TeamMachine SLR02

Myslím, že po tom všem hledání, jsem našel pěkné kolo. A jak říká výrobce - BMC je švýcarská prémiová značka, založená roku 1994, sídlící ve švýcarském Grenchenu, která má vlastní výzkumné a vývojové centrum. BMC kola splňují nejvyšší standardy kvality, designu a výroby. Což jako spokojený zákazník potvrzuji.
Zdroj fotografií: archiv autora
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
Charonec 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: BMC Teammachine SLR Three - aero je vše

Unboxing: BMC Teammachine SLR Three - aero je vše

Zrozen v horách, stvořen pro zdolávání horských prémií a připravený pro rychlý sjezd, s ovládáním přesným jako švýcarské hodinky. Co nabízí výbava tohoto BMC?
Od základu: Elementární servis silničního kola

Od základu: Elementární servis silničního kola

Ježdění na silničním kole má i svoji odvrácenou tvář. A tou je servis kola a péče o něj.
Kellys URC: karbonové žiletky ze slovenské dílny PR článek

Kellys URC: karbonové žiletky ze slovenské dílny

Kellys letos přichází se dvěma novinkami pro příznivce rychlé jízdy po silnici. Nejde přitom jen o vylepšení předchozích modelů, ale o kompletní proměnu: zaměření na výkon, aero rám a kompletní integrace kabelů.
keyboard_arrow_up