Test: Marin Rift Zone 2 - americká klasika pod drobnohledem

Do rukou se mi dostal kousek pravé Ameriky, legendární Marin z Kalifornie. Dokáže dostatečně zabavit, jak proklamuje výrobce mottem “Made For Fun”?

V našich končinách není Marin natolik známý, ale značka byla založena v roce 1986 nadšenci do horských kol. Ostatně nabídka zahrnuje hlavně kola do terénu, a tak mám na vyzkoušení nejprodávanější hliníkový celoodpružený model Marin Rift Zone 2. Ve vyšších specifikacích se nabízí také v karbonu, a to včetně zadní stavby. Hliník u testovaného modelu je kategorie Series 3, čili slitina 6061, čímž se podařilo udržet pořizovací cenu nízko, a přesto zůstává kolo zajímavým počinem.

Zlatá střední cesta

Rift Zone 2 nebude vyhrávat medaile na závodech a o to se obecně ani s nabídkou svých kol nesnaží. Samozřejmě jsou k mání dražší modely v karbonovém provedení s lepšími komponenty, ale cílovka testovaného kola je snadno čitelná. Na experimenty si tenhle výrobce nepotrpí. Rift Zone 2 je v terénu jako ryba ve vodě a tam jsem zužitkoval jeho potenciál naplno.


Rovnou jsem ho provětral na trailech v Jeseníkách, kde mu to moc slušelo. Kolo je v elegantním černo-červeném provedení s kovovým znakem značky u hlavového složení, nesoucím se jako rudá hvězda sovětského režimu. Do stoupání není úplně hbitý a chce to trpělivost. Však váha 15,5 kilo je o třetinu vyšší než u kol, na kterých běžně jezdím. Chtěl jsem si na skocích trochu zalétat, ale s vyšší hmotností není kolo příliš obratné. Přesto je hliníkový rám pojat moderně jak geometrií, tak zadním zavěšením MultiTrac se čtyřmi čepy. Takto vymyšlený systém je odladěný k optimálnímu kompromisu efektivního šlapání a tlumení nerovností či dopadů.


Rám je dostupný v rozměrech S až XL, přičemž M bylo pro mě jasnou volbou při mých skromných 173 cm výšky. Sklon vidlice 65,5° je shodný u všech velikostí. Je položenější a hravější, než tomu bylo u předchůdce. Zadní stavba má 425 milimetrů a jinak rám odpovídá standardu trailových kol. Najdeme zde navíc vnitřní vedení kabeláže.


Všehochuť aneb protřepat, nemíchat

Aby bylo Marina s takovou váhou možné i s jezdcem zastavit, potřebuje brzdy. Velké brzdy! Moc mě potěšilo, že volba padla aspoň na základní Shimano BR-MT201 a velké kotouče. Nerad brzdím a zpomaluji, takže jsem je ve sjezdech lechtal a ani nevyužil jejich plný potenciální brzdný účinek. Každopádně na prudší a delší sjezdy by to chtělo krapet vyšší řadu nejlépe čtyřpístkových brzd.


Zadní tlumič RockShox Deluxe Select R postrádá úplné zamykání, a tak se kolo ve výjezdech pohupuje, ale nějak tragicky to neovlivňuje šlapání. Na jeho obranu - můžete si doladit aspoň citlivost odskoku. Jakmile se sklon obrátí, tak se konečně dostavuje pocit euforie. Přední vidlice RockShox Recon RL se zdvihem 130 mm vyhlazuje všechny možné nerovnosti a oproti zadnímu tlumiči je uzamykatelná přímo na vidlici.


Posed mi na kole sedl od první chvíle a nemusel jsem ani složitě upravovat teleskopku TranzX se zdvihem 150 mm. Je ovladatelná z řídítek a funguje dobře. Chce to jen trochu síly při manipulaci s páčkou na řídítkách. Na čem se trochu šetřilo, je pouze základní osazení 12rychlostním pohonem SRAM SX. Nenadchne a ani neurazí, protože svůj účel vyvézt mě na kopec díky 50 zubům na kazetě zvládá s přehledem. Po krátkém seřízení nebyly potíže a žádné další spojené servisní zásahy.

Marin si bral několik komponentů z vlastní produkce. Týká se to sedla, které mi přišlo ze začátku v pořádku, ale časem bych tohle zploštělé prkno vyměnil za pohodlnější. 29” kola vybavil také z vlastních řad a obul do plášťů Vee Tire Co, se kterými jsem neměl sebemenší problém a držely pěkně. Šířku pláště 2,35 palce doplňuje vzorek dostatečně variabilní pro blátivé sekce, ale naprosto nevhodný na silnici.


Závěr

S ohledem na cenovku 52 300 Kč je to vydařený levný bike pro velké kluky, kteří se chtějí vyblbnout na trailech a lesních cestách bez ohledu na hmotnost. Nerovnosti žehlí jako po másle a přidanou hodnotou je teleskopická sedlovka, široká řídítka nebo bezproblémové osazení. Navíc má punc výjimečnosti, nemyslíte?
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá
Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá
Podobné články
Test: CTM Areon Xpert 2024 – nový motor, delší dojezd a moderní design
Při porovnání s modelem z roku 2023 doznal CTM Areon Xpert 2024 zásadních změn, které z něj dělají velmi slušný stroj pro celodenní, ano celodenní, výlety.
Test kraťasů KLS Vulcano: kvalita za rozumnou cenu
Cyklistické kraťasy jsou spotřební zboží svého druhu. Ať jsou jakkoli odolné, vložka se časem “osedí”, materiál přestane být pružný nebo se objeví nějaká ta dírka.
Fotochromatické brýle Kellys Reveal - fungují podle představ?
Od fotochromatických brýlí očekávám, že budou na změnu světelných podmínek reagovat tak, že tu změnu víceméně nezaznamenám. Jaké jsou brýle Kellys Reveal? Splnily moje požadavky?
keyboard_arrow_up