Pinarello Dogma F - dokonale vyvážené kolo?

Většina výrobců se u silničních kol vydala cestou specializace a nabízí speciály do kopců, do rovin, nebo pohodlná grand fondo kola. Pinarello se u nového modelu Dogma F rozhodlo vytvořit skutečný univerzál. Podařilo se tomuto italskému výrobci vytvořit ideální kombinaci?

Umění rovnováhy

Aerodynamika, váha, geometrie, tloušťka trubek, profil, výběr karbonových vláken. To jsou důležité aspekty při konstrukci závodního kola. Při vývoji nového modelu Dogma F bylo důležité najít rovnováhu mezi všemi těmito aspekty a vytvořit dokonalý závodní stroj, který se hodí na každý profil trati, ať už jsou to kopce Pyrenejí, nebo roviny okolo Labe. Pinarello jako jeden z mála výrobců kol nedělá rozdíly mezi aerodynamickými koly a koly pro vrchaře, protože běžní cyklisté jezdí jedno kolo bez ohledu profilu trati. Nezáleží, jestli jsi amatér, co jezdí jen pro radost, nebo profesionál na grand tour.


Výkon

Při návrhu modelu Dogma F byl kladen důraz především na ovladatelnost a funkčnost kola. Na rozdíl od mnoha výrobců, kteří se zaměřují jen na váhu kola, Pinarello se vydalo cestou pohodlí a precizní ovladatelnosti. I tak je kompletní rámová sada Dogma F na kotoučích o 11 % lehčí než F12. Pinarello se nebojí použití inovativních výrobních metod, jako jsou titanové komponenty vytištěné na 3D tiskárně.
Zvláštní pozornost byla věnována sedlovce, hlavové trubce, vidlici a kokpitu Talon, což vedlo k úspoře celkem 265 gramů ve srovnání s F12 a přitom je Dogma F také o 12 % tužší v oblasti středového složení. Poskytuje také lepší aerodynamiku a zajímavou úsporu wattů.
Další kvalitativní posun je vidět na vidlici Onda, která byla navržena od počátku ve dvou verzích - zvlášť pro kotoučové brzdy a zvlášť pro ráfkové brzdy.
Rám Dogma F byl vylepšen i po stránce aerodynamiky. Od optimalizované přední vidlice, až po vylepšený trojúhelník zadní stavby, který optimálně směřuje proudění vzduchu. Ve výsledku je rám aerodynamičtější než kdy dřív. Přímo z časovkářského modelu Bolide jsou třeba odvozeny nohy vidlice Onda, které působí v bočním větru efektem plachty - vytvářejí negativní drag. Dogma F je tak o 4,8 % aerodynamičtější než Dogma F12.


Bezkonkurenční pohodlí

Dogma F se chce zařadit mezi nejpokročilejší kola současnosti, tudíž je zde kladen velký důraz na pohodlí a přesné nastavení posedu jezdce. Nemusíte se tak bát, že vám nebude sedět. Díky 11 velikostem rámu, 16 velikostem kokpitu a 2 nastavení offsetu sedlovky Dogma F nabízí až 352 kombinací, které vám umožní najít dokonalé nastavení vaší jízdní polohy.



Aerospace karbon

V současnosti najdeme na trhu nepřeberné množství druhů karbonu. Pinarello používá karbon pouze od japonského výrobce TORAY a na model Dogma F použil TORACAY T1100 1K s technologií Nanoalloy. Jedná se o stejný druh karbonu, který je použit při výrobě závodních automobilů a technicky nejmodernějších letadel současnosti.


Klíčová data

  • Hmotnost nižší o 265 gramů u kompletního rámového setu pro kotoučové brzdy.
  • O 12 % tužší rám v oblasti středového složení.
  • O 3,2 % lepší aerodynamika u rámu pro ráfkové brzdy (v porovnání s F12).
  • O 4,8 % lepší aerodynamika u rámu pro kotoučové brzdy (v porovnání s F12) .
  • 6,8 kg je váha celého kola na kotoučových brzdách s Dura Ace Di2 (6,9 s RED ETAP AXS).

Proč jen Dogma F?

Pinarello u nového modelu Dogma F z názvu modelu odstranilo číslovku. Tento krok odůvodňují historií. Dogma, podstatné jméno, znamená zásadu nebo soubor zásad stanovených autoritou jako nevyvratitelně pravdivou: dogmata víry. Toto slovo má původ v polovině 16. století z pozdní latiny. Z řeckého dogmatu „názor“ a z dokein „vypadá dobře, přemýšlejte“. Stroj Pinarello Dogma F je tak prezentován jako ikona zcela nad rámec modelových řad. Pinarello se svou řadou Dogma je od roku 2000 klasickým standardem krásného italského kola. Bez ohledu na model. Jednoduché značení F je odkazem na minulost, symbol současnosti a vytváří tím identitu pro budoucnost.


Pinarello a jeho rámaři, vývojáři a konstruktéři patří mezi špičku ve svém oboru a své umění nám opět ukazují při konstrukci modelu Dogma F, který je jedinečný svou všestranností a využitím. Odhodí tak už tým Ineos na Tour ráfkové brzdy a přesedlá jako většina týmů na diskové?
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
bohemiacyclingirl 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá
Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá
Podobné články
Představení: Sady SRAM 90 a 70 – nová generace mechanického řazení
Už jsou to dva roky, co byly představeny revoluční elektronické sady SRAM Transmission, které značně zatřásly světem horských kol. Přišel však den, kdy budou jásat všichni odpůrci elektroniky.
Test: DT Swiss GRC 1400 Dicut - pro opravdové gravel nadšence
O gravel trendu toho bylo za posledních pár let napsáno již mnoho, nicméně neustále přicházejí do této více a více populárnější oblasti cyklistiky nové trendy, které nesmí zůstat bez povšimnutí.
Objevuj nové destinace s gravel kolem PR článek
Ať už jde o dlouhé výlety, bikepackingová dobrodružství, nebo jen o víkendové výjezdy mimo hlavní silnice, gravel může být ideální volbou. Přinášíme několik tipů.
keyboard_arrow_up