Test: Pirelli P7 - legendární obutí pro cyklisty

Pláště Pirelli patří mezi legendární značky obutí automobilů. Před pár lety vstoupilo Pirelli do cyklistického světa, kde se hned zařadilo k prémiovějším značkám a dlouhou dobu na trhu prodávalo pouze řadu Zero, která se řadila k dražším závodním plášťům. Poměrně nedávno Pirelli představilo i o něco levnější sourozence, a rozšířilo tak své portfolio produktů.

Jeden z nejdůležitějších komponentů na kole jsou bezesporu pláště. Jsou kontaktním bodem s povrchem a tím jediným, co nás drží na cestě. S nevhodnými plášti pořádně nezrychlíme, v zatáčkách budeme nejistí a ani bezpečně nezabrzdíme. V Pirelli dali dohromady všechny svoje poznatky z výroby špičkového závodního obutí a přizpůsobili je potřebám běžných cyklistů. Mně se na kola dostala konkrétně řada Pirelli P7 Sport v netradiční šíři 32 mm, která již hraničí s šíří gravel plášťů. Jak P7 Sportky obstály během podzimního ježdění v Krkonoších?

Ital k Italovi sedá <i class='fa fa-smile-o'></i>.
Pláště jsem vozila na hliníkových ráfcích a s duší od svého výrobce kola a pláště jsem foukala na 3,5 baru, což je hodnota, kterou mi vypočítala SRAM kalkulačka. V té si můžete vypočítat ideální tlak pro své pláště, protože jsme již nejednou zjistili, že hodnoty, které udává výrobce, jsou zavádějící, plášť je mnohdy zbytečně tvrdý a tím se zvyšuje riziko defektu nebo uklouznutí.

Výrobce udává orientační hodnoty pro natlakování.

Specifikace

Plášť je sám o sobě celkem těžký, váží 330 gramů. Výrobce však slibuje dlouhou životnost a počítá s náročnými podmínkami na zimních silnicích. Guma sama o sobě je celkem tlustá, což ukazují indikátory opotřebení, které jsou hluboké asi 1,5 mm.

Vzorek plášťů P7 Sport je odvozen od modelu P Zero, ale vylepšený pro lepší přilnavost v chladných podmínkách, kdy je silnice namrzlá nebo klouzavá. Na boku je přidaná další vrstva, která slouží jako ochrana proti proříznutí. Pláště jsou dostupné také v tradičních rozměrech 24 mm, 26 mm, 28 mm, ale jsou k dispozici pouze v dušovém provedení. Vybere si tak snad každý.

Základní info na obalu

  • Použití: výkonnostní a vytrvalostní (endurance) kola, okrajove časovkářská kola
  • Sezónnost: jaro, léto, podzim, okrajově zima
  • Konstrukce: 60tpi, duše
  • Gumová směs: PRO
  • Technologie: TechBELT
  • Rozměry: 700x32
  • Doporučená šířka ráfku: 21C
  • Hmotnost: 330 g (700x32)

Nasazování

Pláště jsou díky technologii TechBELT velmi pružné. TechBELT je výkonná struktura opletu s přidanou vrstvou tkaniny, která se nachází pod běhounem a poskytuje vysokou odolnost vůči proříznutí. Kombinace této vrstvy a vrstev v kostře opletu umožňuje dosáhnout nejefektivnějších parametrů valivého odporu pro použití s duší. Nesporná výhoda P7 Sport je určitě v obouvání. Plášť je poměrně lehké nasadit a zvládla jsem to i bez použití montovacích pák.

Jízda

Osobně se mi občas stane, že mě mapy zavedou na nepěknou cestu, ale s P7 Sportkami jsem neměla problém projet štěrkem nebo rozkopanou ulicí. Vlastně mě to ani netrápilo. Dokonce, s trochou nadsázky, bych mohla říci, že toto je ideální obutí na naše české silnice. Při jízdě po kostkách nebo na hrubším asfaltu mi nepřišlo, že by kolo drncalo a hladce jsem horší asfalt nebo šotolinovou cestu přejela.

Dokonce se mi na Pirellkách povedlo dojet druhá ve sprintu do vrchu. (foto @dafidvor)
Co je nutno podotknout, proč jsou tyto pláště určené pouze pro trénink, je zrychlení. Už šíře 32 mm sama o sobě vypovídá o tom, že se nebudou řadit k nejrychlejším. Během rychlejší jízdy v balíku jsem měla pocit, že musím šlapat o několik wattů více, abych byla schopna jet rychlostí balíku, která mi normálně nedělala problém.

Díky dobré směsi nemají pláště problém na suchu ani na mokru. Během testu jsem nikdy nemyslela na podklouznutí nebo smyk během brzdění nebo sjezdu. Na mokru pláště působily předvídatelně. Ani do prudšího kopce se mi nikdy zadní kolo neprotočilo.

Horší cesta? No problem. (foto @dafidvor)Silničky a šotolinky Moravského krasu. (foto @dafidvor)

Výhody

  • Odolné
  • Dlouhá životnost

Nevýhody

  • Pomalejší
  • Nelze je vozit na každém kole

Suma sumárum

Osobně bych tento typ plášťů doporučila spíše pro zimní ježdění nebo do mokrých tréninkových dní. Šířka 32 mm již pomalu hraničí s gravelovými plášti a ne na každé kolo se vejdou. Zároveň jsou spolehlivé za mokra a doporučila bych je všem, kdo se chtějí naučit klopit zatáčky ve sjezdu. Díky šíři mají velkou kontaktní plochu s povrchem a za dobu testování jsem se na ně mohla spolehnout a sama jsem párkrát zkusila, kam mě to až pustí v zatáčce. Za cenu 689 korun kus je to velmi dobré tréninkové obutí, které vydrží několik zim. Sama jsem zvědavá, za jak dlouho se s nimi budu loučit.

Legendární Pirellky si můžete objednat na MTBIKER shopu nebo na stránce partnera najít seznam prodejců.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
bohemiacyclingirl 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá
Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá
Podobné články
Test: Pirelli Scorpion SPORT XC PRO &ndash; nezničiteln&yacute; univerz&aacute;l pro pohod&aacute;ře
MTB pláště s hrdým nápisem Pirelli na bočnici - jsou tak kvalitní a fungující, jako pneu v motosportu? Dostaly se mi do testu pláště Scorpion SPORT XC PRO M a H, což jsou nejnovější přírůstky Pirelli pro cross country. Jak si v testu vedly?
CTM Koyuk 2.0 - za m&aacute;lo peněz hodně muziky
Segment gravel cyklistiky zažívá velký boom. Tím jak roste jeho obliba, i výrobci reagují na požadavky zákazníků. A proto jsou v nabídce i kola jako je CTM Koyuk 2.0.
Test: Rock Machine Gravelride e500 Touring - (mezi)městsk&yacute; expres
Gravel s motorem. A k tomu s blatníky, zadním nosičem a integrovaným osvětlením. Pro mnohého bikera i silničáře ztělesnění jejich nočních můr. Ale i přesto zde najdeme skupinku cyklistů, kteří elektrický gravel s “městským paketem” dokáží ocenit. Co všechno tento typ kola dokáže uživatelům přinést?
keyboard_arrow_up