Test: KLS DICE II - čistokrevný sporťák

Ne že bych si snad netroufal otestovat tento kousek od Kellys, ale vím, že slovenský výrobce v ČR nemá úplně jednotnou základnu fanoušků a vybalancovat z téhle recenze “bez ztráty kytičky” bude oříšek. Ale mám výzvy rád, tak pojďme na to.

Začnu od konce - cenovka

Pojďme si to zdánlivě šokující říct hned na začátku. Tento model zaujímá nejvyšší příčky v nabídce výrobce a stojí cca sto euro. Převádět na koruny nebudu, počítat umí každý. Spousta se nad cenou určitě pozastavila se slovy: “Kilo za Kellys?” nebo “Za Čínu bych tohle nedal.” Kellys si ale už roky svůj vývoj řídí sám od dizajnových návrhú až po 3D modelaci a to, musím říct, je mi sympatické. I na krabičce je uvedeno: “Designed in EU”.

To, kde je potom produkt vyroben, je věc druhá a v dnešní době, řekl bych, nepodstatná. A mně je třeba tohle úplně jedno. Dejme proto předsudky na chvíli stranou, pojďme se podívat, co za tyto prachy dostaneme, a buď cenu obhájíme, nebo - nebo prostě zkonstatujeme, že je to mimo.

Půlrámové provedení se mně osobně líbí více.

Co říká výrobce

Brýle koncepčně vychází z předchozího modelu DICE, představeného v roce 2019, který se těšil a stále těší velké oblíbenosti. Nabízí se ve čtyřech barevných kombinacích. Nový model DICE 2 je vyroben z ultralehkého švýcarského materiálu Grilamid TR90, což je polyamid vyrobený ze směsi různých umělých pryskyřic. Charakteristickou vlastností materiálu má být velmi nízká hmotnost, vysoká pružnost a pevnost. Stejný materiál se údajně využívá při výrobě některých částí monopostu Formule 1. Tak a tím bych rád ukončil opis údajů výrobce a citací z Googlu a přešel k vlastním poznatkům.

Co najdeme v balení?

Balení napoví

Už pouhá papírová krabička, ve které jsou brýle dodávány ve mně vzbuzuje jakýsi dojem prémiového zboží. Není to nijak zvlášť důležité, ale vzbudilo to ve mně pocit, že si na tom dal někdo záležet. Ostatně říká se, že obal prodává.

Samozřejmě, že jsem předem věděl, co všechno balení obsahuje, ale i tak mě překvapila velikost pouzdra. 19 x 16 cm (pozn. 139 gramů) je fakt velkorysý prostor. Námitka na velikost, v případě přenosu v batohu atd. je samozřejmě namístě, ale nikde není napsáno, že tohle pouzdro musí člověk s sebou všude tahat. Určitě se dá použít jakékoliv jiné - menší - od jiných brýlí, nebo pouze dodávaný měkký obal. Tohle mi ale dává smysl pro uchovávání všech dílů pěkně pohromadě. Odpadá totiž “skládání puzzlí”, aby se vše vlezlo. Tady je místa fakt dost.

Celorámové provedení.Půlrámové provedení.

Tmavé, čiré, celorám, půlrám?

Model Dice 2 disponuje širokoúhlými čočkami, a to hned dvěma. Ty tmavé, hlavní, pro které si člověk zřejmě brýle pořizuje, mají 100% ochranu UVA, UVB a UVC a spadají do kategorie 3 evropské klasifikace světelné propustnosti. Čiré pak spadají do kategorie 0 a slouží jako ochrana proti UV záření, povětrnosti či prachu za snížené viditelnosti.

V balení navíc najdeme dvojí provedení - celorámové a půlrámové (díky tomu má balení i dva nastavitelné nosníky) a je jen na preferencích uživatele jakou variantu si zrovna zvolí. Při první výměně jsem měl trochu obavu, abych brýle neponičil, ale opravdu to chce použít sílu (s rozumem), rám je na čočkách nacvaknutý opravdu “na fest”. Možnosti změnit si provedení brýlí se ještě věnuji níže. Dvě skla, dva nosníky, volitelný rám, to je pro mě už celkem silný argument při pořizování.

Evropská klasifikace světelné propustnosti.

Pár dojmů z užívání

Tyhle brýle jsem vyzkoušel jak za krásného slunečného dne, tak i za ponurého, zamračeného rána. V mrazu i v teple - jak jen to v únoru šlo. Co se týče velikosti, to je velmi subjektivní - já mám rád opravdu velké brýle, z mého pohledu jsou proto tyhle ještě pod mojí maximální normou. S ostrým sluncem si poradily perfektně, nic jiného bych v této cenové kategorii ani neočekával. Neměl jsem potřebu “mračit se” když jsem jel přímo proti slunci. Přestože spadají do kategorie 3, neměl jsem pocit nějakého dramatického ztmavení výhledu. Řekl bych, že lepší průměr.
Když bylo pod mrakem, stále to v pohodě šlo. Za šera už bude samozřejmě nutné brýle sundat nebo vyměnit skla, jelikož se nejedná o fotochromatické provedení.

Po pár pokusech je rozborka hračka.
Co mě baví je “teplota” čoček - v horní částí mají studenější nádech, uprostřed a dole pak teplejší, přičemž v přechodu nedochází ke ztmavení/zjasnění, ale v celém rozsahu je výhled stejný. Kdybych to měl vyjádřit stupnicí teploty chromatičnosti - pak vrchní část by mohla být kolem 7000K a spodní kolem 4000/5000K. Tohle berte s rezervou, je to jen pro představu teplotního rozdílu. Při jízdě to navíc nijak neruší, resp. zprvu jsem to ani nezpozoroval.


Výrobce uvádí, že brýle jsou potaženy proti poškrábání. Tak tady nemůžu říct ani slovo - škrábat po nich se mi nechtělo. Čili tohle s dovolením nechám bez povšimnutí. Dále uvádí, že brýle jsou pokryty hydrofobní vrstvou a vrstvou proti zamlžování. Jako takhle, když si dám brýle v +20 stupních a vyjdu na mráz, tak se zamlží vše a né, že né. Ale za jízdy, když mám v mrazivých teplotách šátek i přes nos a podaří se mi fouknout si pod brýle, tak k odmlžení dochází velmi rychle - v podstatě okamžitě. Což přisuzuji možná zmiňovanému potažení, ale hlavně dobře zvolené konstrukci a s ní spojenou cirkulací vzduchu.

Jedenkrát autoportrét, prosím pěkně.
S čímž souvisí i podfukování. Musím říct, že u půlrámového provedení registruji větší proudění vzduchu, což hlavně při nižších teplotách může mít za následek např. nepříjemné slzení očí. U celorámového provedení tohle nepozoruji. Každopádně tady je nutné zohlednit tvar tváře. S tím zase souvisí držení brýlí. Pogumované straničky i nosník a hmotnost 37 gramů při celorámovém provedení a 34 gramů u půl rámového provedení mají za následek perfektní držení na tváři. Nízká váha se pak samozřejmě promítne i do celkového komfortu, kdy mi brýle na obličeji “nevadily” ani po čtyřech hodinách v sedle a neměl jsem potřebu je sundat, abych ulevil nosu nebo uším. A jelikož mám velkou hlavu, tak mi brýle nijak nenadskakovaly ani při běhu a po zpocení neměly tendenci sklouzávat.

  • Vrchní rám - 15 g
  • Spodní rám - 7 g
  • Nosník - 4 g
  • Čočky (čiré i tmavé) - 15 g


Takže jaký je můj názor

360 km na kole mi dělaly společnost a zatím jsem nenašel nic, co by mě přimělo nebýt spokojený. Rozhodně jsou to konkurenceschopné brýle, které si zaslouží pozornost, a s přihlédnutím k váze, možnosti výměny skel a volby provedení si troufám tvrdit, že i cena je adekvátní, spíše průměrná.

Výhody

  • velmi lehké
  • možnost zvolit si provedení celorám/půlrám
  • čirá skla součástí balení
  • nadstandardní velikost tvrzeného pouzdra

Nevýhody

  • u půlrámového provedení můžou trochu podfukovat


Více informací naleznete na stránkách KELLYSBIKE.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Zimní cyklistické oblečení je pro ježdění v nižších teplotách nezbytnost. Pokud nechcete mrznout, jsou zimní kalhoty a bunda kousky výbavy, do kterých se určitě vyplatí investovat. Jak se osvědčila Alé Riparo R-EV1?
keyboard_arrow_up