Weldtite konverzní sada - na gravel bez duší

Na otázku, jestli na gravelu vozit bezduše, ať si každý odpoví sám. Pokud o tom už ale uvažujete a hledáte vhodné produkty, nepřehlédněte tento článek. Stručně si představíme jednotlivé díly této sady.

Přibližně za tisícovku získáte vše potřebné k úspěšnému přechodu na bezdušové provedení vašeho mazlíka. Teda za předpokladu, že vaše ráfky a pláště jsou na bezdušové provedení připraveny - ty totiž součástí sady nejsou.

Sada
Pro doplnění uvádím, že sada se nabízí v MTB a ROAD provedení, přičemž obsah se liší pouze šířkou pásky. U MTB je to 24 mm, u ROAD 19 mm. Z logiky by mohlo tedy vyplývat, že vozíte-li širší ráfky, nemusí být tato sada to pravé pro Vás. Dnešní ráfky už jsou ale velmi často na bezdušové provedení připraveny. Mnohdy tak postačí pásku umístit “pouze” na střed ráfku, tak aby zakryla díry pro niple. Proto vybírejte pozorně, vždy podle šířky vašich ráfků.

Doporučení za mě - nejprve vyfoukněte své kolo a nahlédněte pod duši, může se stát, že už tam je páska umístěna z výroby a máte tak o starost méně.

Montpáky

Montážní páky

Prvním krokem je sundat plášť z výpletu, k tomu poslouží plastové montážní páky. V balení najdete hned tři takové pomocníky. K tomu asi není co víc dodávat.

Páska

Páska

Mé ráfky mají šířku 21 mm, a tak jsem zvolil sadu pro MTB s páskou 24 mm. Bylo mi ale potvrzeno, že by stačila i páska o šířce 19 mm. Tady musím vyzdvihnout samotnou práci s ní. Je potřeba se nebát a pásku natahovat. To zajistí dokonalé přilnutí k ráfku bez nechtěných “bublinek” a nedostatků, např. v okolí děr pro niple. Není potřeba to vysloveně “rvát”, ale taky nenechat pásku volně “lehnout”. Pokud už se někde malinká bublinka podaří, není důvod z toho kolabovat a pásku odtrhávat. Často jde bublina prstem vytlačit do strany. Pásky je v balení dost, takže doporučuji “nešetřit”, držet se návodů a začátek lepení (začínáme lepit pár centimetrů za ventilkem) překrýt cca 10-15 cm. Dírku pro ventilek jsem pak opatrně udělal špičkou zalamovacího nože a o zbytek se už postaral ventilek.

Ventilky

Ventilky

Ventilky jsou v balení dva - to dá rozum. Jeden dopředu a druhý dozadu, takže nezaměnit. To je samozřejmě pokus o vtip - jsou stejné. Ventilky jsou v obou sadách o délce 55 mm. Po nasazení a dotažení (rukou) se těsnění krásně “rozplácne” a nikde nic neuniká. Testoval jsem to i bez mléka a fungovaly bez problémů.

Tmel

Tmel

Ten se dodává ve vychytané lahvičce s obsahem 240 ml a dokáže opravit díry do 3 mm. Nádoba v sobě skrývá hadičku pro pohodlné dávkování, ať už přes ventilek, nebo přímo do pláště, kterou jednoduše vytáhnete zatažením za uzávěr. Ten v sobě zase skrývá otvor, kterým pohodlně odmontujete ventilek - tu těsnící část - aby bylo možné aplikovat tmel. Já jsem však zvolil naplnění přímo do pláště. Nejprve jsem ale plášť zcela nahodil, poté jsem si nasadil dvě montážní páky cca 15 cm od sebe, jako bych chtěl opět vyzouvat, tím jsem si vytvořil kapsu, do které jsem zasunul hadičku z lahvičky a následně nalil potřebné množství tmelu. U gravelu se doporučuje 50-70 ml, tak jsem zvolil zlatou střední cestu. Vytáhl jsem montážní páky a plášť zapadl zpátky do ráfku. Ani kapka nešla vedle a jak plášť, tak ráfek zůstaly bez jediné skvrny. Tento způsob mně osobně vyhovuje nejvíc. Troufl bych si to dělat i ve smokingu. Ale žádný nemám.

Gel

Montážní gel

Můžu říct, že jsem už několikrát narazil na pláště, které vyžadovaly hodně síly, abych je nahodil. Občas se to prostě děje. Pro tyto případy je součástí sady montážní gel s dávkovačem, kterým potřete patku pláště a následně nemusíte při obouvání dělat na ráfku stojky. Je to velký pomocník a ušetří spoustu sil a nervů.

Závěrem bych poznamenal, že přechod na bezduše není primárně kvůli snížení hmotnosti, ale prim tady hraje jízdní komfort. Odpadá riziko procvaknutí duše při nižším tlaku, což je k nezaplacení a díky této vychytané sadě je celý přechod otázkou cirka deseti minut. Za mě osobně má bezdušové provedení na gravelu stejný smysl jako na MTB.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Od základu: Gravel, silnice, treking - co nabízejí?

Od základu: Gravel, silnice, treking - co nabízejí?

Silniční kolo je svou konstrukcí stvořeno pro rychlou jízdu po asfaltu. Dokáží však podobnou, ne-li stejnou službu udělat i gravel či trekingové kolo?
Výbava bez které nevyjedu

Výbava bez které nevyjedu

Máme po zimě. S nadcházejícím čím dál hezčím počasím usedáme na kola a vyrážíme ven. Aby se z krásné vyjížďky nestalo utrpení a s nadávkami protrpěná příhoda, je potřeba se připravit a vyjet s patřičným vybavením.
5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

Když milovníka kola chytnou záda, tak jediné, co ho zajímá je kdy tato nepříjemnost odezní a bude moct opět naskočit do sedla. Tento stav právě prožívám, tak bych se s vámi chtěl o tuto zkušenost podělit.
keyboard_arrow_up