Test: Rock Machine Blizz CRB 90-29 AXS – Rolls Royce mezi trailovými koly

Test: Rock Machine Blizz CRB 90-29 AXS – Rolls Royce mezi trailovými koly

Oblíbenost trailových kol raketově roste a Rock Machine se chystá rozšířit svou již tak velkou nabídku trailových kol o karbonový speciál.

Do našeho testu se dostal budoucí nejdražší model populárního Blizze a my bychom vám ho kromě testu i rádi představili.

Černé matné rámy s lesklými nápisy se drží aktuálních trendů.

Specifikace

Nového Blizze ještě nelze najít na webových stránkách Rock Machinu, tudíž jsme vám sepsali všechny komponenty, které jsme na testovacím kole měli. Jedná se o budoucí top model, kde se na ničem nešetřilo, i když mohlo se nešetřit více. Na kole naleznete řadu Sram GX AXS a vidlici DVO Saphire D1.

Je vidět, že se na ničem nešetřilo.Komponenty byly vybírány s ohledem na funkčnost.

Geometrie

Geometrie nového Blizzu vychází z jeho předchůdců. Jedná se o osvědčenou geometrii, která je charakteristická položenou hlavou, postaveným sedlovým úhlem a velkým reachem. Progresivní trail bike, který vás bude nutit mít váhu nad předním kolem, tak jak je u moderní „forward“ geometrie zvykem. Dobře známá geometrie z předchozích modelů Blizzu:


Proč pevňák?

Tuto otázku si kladu i já. Kdybych chtěla trailové kolo nad hranicí 100 tisíc, určitě bych sáhla po celopéru, ale bylo by hůře vybaveno. Odhadovaná cena tohoto modelu se bude pohybovat okolo 125-130 tisíc, což je na jednu stranu za pevňáka dost. Na druhou stranu dostanete trailové kolo, se kterým s malými úpravami můžete vyjet na cross country závod a ostudu rozhodně neuděláte nebo prohánět chrty na maratonech.

Spolehlivé brzdy Sram Level.Převodník s 34 zuby je takový univerzál. Doplněn je o vodítko, které zaručí, že řetěz bude vždy tam, kde má být.

Jízdní dojmy

Tak na tohle poježdění jsem se těšila. Velikostně mi Blizz ve velikosti L na mých 185 cm sedne perfektně. Velkou výhodou je bezdrátově ovládaná teleskopická sedlovka od společnosti RockShox. Sedlovku pohodlně ovládáte z řídítek páčkou na jejich levé straně. Co však na řídítkách nenajdete, je ovládání vidlice, což je dané hlavně tím, že vidlice DVO Saphire D1 je primárně určena na ježdění na trailech. Na vidlici lze upravovat rychlost komprese, ale nejde úplně zavřít natvrdo.

DVO Saphire D1 o zdvihu 130 mm.Vlevo ovládání teleskopické sedlovky, vpravo řazení. Bezdrátové, prosté, prostě elegantní.

Na kole najdeme tubeless ready ráfky o šíři 23 mm, které nám přijdou příliš úzké pro trailové použití a více se hodí na cross country, a zvláště v kombinaci s WTB TrailBoss o šíři 2,4“ nepřidávala tato kombinace zrovna jistotu. Pláště se šířkou 2,4“ se ale dle mého názoru perfektně hodí pro trailové kolo. Nejsou moc široké, takže nemusíte tolik dřít, ale zároveň vás perfektně podrží na jakémkoliv typu trailu. Flow trail, žlábek na Točné, kamenitý sjezd není problém. Jedná se o opravdu jezdivý stroj.

Kombinace 2,4“ plášťů a 23 mm širokého ráfku mě s podhuštěnými plášti nenechávala klidnou.O zábavné a hravé poježdění nebyla nouze.

Na kole také naleznete moderní krátký představec, který v kombinaci se 760 mm širokými řídítky dělá kolo dobře ovladatelné i ve vysokých rychlostech. Pokud jste stejně jako já vyznavači racing posedu a máte dostatečně dlouhé ruce, vyměňte představec za delší. Získáte ještě větší stabilitu při rychlých výjezdech.

Mých 185 cm padlo na velikost L jako ulité.

Elektrokolo?!

Nebojte. Nejedná se o klasické e-kolo. Blizz je vybaven, jak již z názvu vypovídá, bezdrátově ovládaným elektrickým řazením od americké značky Sram, které má mnoho vychytávek. Tou největší je aplikace Sram AXS, kde si spárujete přehazovačku a teleskopku. V aplikaci přehledně vidíte stav všech baterií a můžete si v ní nastavit například kontinuální řazení. Nejrychleji se pochopitelně vždy vybíjela baterka v řazení, kdy mi od nějakých 20 % nabití začala blikat červeně. Což vůbec nevadilo, protože do úplného vybití vždy zůstávalo nějakých 100-150 kilometrů. Pokud jsem ovšem chtěla mít jistotu, nebylo nic snazšího než prohodit baterky sedlovky a řazení. Ovšem jsem na to doma nesměla zapomenout a nabít vybitou baterku z řazení. A pro jistotu dobít i baterku do teleskopky.

Elektrická přehazovačka od Sramu funguje bezvadně.

Závěrem

A kdy že budou kola? Pokud tuto otázku mohu vztáhnout pouze na tento model, jedná se o model 23/24 a tento konkrétní vzorek je stále ještě koncept. Za sebe mohu říci, že se Rock Machine vydal dobrým směrem, ale jako každý koncept má své mouchy. Občas jsem byla s podhuštěnými plášti dost nejistá, asi kvůli šířce ráfků. Určitě bych se nebála sáhnout po delším představci, který mi díky mým závodním zkušenostem víc vyhovuje. Na druhou stranu tu máme designově čisté nadčasové kolo, které se zbavilo infantilních barevných kombinací a vzorů a máme tu tak černého, velmi dobře vybaveného elegána, se kterým neuděláte ostudu na trailech, maratonu ani cross country. Tohle vše jsou pouze moje subjektivní dojmy. Co však mohu s jistotou říci, je že se jedná o opravdu hravý stroj.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
bohemiacyclingirl 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

EVOC FR Enduro E-Ride 16 - bezpečný společník (nejen) na e-biku

EVOC FR Enduro E-Ride 16 - bezpečný společník (nejen) na e-biku

Víš, že správná výbava může zachránit život? Nebo minimálně zvýšit šanci, že nečekaná nepříjemnost nebude mít fatální následky?
Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
keyboard_arrow_up