Unboxing: Marin San Quentin 1 - základní trail bike z Kalifornie

Unboxing: Marin San Quentin 1 - základní trail bike z Kalifornie

V poslední době tolik populární kategorie trailových kol není jen o celoodpružených kolech. Do této kategorie spadají i kola s pevným rámem, která se vyznačují především specifickou geometrií nebo vidlicí s o něco málo vyšším zdvihem. Jedním z nich je i Marin San Quentin.

Specifikace


Unboxing

Už nedávno jsme jednoho “mariňáka” rozbalovali, byl to gravel Gestalt. Pokud někdo tento článek nepostřehl, je na tomto odkazu. Tam jsem vzpomínal krabici, resp. význam vyobrazeného medvěda s vlajkou. Stejná krabice je u tohoto trail biku. Možná jen doplním, že na krabici je vyobrazena i tabulka s doporučenou velikostí kola. Jak praktické. Na druhou stranu ale možná i zbytečné, vždyť když si kolo objednávám, už dávno vím, jakou velikost potřebuji. No ale prodejci, který kola objednává na prodejnu, toto může usnadnit práci. Samozřejmě nechybí kvalitní zabalení a množství ochrany nejen rámu.


Vytáhnout kolo z krabice a nachystat ho na provoz nezabere moc času. Oproti jiným kolům na nás nečeká až tolik úkonů. Stačí nasadit řídítka do představce, připevnit třmen přední brzdy na vidlici a samozřejmě i nasadit přední výplet a sedlovku se sedlem. Kolik to může zabrat? Možná jen 15 minut? Tím lépe.


Rám

Pokud jsem v úvodu vzpomínal, že trailová kola, i ta s pevným rámem, se vyznačují především specifickou geometrií, tak o tomto se můžete přesvědčit v následující tabulce. Jedním z nejdůležitějších údajů je úhel hlavové trubky, který je 65°. Samozřejmě celoodpružené modely z nabídky Marinu mají ještě položenější hlavový úhel, ale to bychom srovnávali “jablka s hruškami”. Oproti celoodpruženým modelům je u tohoto pevňáku i níže položený střed, konkrétně o 50 mm oproti osám kol.


Určitě je nutné připomenout i celou nabídku modelu San Quentin. Ten se nabízí jak v dětském provedení s 24” koly, tak hlavně jako “dospělý” model s koly o průměru 27,5”. San Quentin se s 29” koly nenabízí. Nabídka s koly o průměru 27,5” začíná v provedení označeném jako San Quentin 1, což je kolo v tomto článku, a vrcholem nabídky je San Quentin 3, bike s vidlicí RockShox Revelation RC se zdvihem 130 mm, osazený komponenty od Shimana a klikami FSA.


Všechny modely na 27,5” kolech se nabízí ve velikostech S, M, L a XL a základem je vždy hliníkový rám. Model San Quentin se nabízí v barevné kombinaci šedé a černé barvy a celkový dojem působí velmi decentně. Jedinou “pěstí na oko” je akorát tak nápis Marin. Oproti jiným značkám nenajdete žádné křiklavé, někdy až dokonce odpudivé kombinace barev. Ale samozřejmě je to věc názoru, já osobně mám přece jen raději decentní barvy.


Dílenské zpracování rámu působí dobře, například sváry jsou z mého pohledu velmi povedené. Ano, setkal jsem se i s pěknějšími sváry, které byly dokonce vybroušeny, ale setkal jsem se už i s horší kvalitou svárů. Byť toto kolo patří mezi ta levnější, nabízí částečné vnitřní vedení, což přidá na atraktivitě i praktičnosti.

Osazení kola

Tím zásadním komponentem, co vedle rámu z trailového kola dělá takové kolo, je bezpochyby vidlice. Ta je na tomto modelu od SR Suntour a je to konkrétně model XCM 32. Jde o pružinovou vidlici se zdvihem 120 mm a pevnou boostovou osou o rozměru 15 x 110 mm. Samozřejmě nechybí možnost nastavení, stejně tak i uzamčení, ale zamykání na řídítkách byste hledali marně.


Pojďme se podívat na pohon. Základem jsou kliky přímo od Marinu s převodníkem o 32 zubech. Ty pak roztáčí řetěz KMC X-9, resp. devítirychlostní kazetu Sunrace s rozsahem 11-46 zubů.

klikykazeta

O řazení se pak starají řadicí páčky MicroSHIFT SL-M9195-R, což jsou vlastně páčky z řady Advent. A z této řady nechybí ani devítirychlostní přehazovačka, jejíž typové označení je MicroShift RD-M9195M. Byť je řazení od “náhradního” výrobce, jako alternativa Shimana nebo Sram, nechybí u přehazovačky ani brzda ramínka, což se v terénu zcela bezpochyby hodí. Jak může vypadat nejen tato přehazovačka, ale např. sada na gravel, najdete na tomto odkazu. V článku zjistíte, že MicroSHIFT rozhodně nepatří mezi nové hráče a už má nějaký ten rok za sebou.


Neméně důležitým komponentem jsou i brzdy. Ty jsou tady o Tektra, konkrétně modely M275 na kotoučích o průměru 180 mm, a to jak vepředu, tak vzadu. Přiznám, že osobní zkušenost s těmito brzdami nemám a nedokážu je posoudit.


Od brzdových kotoučů se lehce dostávám k samotným kolům. Ta jsou z produkce Marinu. Jak náboje, tak i samotné ráfky o šířce 29 mm jsou obrandované právě Marinem. S tímto jsme se setkali už při představení celoodpruženého modelu Alpine Trail. Na těchto kolech jsou pak obuty pláště Vee Tire Co o šířce úctyhodných 2,6”. Takto široké pláště v kombinaci s vhodně zvoleným tlakem dokážou alespoň trošku eliminovat absenci zadního pružení.


Samozřejmě nesmím v závěru specifikace zapomenout ani na ostatní komponenty, jako je kokpit či posed. Všechny tyto komponenty, a tedy řídítka, představec, gripy nebo sedlo a sedlovka jsou, přímo od výrobce, a tedy od Marinu. Pro doplnění uvádím šířku řídítek, 780 mm, a délku představce, 45 mm.


Vzhledem k tomu, že toto kolo je základním modelem z řady San Quentin, není osazeno teleskopickou sedlovkou. Pokud byste ji přece jen chtěli, musíte si ji dokoupit, nebo sáhnout po vyšším modelu, alespoň po modelu San Quentin 2.


A ještě než se podělím o svůj názor na kolo, nesmíme zapomenout pověsit kolo na váhu, která nám prozradí hmotnost kola. Ta je cca 15,7 kg, což rozhodně není nejmíň, avšak odpovídá osazení, nebo dokonce cenové kategorii. A jaká že je vlastně cena tohoto kola? Přesně 24 490 Kč.


Závěr

Když tak přemýšlím o tom, pro koho toto kolo může být, pak mě napadá skutečně široký výběr uživatelů. Dovedu si toto kolo představit například pro juniora, který s trailovým ježděním začíná a výhodou pro něj budou kola o průměru 27,5”.


Dovedu si toto kolo ale představit i pro někoho, kdo hledá univerzální kolo na projížďky po lese, po městě, nebo po lehčích trailech a nechce se výrazným způsobem zbavit svých úspor. Myslím si, že za cenu necelých 25 000 Kč se nabízí spousta možností, kde kolo užít, a to je přece fajn.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Marin 2024 - celoodpružené stroje stvořené pro zábavu PR článek

Marin 2024 - celoodpružené stroje stvořené pro zábavu

Pokud hledáš celoodpružené kolo nebo elektrokolo, určitě nevynechej nabídku značky Marin. Překvapí nás v roce 2024 něčím novým nebo zajímavým? Pojďme to zjistit.
Unboxing: Marin Alpine Trail Carbon 2 - kalifornské enduro

Unboxing: Marin Alpine Trail Carbon 2 - kalifornské enduro

V tom nejdrsnějším terénu, kde kromě zkušeností budete potřebovat velké zdvihy a progresivní geometrii, bude toto kolo od Marin vaším spolehlivým partnerem.
Unboxing: Marin Alpine Trail 7 – poctivé enduro z Kalifornie

Unboxing: Marin Alpine Trail 7 – poctivé enduro z Kalifornie

Značka Marin vznikla v Kalifornii v roce 1986. Díky dlouhé historii nejsou ve vývoji a výrobě kol žádní začátečníci... Důkazem je i tento all mountain/enduro model.
keyboard_arrow_up