Unboxing: Pinarello Grevil F7 Rival eTap AXS - pohodlí dělá rozdíl

Existuje gravel, který zachovává minimalismus, nemá mechanické pružící prvky, ale přesto je velmi pohodlný?

Navrhnout fungující rám gravel kola je největší výzva? Pokud jde o pohodlí, tak pro srovnání, silniční rámy nemusí zvládat až takové extrémní nerovnosti a otřesy, MTB rámu zásadně pomáhají větší kola, širší pláště a hlavně pružení samotné. To gravel bike se musí se vším vypořádat sám, ideální je, je-li rám hlavně pohodlný a je-li chuť honit KOMy nebo zkoušet gravel závody, hodí se fungující aerodynamika a nízká hmotnost. Dopředu můžeme prozradit, že ani Grevil F není dokonalý bike, ale dva ze tří zmíněných atributů splňuje ukázkově.

Specifikace

  • Rám: TorayCa T700 UD, TiCR™ interní vedení kabeláže, střed ITA BB, 3x držák na láhev, příprava na přesmykač, 12x142 mm oska
  • Vidlice: Grevil Onda Fork Flap™, tapered head tube, 12x100 mm osa
  • Kliky: SRAM Rival 40T, 175 mm
  • Kazeta: SRAM XPLR 10-44T, 12 rychl., XDR
  • Řetěz: SRAM Rival D1 Flattop řetěz, 12-rychl.
  • Přehazovačka: SRAM Rival eTap AXS, XPLR
  • Řazení: SRAM Rival eTap AXS
  • Brzdy: SRAM Rival, hydraulický disk, 160/160 mm rotor
  • Řídítka: Jaguar GR Di2
  • Představec: Tiger Aero Alu TiCR
  • Sedlovka: Pinarello Aero Seatpost
  • Sedlo: MOST Lynx Aircross FEC Alloy Large 145 mm
  • Náboje: Vision
  • Ráfky: MOST ULTRAFAST 40 DISC
  • Pláště: MAXXIS Rambler 700x40c

Geometrie


Unboxing

Přestože očekáváme kolo velikosti 60, tak krabice vypadá, že je v běžných rozměrech. Jelikož Pinarello Grevil F má být osazen elektronickým bezdrátovým řazením, neočekáváme komplikace. Montáž by měla jít odruky.


Mnoho komponentů je na kole již osazeno. Z předchozích zkušeností soudíme, že teoretické komplikace mohou souviset s vnitřním vedením kabeláže, uvidíme, jak to má Pinarello vymyšlené. Podle ochranných návleků na kola je jasné, že ráfky MOST jsou jen převlečené výplety od Vision. To není vůbec špatná zpráva, nápis tohoto výrobce se nachází také na nábojích.


Klasickou ochranu kola při převážení, papírovou pásku, lze snadno trhat i rukou, nehrozí tak poškrábání laku při práci s něčím ostrým. Při vybalování jsme si všimli, že rám nemá od výroby žádnou ochranu, některé značky osazují na spodní rámovou trubku ochranný plast. Tady by se to hodilo ošetřit alespoň fólií. Ochrana zadní stavby před létajícím řetězem je provedena ukázkově.


Baterie přehazovačky přišla vybitá, abychom mohli skládání dokončit i s nastavením řazení, hned na začátku ji dáváme na nabíječku, která je součástí balení. Zajímavá je použitá zelená barva na rámu, později při focení venku zjišťujeme, že na slunci mění barvu. Grevil F se vyrábí také v černé a béžové barvě.


V balení jsou větší i menší podložky k představci, velkou výhodou je, že se skládají ze dvou částí a kabeláž a hadice tak není třeba zavádět rámem na začátku. Lépe se tak s nimi manipuluje, když se trefují díry v řídítkách. Cíl je jasný. Žádné kabely nemohou být vidět. Nakonec se při skládání žádné drama nekonalo, hadice šlo osadit do představce a řídítek i bez speciálního nástroje. Jen pozor, nespleťte si díru určenou pro Shimano Di2 řazení.


Zprovoznit brzdové páky je hračka i díky důvtipnému řešení značky SRAM. Hydraulická hadice se připojuje k páce maticí, díky výklopnému systému je všude dost místa. Oliva a trn, brzdy fungují hned jak mají, není třeba ani odvzdušňovat.


Díky videu o instalaci omotávky směrem shora dolů tak činíme nyní často. Část řídítek, která je nejvíce na očích, je tak krásnější, časem ji „neškrádí“ odlepující se pásky. S omotávkami MOST máme dobré zkušenosti, instalace jde hladce.


Vizuál gravelu je ve specifickém designu, který je pro Pinarello typický. Použitý je značkový karbon Torayca T700, používá se také na silniční modely. Sebevědomý nápis článku jsme si dovolili, neboť takto navržený rám je velmi pohodlný, vibrace a nárazy tlumí téměř jako běžné gravel biky, které jsou osazeny nějakou formou mechanického pružení.


K nejzajímavějším prvkům rámu patří vidlice Onda, která je ukončena aero prvkem Fork Flap. Na některých fotkách lze rozeznat nepravidelné uchycení zadní stavby, všechno jsou to konstrukční prvky se stejnými cíli. Pohodlí, tuhost a aerodynamika. Když mluvíme o rámu, určitě je třeba zmínit průchodnost pro pláště až 50 mm, zvolíme-li menší kola 27,5 palce, dostaneme tam i šířku 2,1 palce.


O řazení se stará 12-rychlostní SRAM, bezdrátový elektronický Rival je ve verzi XPLR, který se hodí na gravel ježdění i díky tomu, že zvládne kazety s větším rozsahem. Ladění probíhalo přes aplikaci jednoduše, v tomto překonávají i největšího konkurenta. Kliky jsou osazeny převodníkem se 40 zuby.


Pokud jsme na úvod zmiňovali, že Grevil F je premiantem skoro ve všem, tak v oblasti hmotnosti jsme navážili průměrný údaj. Asi 9,2 kg při velikosti 60 není zázračné číslo, ale ani neurazí. Upřímně, ultralehký rám znamená i méně materiálu a právě ten je při filtraci nerovností a otřesů potřebný. Robustnost a pohodlí se s nízkou hmotností kombinuje obtížně.


Kola MOST jsou vysoká 40 mm, překvapivá je vnitřní šířka karbonových ráfků 19 mm. K osazení širšího obutí by to chtělo více místa. V balení zákazník dostává klasické duše a obyčejnou pásku. Škoda, že není osazena již bezdušová. Některé značky přidávají ke kolům i bezdušové ventilky a tmel. Obuté pláště Maxxis mají univerzální vzor, střed dobře odvaluje a grip na bocích podrží v zatáčkách.


Sedlo MOST má výborný tvar, jeho povrch vůbec neklouže. To se bude v terénu určitě hodit. Brzdy SRAM možná nemají tak plynulé dávkování jako konkurence, ale na druhou stranu jsou účinné a zabírají hned od začátku.


Kdo už u nás absolvoval Bikefitting, díky reportu mu umíme nastavit posed na novém kole.


Aerodynamické gravel kolo se zaměřením zejména na pohodlí Pinarello Grevil F Rival eTap AXS má doporučenou MOC 174 999 Kč. Kompletní nabídku značky Pinarello naleznete na jejím profilu v MTBIKER shopu, není-li konkrétní model, velikost nebo provedení skladem, dostupnost a přesnou cenu zjistíte na zákaznickém centru.
Zdroj fotografií: archiv redakce
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
redakcia 

Podobné články

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobřežní část Kalifornie, plná štěrkových cest, výhledů na oceán i na známý most Golden Gate. Tento karbonový gravel je poctou tomuto místu.
Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Hledáš něco, co nemají všichni, něco, s čím se neztratíš v davu? Pokud máš rád ruční práci a ceníš si netuctového přístupu k technologiím, podívej se na tento gravel.
Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rychlý a flexibilní

Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rychlý a flexibilní

Lehký rám, možnost přizpůsobení rozvoru kol a mnoho dalšího. Pokud se neumíš rozhodnout, zda chceš na cestu nebo do terénu, Revolt „bere“ obojí stejně dobře.
keyboard_arrow_up