EVOC FR Enduro E-Ride 16 - bezpečný společník (nejen) na e-biku

Víš, že správná výbava může zachránit život? Nebo minimálně zvýšit šanci, že nečekaná nepříjemnost nebude mít fatální následky?

Vlastně takový nepříjemný pád na snowboardu stál před pětadvaceti lety u zrodu myšlenky kombinace batohu a páteřové ochrany. Příčinou poranění zad byl totiž obsah batohu, konkrétně lavinová lopata.

EVOC FR Enduro E-Ride 16EVOC FR Enduro E-Ride 16 test

Od prvních pokusů a prototypů uběhlo už mnoho let a EVOC nyní nabízí pestrou nabídku vymazlené výbavy napříč všemi sportovními disciplínami.

Název batohu EVOC FR Enduro E-Ride 16 sice napovídá, že se jedná o kousek určený pro elektrocyklisty a ano, disponuje prvky, které „běžné“ batohy nemají, ale to rozhodně neznamená, že své využití nenajde i u cyklisty, který spoléhá pouze na vlastní sílu.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 recenziaEVOC FR Enduro E-Ride 16 test

Klasický batoh

Objem 16 litrů je skutečně velkorysý a v pohodě jsem se do něj sbalil na celodenní výlet. To znamená nářadí, náhradní tričko, větrovka, svačina, náhradní baterie v případě delšího výletu. Když jedu s dětmi, zůstává ještě prostor i pro jejich náhradní svršky.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 reviewEVOC FR Enduro E-Ride 16

Batoh disponuje dostatečným množstvím kapes, takže nehrozí, že věci budou v batohu poházeny jako v nějakém pytli. Začnu z čelní strany, kde je držák na helmu. Uchytit lze pohodlně jakýkoliv druh helmy včetně fullface. Pod ním je kapsa skrývající organizér, například na servis.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 testEVOC FR Enduro E-Ride 16 recenzia

Nad touto kapsou je další, menší kapsa, která je podšitá jemnou látkou a nabízí tak bezpečné úložiště pro brýle nebo pro telefon. Součástí této kapsy je i karabinka na klíče. Co se týká těla batohu, nakonec zmíním hlavní prostor, ve kterém je vyhrazena přihrádka pro baterii a hydrovak. K tomu se ještě dostanu.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 testEVOC FR Enduro E-Ride 16 review

Z boční strany nechybí pružná síťka na bidon, z druhé strany pak opět podšitá kapsa určená k uložení displeje e-biku. Teda za předpokladu, že je na kole odnímatelný. Poslední kapsa na nezbytnosti, které se hodí mít po ruce, je na bederním popruhu.

EVOC FR Enduro E-Ride 16EVOC FR Enduro E-Ride 16 test

Specifické funkce pro e-bikery

Jak už jsem zmínil výše, hlavní prostor ukrývá polstrovanou přihrádku pro náhradní baterii. Do velikosti batohu M/L se mi podařilo uložit baterii Bosch power tube 750. Tato kapsa je vybavena i přezkou se suchým zipem pro uchycení nabíječky e-biku. Tady zase někdo použil hlavu, aby těžká nabíječka necestovala po celém batohu. Chválím.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 recenziaEVOC FR Enduro E-Ride 16 review

Chránič

Součástí batohu je odnímatelný páteřový chránič Liteshield. To ale nemusí nutně znamenat, že to není batoh určený na „běžné" použití a že ho využijí především dravci, milovníci rychlosti a adrenalinu, kteří vyhledávají nebezpečné traily.

EVOC FR Enduro E-Ride 16EVOC FR Enduro E-Ride 16 test

Já e-bike využívám především k práci, potažmo na výlety s dětmi, čili jsem spíš výletní typ než ten dravec, ale i tak mi páteřák dává smysl a nechávám ho tam stále. Jednou jsem v batohu převážel plastový shaker a když jsem byl nucený si saltem vystoupit přes řídítka, vyrazil jsem si dech. Naštěstí jen to. A teď si představ, že v batohu vezeš náhradní baterii e-biku.

Extra široký chránič je odnímatelný, tzn. že ho lze velmi snadno zkontrolovat a v případě poškození i vyměnit.

Hmotnost samotného chrániče je 157 g ve velikosti batohu M/L.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 recenziaEVOC FR Enduro E-Ride 16

Hydrovak

Hlavní kapsa disponuje ještě oddělenou přihrádkou pro hydrovak. Doporučuje se používat vak maximálně do 3 litrů. Trochu nepraktické mi přijde vyvedení hadice od hydrovaku z dolní části batohu. Ale možná je to jen můj zvyk z jiných batohů, kdy mi více vyhovuje vyvedení vrchem přes ramenní popruh. Jen pro doplnění, hydrovak není součástí batohu.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 testEVOC FR Enduro E-Ride 16 recenzia

Pohodlí a nositelnost

Ergonomické ramenní popruhy jsou lehce nastavitelné a sednou na jakoukoliv postavu. Samozřejmě nechybí hrudní popruh. Spona na uchycení hadice hydrovaku si na pravém popruhu taky našla své místo.
Vychytávkou je i integrovaná píšťalka pro případné přivolání pomoci nebo zavolání na kamaráda.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 testEVOC FR Enduro E-Ride 16 recenzia

Na obou popruzích jsou i očka pro zavěšení např. blikačky. Stejně tak i z čelní strany batohu je myšleno na uchycení zadního světla.

O dokonalé umístění batohu na zádech se stará bederní popruh. Ten není tvořen jen nastavitelným popruhem, ale hlavně širokým pružným pásem Airo Flex, který zajistí, že batoh zůstane na svém místě i při divočejší jízdě. Musím říct, že tohle funguje na jedničku. Je velmi příjemné, když batoh necestuje a neposkakuje.

EVOC FR Enduro E-Ride 16 testEVOC FR Enduro E-Ride 16

Každý výrobce říká, že ten jeho batoh má perfektní ventilaci a podobně. Tohle mi vždy přijde jenom jako marketing a tvrdit, že nemám tričko pod batohem zpocené, by byla lež. Avšak nepozoruji, že by pocení bylo nějak zvýšené nebo naopak menší. Prostě ať si dáš na záda cokoliv a dupeš do pedálů, tak se zapotíš a ne že ne.

EVOC FR Enduro E-Ride 16EVOC FR Enduro E-Ride 16 recenzia

Obecné informace

Batoh se vyrábí ve třech velikostech, přičemž je velmi důležité zvolit vhodnou velikost právě kvůli správné funkci chrániče.
  • Velikost S je určena pro postavu 155-170 cm
  • Velikost M/L je určena pro postavu 170-192 cm
  • Velikost XL je určena pro postavu 192-200 cm

Batoh jsem zvážil na kuchyňské váze a hmotnost 1089 g bez chrániče mi na tak velký batoh přijde více než sympatická.

Co na závěr. EVOC FR Enduro E-Ride 16 je z mého pohledu skvělá volba pro dobrodruhy, kteří se chtějí ráno sbalit a celý den se toulat přírodou, ať už s motorem nebo bez něj.
Zdroj fotografií: archiv autora
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Test: Rock Machine Riff - hravý ocelák

Test: Rock Machine Riff - hravý ocelák

Rock Machine Riff je první oficiální dirtovou mašinou známé české značky. Než se dostal Riff na trh, vystřídal několik různých variant prototypů a nakonec je z toho (trochu překvapivě) ocelový dirťák se zajímavou geometrií.
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
FFWD Outlaw 30 – novinka, která mi pomohla přejet Alpy

FFWD Outlaw 30 – novinka, která mi pomohla přejet Alpy

Nizozemská značka se opět vrátila ke karbonovým MTB kolům a jejich novinku pro rok 2023 jsem vzal na skutečně pořádný test. Jak dopadly?

keyboard_arrow_up