.sk

CZ

10 důvodů, proč vlastnit silniční kolo + bonus

10 důvodů, proč vlastnit silniční kolo + bonus

Někteří z našich čtenářů se zcela určitě řadí mezi ortodoxní MTBéčkaře. I my samozřejmě milujeme to vzrušení, jaké se dá zažít pouze a jen na trailech. V dnešním článku si však představíme 10+1 důvodů, proč se vyplatí jezdit také na silničním kole.

 

Největší souboj mezi MTB a silniční komunitou už naštěstí máme dávno za sebou a dnes vedle sebe tyto dvě disciplíny dokážou žít. Největší svár v diskuzích se časem přemístil na téma 29” kol, na jednopřevodníky a e-biky, které v současnosti zažívají své chvíle slávy. Ale i to se časem určitě změní a ti, co možná podvědomě odmítají změny, si najdou něco jiného. A pro ty ostatní tady máme inspiraci v podobě vyzdvihnutí krásy silniční cyklistiky.

Pestrost


Pokud celoročně jezdíte na horském kole, tak občasná změna může přijít určitě vhod. Právě možnost střídat kola vás ještě víc nastartuje do tréninku. A navíc se vyhnete nechuti z důvodu rutiny a monotónnosti. Takže čím více kol máte, tím více vás na nich baví jezdit, a to není nikdy na škodu.


Cena


Pokud kupujete silničku, tak v porovnání s celoodpruženým bajkem dostanete slušně fungující stroj za přijatelnější cenu. Silnička je stroj jednodušší, má na sobě méně součástek, takže i slušný standard vychází levněji. Navíc, pokud je hlavní disciplínou MTB, kam směřuje většina vyčleněných prostředků jezdce, tak silniční kolo nemusí být tak dobře vybavené a jeho cena může činit zlomek ceny horáka.

Cesta je easy


Pokud jste si osvojili základní servisní úkony na MTB biku, a pokud už ovládáte techniku jízdy a řazení, tak principiálně budete doma i na silničce. Věcí, co je potřeba obsluhovat a řešit, je totiž o něco méně, technika jízdy po asfaltce je v porovnání s jízdou v terénu zanedbatelná. Silniční cyklistika začne složitostí a technickou náročností dobíhat MTB jen tehdy, pokud přidáme jízdu ve skupině. Samostatnou kapitolou jsou potom hromadné závody.


Nový pocit a místa


Silniční kolo je rychlejší a za stejného úsilí ujedete delší vzdálenost. To vám umožní vychutnávat si ubíhající krajinu. Také ve sjezdech a zatáčkách, kdy silničku dokážete dostat do pořádných otáček, zažijete zcela nové pocity. Cyklistu překvapí, když poprvé dojede před ním jedoucí auto . Navíc díky tomu poznáváte nová místa, která by pro horáka byla zcela mimo dojezd.

Noví přátelé


Je fajn, když díky silničnímu kolu člověk potká a pozná nové lidi. Nový pocit bude z jízdy v balíku, ve dvojicích, samozřejmě v místech, kde je taková jízda povolená. Během jízdy ve skupince, kdy se nejede úplná hrana, si můžete velice dobře popovídat. Trénink vám tak uteče o poznání rychleji.


TDF


Silniční cyklistiky je v TV zkrátka nejvíc. Můžeme sledovat klasiky, kratší etapáky nebo závody Grand Tour. Tím, že si silniční cyklistiku vyzkoušíte, se na ni budete i jinak dívat. Snáze budete chápat například to, co se na obrazovce děje. Také budete více empatičtí k samotným profíkům. Když vás chytne sledování silniční cyklistiky, tak zjistíte, že se v televizi budete mít na co koukat.

Materiál


A váš zájem se neprohloubí jen, co se týká televizních přenosů. Díky nově rozšířenému záběru vás přirozeně začnete zajímat i vybavení pro silniční cyklistiku. To znamená ještě více novinek, zajímavých recenzí, víc obsahu, co vás osloví a potěší.


Trénink


A pokud bychom se zaměřili jen na pragmatické výhody ježdění na silničce, tak sem určitě patří přínos pro vaši kondici. Na silničce trénuje i valná většina profesionálů ze světa MTB. Hlavně na jaře, kdy jim silniční kolo umožní najezdit potřebný objem pro stavbu kondice do celé sezony. A často to dělají právě po boku silničních profesionálů.

Počasí


Ježdění na silničce oceníte v případě deštivého počasí nebo sněhu. Asfalt uschne dřív, čímž se zkracuje doba čekání na vhodné podmínky. Abychom však byli zcela objektivní, tak před větrem a před letním sluncem se snáze a lépe schováte v lese.


Údržba


Silniční kolo není potřeba tak často umývat. A když už to potřeba je, tak platí, že celý proces je o poznání snazší. Není potřeba řešit tlumiče, vidlice, teleskopky, čepy… Celý proces je krásně jednoduchý. Vlastně ani není zapotřebí tolik přípravků.


Bonus


I v lese se občas najde nějaká horská chata, kde se můžete občerstvit, ale co se týče jejich kvality a počtu, tak silniční cyklistika jasně vede. Z nejednoho silničáře se stal přeborník v pražení a pití kávy. Ze zastávek na cheesecake a espresso se časem může stát důvod jízdy, na čemž není vůbec nic špatného. Navíc touláním po silnicích, stezkách či kavárnách můžete mnohem dříve potkat i partnera/partnerku se společným zájmem, kterého/kterou třeba už dlouho hledáte. Cyklistika je jen jedna a tvrdohlavě trvat na tom, že MTB je nejvíc, je zbytečné odpírání si dalších, nových krás tohoto sportu. A dnes, když je k dispozici i kategorie gravel, tak i pro ultraortodoxního MTBéčkáře není žádný problém občas přesedlat. Co myslíte, dali jsme dohromady všechny důvody, díky kterým je silniční cyklistika tak krásná? Nebo byste ještě něco doplnili?

Nejde o první článek, který se věnuje tématu silniční cyklistiky:

  • této disciplíně a jejím TOP trendům jsme se věnovali i v jednom z předchozích článků
  • v případě, že vás dnešní článek nabudil natolik, že byste si rádi koupili nový cesťák, tak vám s jeho výběrem může pomoci naše video, které najdete zde.
  • a pokud to se silniční cyklistikou myslíte opravdu vážně, pak by vás mohl zajímat i článek na téma Sezóna se sadou Shimano Di2 - moje zkušenosti

Podobná články