Vyjížďka na území obce?

Cože? Volnočasový pohyb pouze na území obce? To určitě zaznělo u mnohých z vás, když si přečetli výsledek nedávného jednání naší vlády...

Ani já jsem nebyl výjimkou a rozhodně jsem nehodlal toto nařízení dodržovat, i kdybych měl jezdit na nákup pro dva rohlíky do 50 kilometrů vzdáleného města na kole. Pak jsem si ale řekl, proč to nezkusit? Bydlím v Českých Budějovicích a město není rozlohou zrovna malé. Po naklikání trasy do mapy.cz jsme zjistili, že to dá kolem 55 kilometrů v gravelovém terénu, což je po práci už pěkná vyjížďka.

Parametry trasy:

  • Určení: lehčí MTB / střední gravel
  • Náročnost: lehký terén pro MTB, zároveň i snadný terén pro gravel, místy díry na polních cestách a nějaké kameny.
  • Kdy jet: Sucho je ideální, po dešti bude blátivo. Naopak v zimě, pokud nebude hodně sněhu, bude sjízdnost dobrá. Rozdíl teplot ve městě a u řeky/rybníků je znatelný, bacha na to.
  • Povrch: 60 % asfalt, 40% polní cesty a pěšinky
  • Délka trasy: 57 km
  • Převýšení: 340 m
  • GPX, Strava

Můžeme vyrazit - směr jižní hranice městaDálniční stavba

V úterý po práci zní plán jasně, objet hranice našeho města! Beru svého zimáka/pracanta, gravel s rovnými řidítky na 40c gumách, který je na takovéto vyjížďky jak dělaný, a může se vyrazit! Začínáme na cyklostezce kolem řeky Vltavy a dojedeme až na jižní hranici města, tam se otáčíme a pokračujeme k řece Malši, kterou přes most překonáváme a jedeme na východ. Tam musíme přejet přes stavbu dálnice a také odkaliště, které se tady nachází. Východní strana města nám nabízí moc pěkné pěšinky a je to tady pro jízdu na kole jak stvořené! Při jednom z překonávání dálniční stavby se úspěšně zasekávám v bahně, i to vás může potkat na hranici města!

Pokračujeme dále po východní straně, až se dostáváme na severní hranici. Po té jedeme pouze pár kilometrů a musíme to stočit směr jih, kde se po pravé straně řeky dostáváme k mostu, který přejedeme. Jedeme po levém břehu zase do stejné úrovně, kde jsme již byli, a pokračujeme směrem ke známým Vrbenským rybníkům. Romantika by se dala krájet! Západ slunce v kombinaci s mnoha rybníky je přesně to, co jsme od této vyjížďky čekali.

Vrbenské rybníkyStezka mezi Vrbenskými rybníky

Pokračujeme stezkou mezi rybníky, až se dostáváme na západní stranu území obce a vracíme se zpět do zastavěného území. Prostupujeme skrz sídliště Máj a dostáváme se na hranici Branišovského lesa. Les je znám tím, že se v něm odehrávají nevysvětlitelné nadpřirozené jevy. Také zde byl známý strom oběšenců, který už je pokácen. Přes to všechno a i když je tma, se nám daří přežít veškeré útoky nadpřirozených bytostí a dostáváme se v pořádku do lesoparku Stromovka, který projíždíme po jeho vzdálenější hranici od městského centra a vracíme se zpět do bodu, odkud jsme vyjeli.


Nakonec nám to hodilo 56 kilometrů a na kole jsme strávili lehce pod dvě a půl hodiny, což je na vyjížďku, při které jsme neopustili hranice obce, poměrně slušné, a rozhodně se nejednalo o nudnou nezáživnou záležitost. Zároveň jsme potkali i jednu pohraniční hlídku, ale nechali nás žít, děkujeme!

Zkusili jste něco podobného, nebo to máte v plánu? Pochlubte se nám v komentářích.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
mtbiker-komunitaCZ 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá
Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá
Podobné články
Kola vhodná na závody - hobby i profi PR článek
Závodění na kole je vášeň, která spojuje mnohé hobby jezdce. A výběr správného kola hraje při dosahování cílů důležitou roli. Podívejme se na několik tipů.
Unboxing: Woom OFF 5 - kolo, které budou chtít i dospěláci
Správný posed, atraktivní design, kvalitní zpracování, nízká hmotnost a „kooopec“ zábavy. Tak si představujeme ideální dětské kolo. Splní Woom tyto požadavky?
Výkonný a radikální hardtail BMC Twostroke AL ​​(unboxing)
Klasický hardtail je jedním z nejvyhledávanějších kol mezi cyklisty. Nabízí pohodlí, rychlost a příznivou cenu. Co udělali Švýcaři z BMC jinak?
keyboard_arrow_up