Test: CTM Specta - kvalita za dobré peníze

Slovenský výrobce CTM má ve své nabídce celkem sedm různých modelů cyklistických helem. Model Specta představený v roce 2022, s cenovkou cca 1300 Kč, se nabízí ve čtyřech barevných provedeních.

S přihlédnutím k dnešním cenám veškerého příslušenství a doplňků a raketovému růstu cen snad ve všech odvětvích, tak může být vhodným adeptem při výběru helmy v této, řekněme, základní cenové relaci.


Pro koho bude

Dle výrobce je model Specta určený na silnici a gravel. Jako mimoň v ní ale nebudete vypadat ani na MTB. Horší by bylo vzít si např. trailovou helmu na silničku - to by bylo opravdu jako pěst na oko. I když, důležité je mít chráněnou hlavu a ne to, jak vypadám, ne? Já ale jezdím převážně gravel, takže jsem podle doporučení v poho.


Bezpečnost

Moderní výrobní proces Double-Inmold zaručuje, že zadní a spodní boční část helmy disponuje lepší ochranou proti nárazu. Pasivní bezpečnost je tady potom zajištěna v podobě reflexních prvků, ať už jsou to proužky na popruzích, či stavěcí kolečko na zátylku, které se při nasvícení chová jako jakási odrazka. Samotný stavěcí mechanismus má dvě polohy, a můžete si tak jednoduše nastavit hloubku.


Vzhled

Helma na mě působí mohutnějším dojmem, což ve mně vzbuzuje pocit dostatečné ochrany. Nabízí se ve dvou velikostech M a L. Jelikož mám velkou hlavu, sáhl jsem po velikosti L pro obvod 58-61 cm, u které jsem navážil 266 g. Hmotnost mi přijde průměrná. Srovnávám se svojí o 4 roky starší helmou konkurenčního výrobce, která je už od pohledu poloviční, přesto lehčí o pouhých 18 g. Na pohled je helma taková uhlazená a nenašel jsem jediný prvek, který by nějak rušil.

EPS pěna nikde netrčí, což jen potvrzuje pečlivost při výrobě. Potěší i fakt, že součástí polstrování je i síťka proti hmyzu. Dnes už to začíná být snad standard, ale když opět srovnám se svými staršími kousky, tam bych tuhle drobnost hledal marně. Náhradní polstrování ale v balení nenajdete, což mě vzhledem k ceně nepřekvapuje.


Dojmy z používání

Dosud jsme spolu najeli 300 km, z toho jednou jsem ji měl na hlavě téměř šest hodin. Za celou dobu jsem nezaznamenal, že by mě někde tlačila, řezala, nebo nějak jinak obtěžovala. Polstrování je měkké a hodně pohodlné. Co se týče “kompatibility” s brýlemi, většinou vozím velké brýle, často si připadám spíš jak lyžař než cyklista, a problém jsem opět neměl. Čelo helmy jsem po nasazení brýlí nemusel přizvednout. Odvětrávání, tvořené 14 otvory, bych hodnotil jako velmi dobré. I v případě svižnější vyjížďky se mi hlava potila míň než opět v případě mých starších helem.


Výhody:

  • měkké polstrování
  • síťka proti hmyzu
  • cena

Nevýhody:

  • nenašel jsem

Resumé

Cyklistická helma je bez debaty nejdůležitější bezpečnostní prvek. Nechcete-li nebo nemůžete se vycinkat z peněz, je tohle podle mě dobrá volba. Ve finále, co dnes člověk koupí za třináct stovek. Navíc statistiky mluví jasně - při nehodě helma zabrání až z 90 % vážnému poškození mozku. To je dostatečný argument pro to vozit helmu. Já jsem si ji jednou nevzal, na pouhých pár stovek metrů a dodnes mám na čele razítko. Naštěstí jen to razítko, následky žádné. Proto bez helmy, a to jakékoliv, už na kolo nesednu a to radím všem. VŠEM.
Zdroj fotografií: archiv autora
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Giro Agilis Mips - univerzál na cestu i do terénu

Giro Agilis Mips - univerzál na cestu i do terénu

Pokud hledáte helmu na silnici, gravel i xc, nechcete, aby se vám hlava moc potila a samozřejmě řadíte bezpečí na první místo, mohla by pro vás být tato helma správnou volbou.
Test: Rock Machine Gravelride e500 Touring - (mezi)městský expres

Test: Rock Machine Gravelride e500 Touring - (mezi)městský expres

Gravel s motorem. A k tomu s blatníky, zadním nosičem a integrovaným osvětlením. Pro mnohého bikera i silničáře ztělesnění jejich nočních můr. Ale i přesto zde najdeme skupinku cyklistů, kteří elektrický gravel s “městským paketem” dokáží ocenit. Co všechno tento typ kola dokáže uživatelům přinést?
Test KLS Dare 2 - parťák na traily, ale i celodenní výlety

Test KLS Dare 2 - parťák na traily, ale i celodenní výlety

Trailová helma střední třídy pro běžné použití zaujme cenou, barevnou škálou i pohodlím.
keyboard_arrow_up