Test: Lezyne Road Caddy - velký prostor v malém těle

Snem snad každého cyklisty je malá brašnička, do které se vejde nekonečně mnoho obsahu. Bohužel výrobci fyzikální zákony nejsou schopni obejít, ale společnosti Lezyne se podařilo vytvořit nenápadnou brašničku, která toho pojme až překvapivě mnoho.

Společnost Lezyne není mezi cyklisty potřeba příliš představovat. Jedná se o relativně mladou americkou firmu, která vznikla v roce 2007 a za jejím vznikem stojí Micki Kozuschek - bývalý majitel společnosti Truvativ, kterou následně prodal firmě Sram.

Do podvědomí mnoha cyklistů se Lezyne zapsal zejména svým cyklo příslušenstvím, které vyniká promyšleným designem i konstrukcí. Je to prostě jedna z těch firem, u jejíž výrobků už na první pohled vidíte, že nad jejich funkčností a použitelností opravdu někdo uvažoval a ne je pouze vybíral z čínského katalogu.

Jedním z odvětví, ve kterém můžete produkty Lezyne nalézt, jsou i všemožné cyklobrašničky. A na jednu takovou se v dnešním testu podíváme. Jedná se o podsedlovou brašničku nesoucí název Lezyne Road Caddy, která se s objemem 0,4 l řadí mezi ty menší brašničky na trhu. A jak už název napovídá, je určena zejména pro silniční kola. Na brašičce mě překvapila jedna věc - vejde se toho do ní daleko více, než by se na první pohled mohlo zdát. Ale o tom až o něco později.

Lezyne Road Caddy
Brašnička má ryze praktický tvar zaobleného kvádru a je oproštěná od jakýchkoliv designových kudrlinek. Na sedlo se uchycuje jen a pouze pomocí suchého zipu. Byť v tento způsob uchycení obvykle nemám příliš důvěry z důvodu povolování, tak v případě Lezyne byly mé obavy zbytečné. Suchý zip je opravdu široký a drží perfektně. Samotný nylonový pásek se suchým zipem má poměrně velkou tloušťku a působí odolným dojmem. Nebál bych se proto ani jeho prošoupání v oblasti ližin sedla, se kterým se můžeme setkat u některých konkurenčních brašniček.

K ližinám sedla je brašnička uchycena pomocí širokého pásku se suchým zipem.
Díky výše zmíněnému způsobu uchycení širokým suchým zipem lze brašničku doporučit i majitelům teleskopických sedlovek, protože při jejich zasunutí nebude překážet uchycující pásek kolem sedlovky. A široký pásek přináší ještě jednu výhodu, pro mne nezanedbatelnou. Vyloženě trpím, když mi věci v brašničce na nerovnostech chrastí. Díky širokému pásku lze při uchycení brašničku pěkně stáhnout a tím eliminovat nežádoucí pohyb jejího obsahu. Detail, který potěší i zpříjemní jízdu a který mnoho podsedlových brašniček nedokáže nabídnout.

Brašničku lze díky způsobu uchycení použít i teleskopickými sedlovkami.
Z vnější strany brašnička využívá dva různé nylonové materiály. Horní strana je velice hrubá a vyvolává dojem nezničitelnosti, bok a spodní strana je pak vyrobený z ripstop tkaniny. To je ten známý odolný materiál s charakteristickým “čtverečkovým” vzorem s vetkanými tlustšími nitěmi, které v případě natržení brání šíření trhliny. Tato kombinace materiálů působí na pohled líbivě a současně odolně. Má to ale i své negativum, při zabahnění se materiál poměrně obtížně čistí a bahno nelze pouze setřít mokrým hadrem jako u některých brašniček z hladkých materiálů.

Na horní straně brašničky najdete velice odolný materiál. Všimněte si i škvíry v oblasti zipu, skrz kterou hrozí proniknutí vody do vnitřního prostoru.
Přístup do brašničky zajišťuje jednocestný voděodolný zip. Ale pokud brašničku naplníte do plna, pak se dá o voděodolnosti lehce pochybovat, viz fotka o kousek výše. Vzhledem ke způsobu uchycení a jednocestnému zipu je o něco obtížnější přístup do upevněné brašničky. Musíte ji buďto výrazně povolit nebo ještě lépe úplně sundat. Pro časté otevírání tato brašnička tedy není úplně vhodná.

Na zadní části brašničky se nachází poutko pro blikačku, které je vyrobeno z reflexního materiálu (reflexní jsou rovněž loga výrobce na uchycovacím pásku). A právě ono zmíněné poutko je věc, ze které jsem rozčarován zdaleka nejvíce. Ne že by nefungovalo, blikačku s klipem za něj zavěsíte zcela bez problémů, ale není na brašničce vystředěno, je našito blíže k levému kraji brašničky. A pokaždé, když se zezadu blížím ke kolu, mám chuť poutko utrhnout a zahodit, ta asymetrie vyloženě drásá nervy . Ale věřím, že jde o ojedinělou výrobní chybu týkající se zrovna mého kousku.

Poutko pro blikačku je vyrobeno z reflexního materiálu a na mé brašničce nebylo přišito přesně uprostřed.
Teď se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu a tím je vnitřní prostor brašničky. Ten je členěn jednoduše a účelově. Hlavní prostor je bez jakýchkoliv úchytných bodů, na víku je jedna kapsička tvořená pružným neoprenem malé tloušťky. Do brašničky se pohodlně vejdou veškeré věci pro případnou opravu defektu či přetrženého řetězu, v mém případě to je tento seznam:

  1. 50 ml lahvička s tmelem do bezdušáků
  2. dvě 16 g CO2 bombičky
  3. CO2 adaptér
  4. opravné knoty s aplikátorem
  5. multiklíč s nýtovačem
  6. montpáka
  7. několik samolepících záplat
  8. dvě jádra ventilků a klíč na jejich povolení
  9. a vejde se i rychlospojka řetězu, ta není na fotce

Obsah uvnitř brašničky……a stejný obsah mimo brašničku.

Na tak kompaktně působící brašničku je objem opravdu překvapivý. Zvláště pokud přihlédneme k tomu, že lahvička s tmelem a CO2 bombičky opravdu nepatří k nejskladnějším věcem. Pokud vozíte duše, vyškrtněte ze seznamu tmel a knoty s aplikátorem, nahraďte je ultralight duší a věřím, že s prostorem rovněž nebudete mít problém.

Pod sedlem brašnička působí velice kompaktním dojmem.

Závěr

Lezyne Road Caddy bezpochyby patří mezi nejlepší malé brašničkami, se kterými jsem setkal. Oceňuji na ni především nízký profil brašničky (pod sedlem působí drobněji, než jaká ve skutečnosti je), použité materiály a velice stabilní a jednoduché uchycení na ližiny sedla. Zpracování je dobré (nebýt křivě našitého poutka pro blikačku, napíšu skvělé). Našlo by se samozřejmě i pár nedostatků v podobě ne úplné vodotěsnosti či obtížnější údržby povrchu brašničky, ale to vše mi plně vynahradil překvapivý objem vzhledem ke kompaktní velikosti. Lezyne Road Caddy se v době testu prodávala na MTBIKER eshopu za cenu kolem 500 Kč a s klidným srdcem ji mohu doporučit takřka všem cyklistům - na silničce a gravelu oceníte malé rozměry, na MTB možnost bezproblémového uchycení i v případě používání teleskopické sedlovky.

Klady:
  • kompaktní rozměry
  • vzhledem k velikosti velký vnitřní prostor
  • jednoduché a pevné uchycení
  • reflexní prvky

Zápory:
  • voděodolnost není stoprocentní
  • vnější povrch se obtížněji čistí
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
jIrI___ 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Zimní cyklistické oblečení je pro ježdění v nižších teplotách nezbytnost. Pokud nechcete mrznout, jsou zimní kalhoty a bunda kousky výbavy, do kterých se určitě vyplatí investovat. Jak se osvědčila Alé Riparo R-EV1?
keyboard_arrow_up