
Road Classics Pálava: Uzavřené silnice v nádherné krajině vinic
Na první z monumentů série Road Classics se můžeš těšit už 17. května na Pálavě. Co vše je na Jižní Moravě pro závodníky připraveno?
Již třetí ročník seriálu Road Classics nabízí tři závody - napřed ochutnáš skvělou Pálavu, pak se podíváš do magických Krušných hor v čele s Klínovcem a seriál uzavřeš putováním Jizerskými horami završeným grandiózním stoupáním na Ještěd. A to nejlepší? Všechny závody se jedou na uzavřených silnicích.
Na výběr je ze dvou tras: kratší v déle 64 km s 800 nastoupanými metry a hlavní 125 kilometrové s převýšením 1400 m. Road Classics Pálava je možné absolvovat buď jako závod nebo jako švih. A jaký je v tom rozdíl? V klasickém závodě se měří čas od startu do cíle, přičemž jsou stanoveny i časové limity: pro dlouhou trasu je potřeba mít v místě rozdělení krátká/dlouhá na 38. kilometru průměr 25 km/h.
Ve finiši na Reistně pak postačí 23 km/h, na krátké trase se do výsledkových listin úspěšně zapíšeš s průměrem 20 km/h. Na švihu se měří jen tři vybrané úseky, díky čemuž se účastníci mohou zastavit na občerstvovacích stanicích se sladkými i slanými pochutinami a kávou v porcelánu.

Účastníci a účastnice závodu tedy jedou na celkové pořadí i pořadí na prémiích/segmentech. „Švihaři“ si zvolili švih, protože nepotřebují nahánět sekundy a upřednostňují pohodu na uzavřených silnicích. Celkový čas jim organizátoři samozřejmě změří, ale nebudou z něj vytvářet konečnou klasifikaci. Nicméně i tak nabízí prvek soutěživosti – zaměř se na segmenty.
V závodech minulých ročníků, o kterých jste si mohli přečíst už v dřívějších článcích - z Ještědu 2024, z Klínovce 2024 nebo Pálavy 2024. Ve všech reportážích se dočkaly několika pochval luxusní občerstvovací stanice, kterými jsou závody Road Classics vyhlášené.
Na dlouhé trase Pálavy 2025 najdeš pět občerstvovacích stanic: na 27. kilometru v Klentnici, na 58. km za Velkými Pavlovicemi, na 82. km u Velkých Bílovic, na 103. km v Bulharech a ve finiši Na Reistně. Na krátké trase se občerstvíš v Klentnici (27. kilometr), v Bulharech (41. km) a ve finiši.
Trasa oproti minulému ročníku doznala poměrně výrazných změn. Tou hlavní je, že pro letošní okruh organizátoři připravili jen jeden velký okruh. Abyste se neztratili, Honza Šmikmátor ji projel a své dojmy popsal v článku s reconem nové trasy. Zázemí závodu je letos opět ve Valticích, tentokrát v areálu vinařství Chateau Valtice a finiš u nedaleké nádherné kolonády Na Reistně.
Nově je k dispozici i týmová soutěž s názvem Squadra Classica. Ačkoliv někdo může tvrdit, že silniční cyklistika je individuální sport, s parťáky se jede lépe! Na všech monumentech Road Classics si můžete dopřát sdílený zážitek okořeněný o úsilí dosáhnout co nejlepšího týmového výsledku. Ať už jste parta kamarádů nebo kolegové z jedné firmy, nový formát Squadra Classica je tu pro vás.
Pro účast v týmové soutěži je potřeba mít minimálně čtyři členy/členky. Horní limit není stanovený. Tým je možné poskládat z libovolného počtu žen a mužů, tím pádem mohou být součástí jen ženy nebo pouze muži, případně jakkoliv namixované složení.
Výsledek týmu se odvíjí od součtu časů čtyř nejrychlejších členů na dvou měřených segmentech. V případě Pálavy jde o segmenty Děvín a Reistna. Je tedy možné, aby různí členové týmu jeli různé různé formáty (švih i závod) a především trasy o odlišné délce, protože zmíněné segmenty jsou na Pálavě součástí krátké i dlouhé trasy.
Závod je určený primárně pro silniční kola, ale s gravelovým kolem na Road Classics samozřejmě můžeš. Jako bys jel/a na silničce. Zážitek si mohou dopřát i uživatelé MTB kol, pokud by náhodou měli zájem. Elektrokola nejsou povolena.
Víc informací a přihlašování najdeš na stránce organizátora.
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře