Zdroj: Foto Gabriela Hejtíková

Pánové prominou, ale pro jednou se zaměříme na tu něžnější, zatím bohužel menšinovou část cyklistické populace. Že žena sedne na kolo, ještě neznamená, že v tu chvíli přestává být ženou. Chceme se cítit dobře nejen na kole, ale i poté, co z něj sesedneme. Přinášíme pár tipů, jak toho dosáhnout, a vy se nebojte v diskusi doplnit další!

Vlasy


Jezdíte na kole do práce, kde musíte vypadat jako člověk. Převléknete se snadno, většinou si máte i kde dát sprchu, případně „upravit fasádu“... Ale vytvářet si v pracovní době složité účesy na hlavě, to už by mohlo být na vašeho šéfa trochu moc. V tomto případě většinou musíme ze svých požadavků zkrátka slevit. V případě dlouhých vlasů není nic jednoduššího, než je na kolo zaplést do copu. Ten když před vyjetím lehce přelakujete, vydrží vám vlasy po jeho rozpletení aspoň chvíli zvlněné. Chcete-li dodat vlasům nějaký objem, nastříkejte do nich po sundání helmy suchý šampon a pořádně je „rozcuchejte“.
Všeobecně je na kolo cop nejpraktičtější, protože i když na kole strávíte několik hodin v silném větru, nemáte pak problém vlasy rozčesat. V případě obyčejného culíku už by to tak snadné být nemuselo. Navíc mám tu zkušenost, že vlasy sepnuté do culíku se rády rozprostírají po celých zádech, krku či ramenou a „lepí“ se na opalovací krém či pot na holých místech těla, což způsobuje nepříjemné šimrání. Některé helmy mají vzadu nad upínacím mechanismem dokonce prostor na protažení vlasů, zrovna cop má ale i tu výhodu, že je tak plochý, že ho ani protahovat nemusíte.

Make-up

Cítíte-li se dobře nenalíčená, máte nespornou výhodu. Některé z nás se ale i na sport potřebují aspoň trochu přikrášlit, aby se cítily ve své kůži. Samozřejmě ale musíme počítat nejen s tím, že se občas zpotíme, ale i s tím, že nás může potkat dešťová či sněhová přeháňka. Ideální jsou proto výhradně voděodolné produkty a žádný „těžký“ make-up na obličej, ten by v případě deště nebo potu mohl vytvořit ošklivé mapy a minul by se účinkem. Pro případ, že se bez „odvážnějšího“ líčení neobejdete, je dobré mít ve své výbavičce na cesty alespoň zrcátko (ideálně kulaté, ostré hrany mohou potrhat dres). A když ho nemáte, nouzově poslouží výloha nebo zrcátko zaparkovaného auta. V tomto případě si napřed zkontrolujte, že v něm nikdo nesedí
Hlavně zapomeňte na lesk na rty! Každá žena ví, jak je lepkavý. A každá cyklistka ví, kolik much za jízdy potká. Tahle kombinace je opravdu vražedná...

Šperky

Nosíte prstýnky, které běžně ani nesundáváte? Na kolo by rozhodně bylo lepší je odkládat. Přece jen se bez nich lépe drží řídítka. Co se týče řetízků a podobných přívěsků, ty těžší raději odložte. Ani ne kvůli gramaření, ale spíše proto, že vám budou během jízdy nepříjemně „mlátit“ do hrudi. Totéž platí pro náušnice - nezapomeňte, že na kole se občas potřebujete prudce ohlédnout, jistě v tu chvíli nechcete dostat facku po bradě masivní náušnicí. Myslete i na to, že na kole sedíte v lehkém předklonu, takže delší náušnice ucítíte na tvářích v podstatě nepřetržitě. Asi ani není třeba zmiňovat nebezpečí, které hrozí ve chvíli, kdy se vám náušnice zachytí o řemínek při sundávání přilby.

Šle

Zatímco většina pánů si ani nedokáže představit, že by vozili cyklistické kalhoty beze šlí, u žen stále zůstávají populární. Některým je zkrátka nepříjemné cítit šle v oblasti prsou nebo mezi nimi, větší problém však představují na delších vyjížďkách, kdy si potřebujeme čas od času odskočit. Komu by se chtělo někde u silnice svlékat z dresu, zvlášť když často „spěcháme“... Naštěstí se tato stížnost donesla už i k výrobcům cyklistického oblečení a někteří z nich už začali vyrábět dámské kraťasy, u kterých lze pro tyto účely šle vzadu odepnout! Osobně ale nemám vyzkoušeno, jak náročné je zkroutit ruku (ruce) za záda a mechanismus „poslepu” rozepnout a následně zapnout. Jestli někdo zkušenosti máte, neváhejte o ně se v diskusi podělit.


Opálení

Která z nás by ráda v létě do práce nepřišla v tílku nebo topu bez ramínek? Jenže když si ho po víkendu stráveném na kole oblékneme, vypadáme, jako bychom pod ním měly bílé tričko...
Řešení se nabízí několik:

  • Svému civilnímu šatníku můžete přizpůsobit i ten cyklistický a jezdit v dresu bez rukávů, k dostání jsou i ve tvaru tzv. tank topu. Je jich ale menší výběr než těch klasických a někteří pravověrní cyklisté vás v tu chvíli začnou považovat za „turistu“. S tím se ale dá žít
  • Naopak samozřejmě lze i přizpůsobit civilní šatník tomu cyklistickému a chodit jen v oblečení, které zakrývá všechna neopálená místa. Což ovšem v případě rukavic bude trochu oříšek.
  • Můžete však i celoročně jezdit v dlouhých rukávech nebo lehkých návlecích, případně na kolo používat opalovací krémy s extrémně vysokým faktorem a bronz chytat jen na zahradě či pláži v plavkách nebo bez nich
  • Samostatnou kapitolou jsou ponožky. Ať si „Velomináti“ říkají, co chtějí, ponožky do půlky lýtek s sebou přinášejí četné nevýhody. Kromě toho, že opticky zkracují nohy, nám po pár dnech na sluníčku mohou do civilních sandálů přidat oblíbené „bílé fusekle“. A co si budeme povídat - když už je mít musíme, je lepší je mít co nejnižší.

Kalhotky

Zatímco pro muže je ježdění „naostro“ samozřejmostí, existuje stále mnoho žen, kterým se to příčí. Výstelky cyklistických kalhot jsou sice stále sofistikovanější, i tak je pro některé z nás nemyslitelné spodní prádlo odložit. V takovém případě asi není třeba zdůrazňovat, že zejména na delší vyjížďky je vhodné vozit kalhotky, které nikde nedřou ani neřežou. A z estetického hlediska je dobré dbát na to, aby neměly výrazný vzor, který by pod napnutou tenkou látkou elastických kraťasů mohl prosvítat. Pod bílé kalhoty je samozřejmě vhodné mít ideálně tělové. Pro kontrolu je nejlepší na sebe doma pořádně vyšpulit zadek před zrcadlem, protože právě tak ho budete mít na kole Atraktivně nevypadají ani „zářezy“, proto je lepší mít hladké prádlo beze švů a samozřejmě správnou velikost.

Hrudní pás

I tohle mají chlapi jednodušší. Hrudní pás si nasadí, kam potřebují, a nemusí řešit, jestli se „nepopere“ s podprsenkou. Ne každé ženě vyhovuje nosit na kolo sportovní podprsenku bez výztuží. A kombinace „tepáku“ a kostic může dělat neplechu - jednak to může být nepříjemné na těle, navíc nárazy kostic do čidla „tepáku“ mohou ovlivnit i jeho záznam. Alternativou je měření tepu ze zápěstí, které ovšem nebývá tak přesné. V dnešní době se navíc stále více cyklistů při svých trénincích řídí spíše wattmetrem než tepy.

Závěr

Snad se pánové nebudou cítit dotčeni, že jsme je z této problematiky tak trochu vynechali. Samozřejmě vám nezakazujeme se diskuse účastnit, naopak nás potěší, když se i vy podělíte o své zkušenosti s make-upem či podprsenkou. A pokud je ještě nemáte, teď už aspoň víte, jaká úskalí s sebou takové propriety přinášejí

[Úvodní foto: Foto Gabriela Hejtíková]

report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
mtbiker-komunitaCZ 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Zátěžový test – poznat své limity v grafu

Zátěžový test – poznat své limity v grafu

Jak má člověk správně trénovat? Jezdit podle pocitu? Únavy? Nálady? Možná ano, ale co to mít podložené i daty? Tak jsem to zkusila a jak to probíhalo a co mi to dalo uvidíte níže.
Do práce na kole – jde to celý rok?

Do práce na kole – jde to celý rok?

Vyhnout se ranním zácpám, projet se před prací a šetřit peníze za pohonné hmoty jsou pouze ukázky výhod, které cesta do práce na kole nabízí. Pokud jste ještě nepřišli na chuť této výzvě, možná vám tyto tipy pomohou.
Vánoční dárky pro cyklisty a cyklistky: prohlédněte si naše tipy

Vánoční dárky pro cyklisty a cyklistky: prohlédněte si naše tipy

Ani jsme se nenadáli a Vánoce nám opět klepou na dveře. A každý se určitě těší nejen na chvilky oddechu, setkání s blízkými a vánoční dobroty, ale také na dárky.
keyboard_arrow_up