![Tip na výlet do cyklistické historie: Muzeum kol Boskovštejn - místo, které vás nadchne](https://images.mtbiker.sk/clanky/src/titulka1200_615379715ee56.jpg)
Tip na výlet do cyklistické historie: Muzeum kol Boskovštejn - místo, které vás nadchne
Boskovštejn je vesnička, která se nachází nedaleko Znojma v Jihomoravském kraji. Vesnička nevybočuje nikterak ze standardu českých obcí, ale jedna atrakce tady zaujme, a to hlavně lidi s vášní pro cyklistiku.
Muzeum kol je situováno do starého zámku, který podtrhuje atmosféru, kterou stará kola vytvářejí. Nenechte se mýlit, nenajdeme tu pouze staré exponáty, ale také ty z moderní cyklistiky, inovativní kousky, ale i standardní kola. K tomu všemu jsou zde k vidění plakáty s cyklistickou tematikou, různé cyklodoplňky a třeba také silniční nebo bikové sady z let minulých.Kudy tudy do Boskovštejna?
Do Boskovštejna se dá dostat různými způsoby, ať už autem, nějakým spojem hromadné dopravy, nebo třeba i na kole. Svou první návštěvu tohoto muzea jsme absolvovali na historických silničních kolech. Vyrazili jsme z Českých Budějovic a užili si krásy třeboňské pánve, rakouského pohraničí u České Kanady a také kus jižní Moravy. Rozhodně doporučuji sem přijet na kole, ať si navodíte správnou náladu na prohlídku muzea. Pokud ale přece jen přijedete autem, tak jako my podruhé s rodinou, dá se parkovat přímo u muzea, kde je stánek s občerstvením a také prodej vstupenek. Pro rodinu zde případně je i lanové centrum, pro malé i velké bikery pump track a nechybí ani ubytování.První dojmy
První, co při vstupu do muzea uvidíte, jsou historické trojkolky. Pokud máte zájem, můžete zhlédnout asi patnáctiminutový film o historii cyklistiky, abyste získali povědomí o tom, na co vůbec budete koukat. První patro muzea se věnuje hlavně starším kouskům, některé z nich se datují až do 19. století! Vidíme tu opravdu nádherná kola z různých zemí, vojenská, městská, závodní…, vše, na co si vzpomeneme. Atmosféru doplňují dobové plakáty, kterých je na stěnách mnoho. Určitě nikam nespěchejte a dejte si čas na prozkoumání všech nejen technických detailů.![Jeden z vystavených tricyklů, který váží přes 50 kilogramů! Jeden z vystavených tricyklů, který váží přes 50 kilogramů!](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto02.jpg)
![Plakát kol Achilles, který tu můžeme mezi stovkami dalších vidět. Plakát kol Achilles, který tu můžeme mezi stovkami dalších vidět.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto03.jpg)
![Už v dobách minulých se vyráběla dvojkola, na tomto kousku můžeme vidět odpružené sedlovky a zajímavé linie rámů. Už v dobách minulých se vyráběla dvojkola, na tomto kousku můžeme vidět odpružené sedlovky a zajímavé linie rámů.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto04.jpg)
![Nejen unikáty v muzeu najdeme, i dámský Favorit tu má své místo, který věnovala teta Irena. Nejen unikáty v muzeu najdeme, i dámský Favorit tu má své místo, který věnovala teta Irena.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto05.jpg)
![Všímejme si detailů. Napínák řetězu a zadní třírychlostní přehazovačka s kulisou. Všímejme si detailů. Napínák řetězu a zadní třírychlostní přehazovačka s kulisou.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto06.jpg)
Druhé patro
Ač mám historii rád a první podlaží muzea je rozhodně zajímavé a má co nabídnout, posuňme se dál. Hurá do druhého patra, přecházíme do moderní cyklistiky. První opravdu pěkně silniční závodní kola, jedno z prvních elektronických řazení, vznik horských kol! Všechno tohle tady na vás čeká, stačí se rozhlédnout a vidíte ten vývoj, několik desetiletí v jedné velké místnosti. Je těžké obsáhnout slovy vše, co člověk vidí, a ani vám nechci zkazit případnou návštěvu zbytečnými spoilery. Podívejme se na to skrz několik fotek.![Jedna z vitrýnek, kde můžeme vidět komponenty a cyklodoplňky. Jedna z vitrýnek, kde můžeme vidět komponenty a cyklodoplňky.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/20210915_141222.jpg)
![Záměrně zde není vyfocené celé kolo, jedná se o kolo od firmy AMP, která již kola nevyrábí, ale přinesla do světa cyklistiky patentované čtyřčepové zavěšení Horst Link. Záměrně zde není vyfocené celé kolo, jedná se o kolo od firmy AMP, která již kola nevyrábí, ale přinesla do světa cyklistiky patentované čtyřčepové zavěšení Horst Link.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto10.jpg)
![Rok 1982, někteří už vědí, ano, Specialized Stumpjumper, první z horských kol v sériové výrobě. Rok 1982, někteří už vědí, ano, Specialized Stumpjumper, první z horských kol v sériové výrobě.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/20210915_142704.jpg)
![1994, Specialized Stumpjumper FSR, první celoodpružené kolo. 1994, Specialized Stumpjumper FSR, první celoodpružené kolo.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto14.jpg)
![Colnago Tecnos 1987, rám z profilovaných trubek Columbus, osazen Campagnolo Super Recrod 1987, brzdy Cobalto. Colnago Tecnos 1987, rám z profilovaných trubek Columbus, osazen Campagnolo Super Recrod 1987, brzdy Cobalto.](https://foto.mtbiker.sk/Vystavy/2021/muzeumboskovstejn/foto18.jpg)
Komentáře Zobrazit komentáře (0)
Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře